כסף וצרכנות

פיצוץ במו"מ מול האוצר והחינוך: תלמידי התיכונים ישארו בבית גם מחר

פגישת יו"ר ארגון המורים עם נציגי משרדיהם של קיש וסמוטריץ' הסתיימה ללא הסכמות. גורמים מעריכים: רן ארז נחוש ללכת לשביתה ארוכה, כפי שהייתה ב-2008. באוצר טוענים כי הדרישות הכלכליות החדשות של המורים חורגות מהתקציב שהוסכם עליו מלכתחילה | אלו הנושאים שנמצאים במחלוקת

מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ, יואב קיש ורן ארז (צילום פלאש 90/ אורן בן חקון, יונתן זינדל, חיים גולדברג)
פגישת יו"ר ארגון המורים, רן ארז, עם נציגי משרד האוצר ומשרד החינוך שהתקיימה היום (שלישי), הסתיימה ללא הסכמות משמעותיות. כעת נראה כי גם ביום רביעי לא יתקיימו לימודים בבתי הספר העל יסודיים. גורם במשא ומתן ציין הבוקר כי ארז נחרץ בעמדותיו, ואין בכוונתו לשאת ולתת באופן רציני על פי תכניות שהוצגו לו.
רן ארז הודיע כי השביתה תימשך עד לסיום דרישותיו, ואינו מתכוון להתפשר גם אם מדובר בשביתה ארוכה, בדומה לשביתה הארוכה שהתקיימה ב-2008. האוצר טוען כי דרישותיו של ארז חורגות מהתקציב שהוסכם עליו. בינתיים, המורים אינם מקבלים תשלום במהלך השביתה, וחלקם שוברים אותה ומגיעים לבית הספר כרגיל. 
המחלוקות בין הצדדים נוגעות למספר נושאים עקרוניים. ארז טוען כי ההצעה הנוכחית מהווה נסיגה מהמתווה הקודם, ומציעה תוספת של 2,000 שקל בחודש רק בעוד שלוש שנים, מבלי שתהיה רטרואקטיבית. אחד הנושאים הוא גם חלון הזמן שבו ארגון המורים לא יכול לשבות, כשמשרד האוצר דורש תקופה כזאת עד לשנת 2028. 
נושא נוסף במחלוקת הוא העסקת מורים "טאלנטים" בחוזים אישיים, מה שמשרד החינוך ומשרד האוצר מציעים כפתרון לשיפור איכות ההוראה, אך ארז מתנגד לכך בתוקף. הוא רואה במהלך זה כאיום על השוויון במערכת החינוך, וטוען כי מורים טובים ינטשו את הפריפריה לטובת רשויות עשירות יותר. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה