כסף וצרכנות

רשות המסים בבשורה לחג: מי זכאים למענקים ב-1,000-5,000 שקל?

רשות המסים הודיעה כי נפתחה האפשרות להגשת בקשות למענק הצטיידות והיערכות לחג לתושבים שפונו מבתיהם
מערכת ice |  3
רשות המסים (צילום shutterstock, צילום מסך מאתר רשות המסים)
רשות המסים פתחה את האפשרות להגשת בקשות מקוונות למענק הצטיידות והיערכות לחג הפסח עבור מפוני העוטף ויישובי הצפון, זאת בהמשך להחלטת ממשלה בעניין. בהתאם להחלטת הממשלה שהתקבלה היום, גובה המענק יעמוד על 1,000 שקל לאדם ועד 5,000 שקל למשפחה. 
מדובר במענק נוסף על 2 מענקים בסכום זהה ששולמו למפונים עד כה. למענקים אלה הוגשו כ-88 אלף בקשות ושולם סכום כולל של כ-181 מיליון שקל. למענק זכאים תושבים שמקום מגוריהם הקבוע הוא ביישוב שפינויו או ריענונו הוארכו עד ליום 7 ביולי 2024, שפונו מבתיהם החל מ- 7.10.2023, ועדיין לא שבו למקום מגוריהם הקבוע.
 
זאת, למעט תושבים בישובים שהוגדרו כישובים שלא קיימת מניעה ביטחונית לשוב אליהם בהחלטות ממשלה 1193 ו-1478. תהליך הגשת הבקשה הוא פשוט ונמשך דקות ספורות, די שאחד מבני הזוג ימלא טופס בקשה מקוון עבור התא המשפחתי. ילדים מעל גיל 18, גם אם מתגוררים עם ההורים, יגישו בקשה נפרדת למענק.
ניתן להגיש בקשות עד לתאריך ה-7 במאי 2024. הבקשות למענק יוגשו באתר רשות המסים ויטופלו תוך 3 ימי עסקים מהגשתן, ולאחר שהרשות תאמת את חשבון הבנק של מגישי הבקשה.  יודגש כי מענק זה אינו מהווה פיצוי בשל נזקים המזכים בפיצוי לפי חוק מס רכוש וקרן פיצויים, ובהתאם, לא יקוזז מהסכומים המגיעים לניזוק.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ מסר: "הממשלה אישרה כעת את החלטתי להעביר מענקים נוספים למשפחות מפונים מהעוטף ומהצפון. 1,000 ש״ח לאדם ועד 5,000 ש״ח למשפחה. מדובר במענה שנועד לסייע לתושבי הצפון והעוטף הגיבורים המפונים מבתיהם לעבור את תקופת הביניים ובמקביל אישרנו בממשלה תקציב ע״ס 19 מיליארד ש״ח למינהלת תקומה ואנחנו עובדים על תכנית רב שנתית גדולה לפיתוח הערים, היישובים, המושבים והקיבוצים בצפון ובחבל התקומה. ממשלת ישראל חייבת להילחם ולנצח את חמאס וחיזבאללה ולהחזיר את תושבי העוטף והצפון הביתה בביטחה."
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    פשיטת רגל!
    אורה 04/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא רחוק מחכה לנו פשיטת רגל של ביטוח לאומי. נזרקים כסף ימין ושמול או שבאמת יש לנו מה לזרוק
    סגור
  • 2.
    אני. רוצה. כסף.
    ילנה. רבינוביץ 04/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני. רוצה. 36. אלף שקל. מזומן. בבקשה. אם זה אפשרי. בכלל.
    סגור
  • 1.
    על חשבון משלם המיסים הפשוט
    שירה 04/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    דיי!!! כמה מענקים עוד מהמדינה?! על מה?! המפונים מתוגמלים יפה מאוד!! מי שנותר בישובים בצפון ולא פונה, מי שילדיו מפונה מביהס ובקושי לומד לא זכאי לשקל!!! להיפך, הוא זה שיממן מהמיסים שלו ומהמשכורת המזערית את המענקים למפונים. מספיק לזרוק כספים!!!
    סגור