כסף וצרכנות

רמי לוי מתחיל למכור קנאביס: זה הסניף הראשון בו תוכלו לקנות

גוד פארם של איש העסקים קיבלה אישור ממשרד הבריאות למכירת קנאביס, המהלך הפורץ דרך צפוי להתחיל בתחילת אוקטובר בסניף קריית מוצקין, כאשר בית המרקחת שבמקום יציע את המוצר החדשני ללקוחותיו
מערכת ice |  1
רמי לוי (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, shutterstock)
רשת גוד פארם, בבעלותו של רמי לוי, מובילה בתחום הפארם בישראל, פורצת דרך חדשה בענף עם קבלת אישור ממשרד הבריאות למכור קנאביס רפואי, כך לפי פרסום בכלכליסט. המהלך הפורץ דרך צפוי להתחיל בתחילת אוקטובר בסניף קריית מוצקין, כאשר בית המרקחת שבמקום יציע את המוצר החדשני ללקוחותיו. זהו צעד משמעותי בתעשיית הקנאביס הרפואי בישראל, המסמן את כניסתן של רשתות הפארם הגדולות לתחום שעד כה היה מוגבל בעיקר לבתי מרקחת עצמאיים.
המהלך של גוד פארם מגיע לאחר תכנון ממושך ושינויים אסטרטגיים. במקור, החברה תכננה לשתף פעולה עם חברת הקנאביס טוגדר פארמה, במטרה להקים בתי מרקחת ייעודיים בתוך סניפי הרשת ולשווק מותג פרטי של קנאביס. אולם, לאחר שטוגדר נסוגה מההסכם, החליטה גוד פארם להמשיך במיזם באופן עצמאי, ללא שותף אסטרטגי וללא מותג פרטי.

האתגר העומד בפני גוד פארם הוא משמעותי, שכן מתוך 63 הסניפים שלה, רק בשניים קיימים בתי מרקחת המורשים למכור קנאביס רפואי - בקריית מוצקין ובקריית גת. עם זאת, הרשת מתכננת להרחיב את פעילותה ולפתוח כ-15 סניפים נוספים בחודשים הקרובים, מה שעשוי לפתוח הזדמנויות נוספות למכירת קנאביס רפואי בעתיד.
המהלך של גוד פארם משקף מגמה רחבה יותר בשוק הישראלי, שבו הקנאביס הרפואי הופך לחלק אינטגרלי ממערכת הבריאות. עם זאת, הוא גם מעלה שאלות לגבי ההשפעה על בתי המרקחת העצמאיים ועל תעשיית הקנאביס הרפואי בכללותה. האם כניסתן של רשתות גדולות לתחום תוביל להורדת מחירים ולהגברת הנגישות, או שמא תיצור ריכוזיות יתר בשוק?
בעוד שהמהלך של גוד פארם מסמן התקדמות משמעותית בתחום הקנאביס הרפואי בישראל, הוא גם מדגיש את האתגרים הרגולטוריים והלוגיסטיים הכרוכים בהרחבת הנגישות למוצר. ההצלחה של המיזם עשויה לשמש כמודל עבור רשתות פארם אחרות ולהוביל לשינוי משמעותי באופן שבו ישראלים צורכים קנאביס רפואי. עם זאת, רק הזמן יגיד כיצד המהלך ישפיע על השוק ועל המטופלים הזקוקים לטיפול זה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מפלצות של עשירים
    שרית 09/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מרדימים את העם אם סמים כדי לשלוט עלינו מאחלת לכם ליפול כלכלית
    סגור