כסף וצרכנות

מענקים ב-30 מיליון שקל לאנשי מילואים: בדקו אם אתם זכאים

תוכנית פר"ח תחלק במהלך חודש יולי מלגות נוספות במסגרת תוכנית מילגו של המל"ג בהיקף של 30 מיליון שקל, שתוקצבו על ידי המל"ג, ומיועדות עבור חיילי מילואים וכוחות הביטחון הזכאים ששירתו לפחות 21 יום מיום 7.10 ועד 5 פברואר 2024
מערכת ice | 
מענקים (צילום shutterstock, freepik)
מאז השביעי באוקטובר סטודנטים רבים שגוייסו למילואים חווים קשיים לימודיים וגם כלכליים. על מנת לסייע להם, הוסיפה המועצה להשכלה גבוהה 30 מיליון שקלים לתקציב המילגות השנתי של מילגת מילגו, שמחולקת ע"י תוכנית פר"ח, והוא עומד כעת על כ-150 מיליון שקלים.
אלון גלרון מנכ"ל פר"ח מספר כי התקציב הנוסף יחולק לכ-6000 סטודנטים, שלא נמצאו זכאים על פי הקריטריונים הרגילים, בזכות שרות המילואים בזמן המלחמה בתנאי ששירתו לפחות 21 יום מיום 7.10.23 ועד 5.2.24.
"המלגה תבטיח שסטודנטים מילואימניקים יקבלו הזדמנות להצליח ולהמשיך את לימודיהם השנה, גם אם חלק מהזמן הם שרתו ולא יכלו לכלכל את עצמם", אומר גלרון. "אנחנו עושים את מירב המאמצים לתמוך בכל סטודנט שזקוק לעזרה ובמיוחד בימים מאתגרים אלה המשימה הזאת חשובה מתמיד".
יו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב, פרופ' יוסי מקורי: ״משרתי המילואים מהווים אוכלוסייה יקרת ערך עבור מדינת ישראל ואנו במל״ג פעלנו ופועלים רבות לסייע ככל הניתן לאוכלוסייה ייחודית זו אשר תורמת מעל ומעבר. השנה, לאור המלחמה, ייעדנו 30 מיליון שקל כמלגות עבור משרתי המילואים במסגרת מלגת מילגו, צעד המתווסף לשורת צעדים בהם המל"ג נקטה על מנת לתמוך בסטודנטים משרתי המילואים. בכך המל"ג מבטיחה ששערי האקדמיה הישראלית יהיו פתוחים למי ששירתו את המדינה".
פרויקט פר"ח כולל כ-24,000 סטודנטים בכל שנה, שחונכים כ-40,000 ילדים ובני נוער מהפריפריה הגאוגרפית והחברתית בישראל. הסטודנטים מקבלים בתמורה לפעילותם מלגה המסייעת להם במימון שכר הלימוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה