כסף וצרכנות

הפרה את חוק המזון: קנס של מיליוני שקלים לטמפו

רשות התחרות ממשיכה בהטלת העיצומים הכספיים על חברות המזון בעקבות הבדיקה שהחלה לפני שנתיים עם גל עליות המחירים שהביא למחאות נגד יוקר המחיה. כעת מודיעה הרשות על עיצום כספי של 4 מיליון שהוטל על טמפו ומשקאות
שירה יום טוב | 
טמפו (צילום shutterstock)
הממונה על התחרות פרסמה היום (שלישי) להערות הציבור הודעה מוסכמת על כוונת חיוב. במסגרת ההסכמות אליהן הגיעה הממונה עם טמפו משקאות בע"מ, היא תשלם 4 מיליון שקלים לאוצר המדינה, בגין הפרות סעיפים בחוק קידום התחרות בענף המזון, העוסקים בהתערבות בשטחי תצוגה ובהמלצות מחירי מוצריה לצרכן אצל קמעונאים.
בראשית שנת 2022 פתחה הממונה על התחרות בבדיקה רוחבית של כלל ההסכמות הקיימות בין ספקי המזון הגדולים לקמעונאי המזון הגדולים כפי שמוגדרים ברשימות המפורסמות על-ידי הממונה. הבדיקה התמקדה בהתנהגות הספקים ובחנה את היחסים המסחריים שבין כל אחד מהספקים הגדולים לבין כל אחד מהקמעונאים הגדולים ואת עמידתם בהוראות חוק המזון.
לבסוף, הגיעה הממונה להסכמות לפני כשנה עם מרבית הספקים הגדולים שעלה חשש כי הפרו את חוק המזון, ובמסגרתן ספקי המזון שילמו במצטבר מעל 23 מיליון ש"ח לאוצר המדינה. כמו כן לאחרונה פורסמו לעיון הציבור הסכמות עם חברת סנו על תשלום עיצום כספי של למעלה מ-16 מיליון ש"ח, הסכמות עם חברת נטו על תשלום עיצום כספי של למעלה מ-18 מיליון ש"ח, הסכמות עם חברת דיפלומט על תשלום עיצום כספי של למעלה מ-9 מיליון ש"ח, והסכמות עם חברת סוגת על תשלום עיצום כספי של 18 מיליון ש"ח. כעת מפורסמת ההסכמה עם טמפו לעיון הציבור.
העיצומים המוסכמים אליהם הגיעה הממונה עם טמפו, בדומה לעיצומים המוסכמים אליהם הגיעה הממונה בעבר עם ספקים גדולים, מאפשרים אכיפה מהירה ויעילה של הוראות חוק המזון, ומגבירים את ההרתעה בענף המזון מפני הפרתן. נכון להיום הסך הכולל של העיצומים שהוטלו ואלה אשר עומדים לעיון הציבור טרם הטלתם עומד על כ-88 מיליון שקלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה