קריירה ולימודים

"בהרווארד טוענים שתוקפים את הנשיאה בגלל צבעה, יש חוסר בהירות מוחלטת"

האנטישמיות בארה"ב זועקת בימים האחרונים בעיקר בקרב האוניברסיטאות, לאחר שנשיאת אוניברסיטת פנסילבניה התפטרה מתפקידה כאשר סירבה להגיד שמי שיתמוך בזוועות חמאס לא ילמד באוניברסיטה, עומדת במוקד גם נשיאת הרווארד: "טענו שיוצאים נגדה כי היא שחורה"
טל גורן |  1
הפגנה פרו פלסטינית באוניברסיטת הרווארד (צילום יוטיוב/ WCVB Channel 5 Boston)
אחד הנושאים הנמצאים בכותרות בימים האחרונים סביב האנטישמיות בעולם הוא נושא האוניברסיטאות. דווקא האקדמיה שאמורה להיות, המקום הנאור ביותר לא מצליח לגנות את הרצח הנבזה של מחבלי חמאס. נשיאת פנסליבניה שסירבה להגיד באופן שלא משתמע לשתי פנים כי סטודנט שיתמוך ברצח מזוויע כמו שאירע ב-7.10 לא ילמד באוניברסיטה כבר נאלצה להתפטר מתפקידה, וכיום מי שנמצאת בכותרות היא נשיאת אוניברסיטת הרווארד הנחשבת לאחת הגדולות בארה"ב, גם כן מאותה סיבה.
טליה מירון שץ שמרצה כיום בקריה האקדמית אונו הרצתה בין השנים 2008-2011 באוניברסיטת הרווארד וניסתה להסביר ל-ice מדוע דווקא באוניברסיטה מסרבים להכיר באמת: "בתקופה שאני לימדתי לא נתקלתי בתופעות של אנטישמיות, הייתה אוכלוסייה יהודית מאד גדולה ופעילויות יהודיות למען הקהל היהודי והכל היה לפחות בשטח די בסדר. לדעתי אנטישמיות זה דבר שמתחבא ולדעתי זה טוב שגם אם אתה לא אוהב יהודים, זה לגיטימי לא להגיד את זה. לדעתי מה שקרה בעשור האחרון זה גיוון ללא הכללה שזה אומר לוודא שיש אנשים מכל הגזעים ומכל המעמדות."

טליה מירון שץ, צילום: הקריה האקדמית אונו
"גם בארץ יש יותר פתיחות והבנה שיש כמה דרכים להתנהל, אבל לא באמת יודעים לסמן את גבולות הגזרה. הזוועות של חמאס זה לא מקום לפתיחות, זה היה ממש התעללות באנשים. ואני חושב שבגלל זה נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה התפטרה, וטוב שהיא עשתה את זה, כי האוניברסיטה בתור מקום שמחנך צריכה להגיד יש דברים טובים ויש דברים רעים, זה טוב שיהיה לנו אנשים מכל הגזעים וזה רע מאד שיש טרור בעולם."
"ה-7.10 יצר אירוע מוחשי שבו מי מצדיק את הזוועות שהיו הוא שטן, זה לא מקובל ולא יכול להיות מקובל גם אם לא תסכים עם הממשלה של המדינה שזה בוצע בה. האנטישמיות לא קיימת רק באוניברסיטאות אלא היא קיימת בכל מקום, לדעתי באוניברסיטה אנחנו מצפים יותר משום שהוא מקום שרואה את עצמו יותר נאור והאוניברסיטאות בארה"ב מפגינות עמדות נאורות, יש אוכלוסיות שאתה חייב לתמוך בהן ולפרגן ולקדם."
בנוגע להשפעת ההתפטרות של נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה על אוניברסיטאות נוספות בארה"ב אמרה שץ: "לדעתי הם יעדיפו לשכוח, נוח להם שהיא התפטרה, היה נגמר, לדעתי לא באמת תהיה השפעה. שינוי זה דבר שמתחולל לאורך זמן רב, הנושא של קידום זכויות לאנשים מגזעים שונים ונטיות מיניות שונות, זה דבר שלקח המון זמן, אבל זה מאד קשה שנשיאת אוניברסיטה לא מצליחה להגיד "קריאות לרצח עם של יהודים זה שטן".

כדי שיהיה שינוי מוסדות צריכים להגיד היינו לא בסדר, איך זה קרה שבמקום שאנחנו מתגאים בו כל כך נאמרו אמירות כאלה, זה חוסר בהירות מוסרית. כמו שאצלנו אומרים שגבר ועוד גבר זה לא משפחה. בזמן שאני לימדתי הייתה נשיאה נהדרת, אין מדיניות מוחלטת נגד יהודים אבל יש חוסר בהירות מוסרית בעיני. בהוורארד אמרו שאנחנו יוצאים נגד הטענות כלפי נשיאה ובגלל שהיא שחורה, זה לא באמת משנה הצבע, אם הייתי אומרת דבר כזה נגד שחורים, היו מעיפים אותי על המקום. יש קהילות שאסור לדבר עליהן רע וקהילות שמותר לדבר עליהן רע."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    " יש אוכלוסיות שאתה חייב לתמוך בהם לפרגן ולקדם"
    אורי 12/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פה הטעות הקשה של הפרוגרסיבים. כאשר אתה מתעסק בפוליטיקה זהויות אתה למעשה יוצר ללא הבנה שאתה יוצר גזענות. שוויון הזדמנויות הוא צעד חשוב ביותר וגם הגיוני, אך קידום אוכלוסיות מוגדרות( גזעים, לאומים, צבע עור) אתה גזען שפוסל אוטומטית מי שאינו בגזעים שהחלטת לקדם, וכך אתה יוצר חברה מנוונת שאינה מקדמת את אנשיה עלפי ההוגים, ובאותה נשימה אותה חברה מדכאת את הלאומים או הגזעים שאינם מקודמים. שוויון כן ... אפליה על רקע גזעי לא
    סגור