כסף וצרכנות
רעידת אדמה בענף הקמעונאות: זו הרשת החדשה שתקים שופרסל
בשורה לצרכנים מבית היוצר של שופרסל עם הקמתה של רשת חדשה לענקית הקמעונאות עם מחירים נמוכים משמעותית. התוכנית הסודית הייתה מתחת לרדאר מספר חודשים, והמנכ"לים המשותפים מכינים הפתעות בפורמט החדש שעושה קאמבק לאחר שלושה עשורים. מה תכלול הרשת ואיזו עיר נבחרה לסניף הראשון? פרטים חדשים
שופרסל במהפכה בענף הקמעונאות. עשרות סניפים של שופרסל דיל בדרך להסבה עבור הרשת החדשה-ישנה של שופרסל, הרשת שתיקרא "יוניברס" - המותג האהוב שנעלם לפני שלושה עשורים ועתה חוזר בקאמבק מחודש, כאשר בענקית הקמעונאות כבר נערכים לקראת שיפוצים והתאמות בסניפים שיוסבו, יחד עם מיתוג מחדש.
התוכנית הייתה כבר לנגד עיניהם של האחים אמיר עם כניסתם לשופרסל, כחלק מתוכנית של ההנהלה הקודמת לפתיחתה של "דיל מרקט" שהייתה אמורה להוות תחרות עם מחירים זולים יחסית. המנכ"לים המשותפים החליטו לקחת את התוכנית למקום אחר, כאשר הם שמו לב שלא הושקעה מחשבה בהרבה פרטים שייתנו מענה מתאים ללקוחות, ולכן בישלו תוכנית חדשה שתביא בשורה אמיתית לצרכנים.
ההכנות לקראת יציאתה לדרך של הרשת החדשה נערכה כבר כמה חודשים, ועל אף הסיקור המאסיבי הרב שמקבלת שופרסל בתקשורת מאז כניסתם של האחים אמיר, התוכנית נערכה באופן חשאי, כאשר ברשת התכוננו באופן מדוקדק לפרטי פרטים, וזאת לאחר סיורים רבים בין הסניפים ובחירת הלוקיישנים.
בחירתה של "יוניברס" לא הגיעה משום מקום. בשונה מדיל מרקט המהווה חלק מרשת שופרסל, "יוניברס" הינו מותג שזכור לטובה בקרב הצרכן הישראלי, לפני הסבתו לשופרסל דיל לפני שלושה עשורים. על פי בדיקות שנערכו מדובר במותג שמסמן עבור הצרכן הישראלי נוסטלגיה, חוויה טובה ומחירים נוחים. לכן החליטו המנכ"לים המשותפים לשנות לגמרי את התוכנית המקורית ולחזור למותג הישן והמוכר - קאמבק של 30 שנה לרשת הפופולארית.
עבור הקמת הרשת החדשה, כאמור, יוסבו עשרות סניפים של שופרסל דיל ברחבי הארץ שיעברו שיפוצים והתאמות למותג החדש. החנויות יהיו גדולות במיוחד, אלפי מ"ר, המעברים יהיו רחבים כמו במחסני מזון, ומחירים נמוכים משמעותית עבור הצרכן הישראלי.
הרשת החדשה תתחיל כבר בקרוב, כאשר כבר בימים הקרובים יתחילו עם הסניף הראשון שכבר יוצא לדרך בראשון לציון - ליד המטה של שופרסל, שכזכור האחים אמיר איחדו את המטות כולם למקום אחד, כפי שחשפנו ב-ice.
מאז כניסתם של האחים אמיר לשופרסל, רק לפני כ-7 חודשים לערך, עוברת ענקית הקמעונאות התחדשות מאסיבית - שינוי משמעותי עבור הרשת שבמשך שנים קפאה. כך, עם פתיחתה של "המפיץ" - חנות הסיטונאות שהייתה מיועדת לקמעונאים ונפתחה עבור הצרכנים עם מחירים זולים במיוחד שמגיעים גם לפער של עשרות אחוזים, וזאת במקום פורמט Cash & Carry. כך גם המיתוג מחדש של רשת הפארם Be. זאת לצד הליכי התייעלות משמעותיים בענקית המזון: שינויים במטה ההנהלה, מכירת חלקה בפייבוקס לבנק דיסקונט, וכפי שחשפנו ב-ice - פרידה ממשרד היח"צ של רני רהב לאחר התקשרות של 25 שנה, הפסקת העבודה עם גיתם BBDO גם לאחר שלושה עשורים (שכבר הובילה לתביעה מצד משרד הפרסום), הפסקת העברת נתוני המכירות שלה לסטורנקסט ולחברת סגרמטה ועוד.
עוד ב-
השינויים המשמעותיים של האחים אמיר, שנראה שכל שבוע עם מהלך חדש מאז כניסתם, לא נעלמו מהצרכנים. על פי דו"חות הרבעון השני שפורסמו באוגוסט השנה, ולראשונה עם האחים אמיר כבעלי השליטה, רשת שופרסל עם תוצאות שיא כאשר הרווח הנקי מזנק ב-131.5%. מאז תחילת השנה, מניית שופרסל מזנקת בכמעט 90%.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(4):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
4.אכזבה גדולה מאז שאתם שולטים ברשת כל יום מחירים חדשים קו (ל"ת)אזרחית 11/2024/04הגב לתגובה זו2 0סגור
-
3.המומחהאלפונסו 10/2024/30הגב לתגובה זו1 0נו באמת המחירים ירדו אצלכם בהכל או מה שבניסה לחנות חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחסגור
-
2.אי נחת על השינויםMtlk 10/2024/29הגב לתגובה זו2 0מי שקנה לא ביקש רק מחיר אלה נוחות עם מבצעים שהביאו לקניה מתקבלת על הדעת.כרגע ההרגשה היא שהם לא מבינים את הקהל.ומנסים לפגוע בעצמם.לא משנה המתחרים שלהם ידעו להריח את זהסגור
-
1.לא קונה (ל"ת)מרוקאים? 10/2024/28הגב לתגובה זו9 1סגור