כסף וצרכנות

קיץ יקר: מחירי הטיסות מזנקים – והישראלים לא מוותרים על חופשה

למרות ההתייקרויות החדות ביעדים מבוקשים כמו כרתים ווינה, הישראלים ממשיכים להזמין חופשות בקצב גבוה. מדד גוליבר לקיץ 2025 חושף את העדפות הישראלים לחופשות. ספויילר, לא מדובר בארץ
ענת סימן טוב | 
בלו בירד איירווייז (צילום shutterstock)
מדד הקיץ של חברת גוליבר חושף את היעדים הפופולריים של הישראלים לקיץ 2025, את אורך החופשות הממוצע, מגמות בבחירת מלונות, ואת העליות (והירידות הנדירות) במחירי הטיסות וחבילות הנופש. הנתונים מצביעים על שילוב בין יוקר המחיה לבין רצון עז לחופשה בטוחה, נוחה – וכמה שיותר קרובה.
עונת הקיץ בפתח והביקושים לחופשות ביולי-אוגוסט נמצאים בשיא. מדד הקיץ של גוליבר מציג את תמונת המצב: מהם היעדים המבוקשים ביותר, כמה ימי חופשה מזמינים הישראלים, ואיך משתנים המחירים לעומת השנה שעברה.
לפי נתוני גוליבר, 57% מהישראלים הזמינו חופשה לחודש יולי, לעומת 43% שינפשו באוגוסט. משך החופשה הפופולרי ביותר עומד על חמישה ימים (21% מההזמנות), אחריו שישה ימים (18%), שמונה ימים (15%) ו-11 עד 20 ימים (13%). מדובר בעלייה באורך החופשות ביחס לעונות קודמות.
גם רמת האירוח עלתה מדרגה – 37% מהישראלים בחרו במלונות 5 כוכבים, נתון חריג שמצביע על מוכנות גבוהה יותר להשקיע באיכות, במיוחד בקרב משפחות. ואכן, קבוצת הגיל הבולטת ביותר בקרב הנוסעים היא ילדים בגילאי 3–12, המהווים 19% מהנוסעים.
ברקע המתיחות הגיאופוליטית והחשש מאנטישמיות באירופה, הישראלים בוחרים לטוס ליעדים "בטוחים" – כאלה שנתפסים כאוהדי ישראל. שלושת היעדים הפופולריים ביותר לטיסות הם בודפשט, כרתים ופראג.
בכל הנוגע למחירי הטיסות, נרשמה עלייה משמעותית ברוב היעדים. כרתים מובילה עם עלייה של כ-56% לעומת 2024, וינה התייקרה בכ-53%. לעומת זאת, פראג שמרה על יציבות ואתונה אף רשמה ירידת מחיר של כ-7%.
גם בחבילות הנופש ניכרת עלייה: קוס התייקרה בכ-56%, איה נאפה בכ-43%. ורנה, לעומת זאת, הוזלה ב-2%. היעדים המובילים להזמנות חבילות נופש הם יוון, בולגריה וקפריסין – עם כמחצית מכלל ההזמנות, מתוכן 19% לרודוס, 11% לכרתים, ואחוז דומה לפאפוס, ורנה ובורגס.
במקביל, חלה עלייה ניכרת גם בביקושים לחופשות בארץ. אילת היא היעד המוביל לתיירות פנים, כש-41% מהחופשות שם הן באורך של חמישה ימים. העלייה מוסברת בין היתר בביטולי טיסות מצד חברות תעופה זרות והרצון של משפחות ישראליות לוודאות.

מנכ"לית גוליבר, תמר גרזון, מסבירה: "אנחנו רואים יותר הזמנות מוקדמות, העדפה ליעדים נגישים ולטיסות עם חברות ישראליות, וכן עלייה של כ-50% בשיעור ההזמנות עם ביטוח. יש נכונות לשלם יותר עבור ודאות, איכות וביטחון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה