קריירה ולימודים

חוזרים ללימודים? ראשי האוניברסיטאות בהצהרה חשובה

על מנת להתחשב באנשי המילואים, ועד ראשי האוניברסיטאות בישראל, יצא בהצהרה לפיה שנת הלימודים הקרובה תדחה פעם נוספת לתחילת דצמבר. מה יהיו ההשלכות להחלטה?
מערכת ice |  2
סטודנטים בישראל (אילוסטרציה) (צילום אוליבייה פיטוסי/פלאש 90)
ראש האוניברסיטאות יצאו בהצהרה לפיה פתיחת שנה"ל האקדמית תשפ"ד תידחה לנוכח מצב המלחמה והאחוז הגבוה של המגויסים למילואים בקרב הסטודנטים, הסטודנטיות והסגל. הסמסטר ייפתח בכל אוניברסיטאות המחקר עם תחילת תהליך שחרור של המגויסים למילואים, אך לא לפני ה- 3.12.2023. לפני פתיחת הסמסטר, תינתן הודעה מקדימה של שבועיים שיוקדשו לחזרה לשגרה ולמסלול האקדמי ובסיומם יחלו הלימודים. 
מאז תחילת המלחמה, בוצע גיוס רחב של עשרות אלפי סטודנטים וסטודנטיות ואנשי סגל, על-פי הערכות מדובר בכ-30% בממוצע מכלל הסטודנטים באוניברסיטאות. אוניברסיטאות המחקר בישראל מחזקות את המגויסים ומעניקות להם ולכל תושבי מדינת ישראל תמיכה וסיוע בשלל יוזמות מקומיות וכלל ארציות. 
מתוך מטרה ברורה שלא לפגוע בקהילת הסטודנטים, הכוללת את משרתי מילואים ובני/בנות זוגם יחד עם תושבי אזורי עימות שפונו מבתיהם, משפחות שיקיריהם נרצחו, נחטפו או נפצעו  מודיע ועד ראשי אוניברסיטאות המחקר על דחיית פתיחת שנת הלימודים תשפ"ד. 
סמסטר החורף יפתח בכל אוניברסיטאות המחקר עם תחילת תהליך שחרור של המגויסים למילואים, אך לא לפני ה- 3.12.2023. לפני פתיחת הסמסטר, תינתן הודעה מקדימה של שבועיים שיוקדשו לחזרה לשגרה ולמסלול האקדמי ובסיומם יחלו הלימודים. 
האוניברסיטאות בישראל שואפות ששנת הלימודים תתקיים במלואה ותכלול שני סמסטרים מלאים. ככל שיעלה הצורך, תגלוש שנת הלימודים גם לתקופת הקיץ. ההחלטות הפרטניות לגבי מבנה שנת הלימודים יתקבלו בכל אחת מהאוניברסיטאות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נו באמת
    ש 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא מתאים לכם לפי כל ההתנהלות שלכם וההעדפות לסטודנטים מהמגזר איך אתם לא פותחים עבורם את שנת הלימודים סמסטר מיוחד עבורם כמו המכינות שביטלתם ליהודים והשארתם מיוחדות עבורם
    סגור
  • 1.
    ובמכללות? (ל"ת)
    סטודנט במכללה 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור