קריירה ולימודים

הקרב על העצמאיים מחריף: "פלישה חד צדדית וגסה של ההסתדרות"

ההסתדרות פתחה לראשונה חטיבה עבור העצמאיים והפרילנסרים, ובהתאחדות המלאכה והתעשייה פחות אהבו את המחווה: "אם ההסתדרות תמשיך לפלוש לאזורי הייצוג של ההתאחדות - לא נחתום על ההסכמים הקיבוציים, וניסוג מאלו הקיימים"
מערכת ice |  2
ארנון בר דוד יוסי אלקובי (צילום דני שביט אבשלום ששוני פלאש 90)
התאחדות המלאכה והתעשייה בישראל, בנשיאות יוסי אלקובי, מוציאה כרטיס צהוב להסתדרות בכל הקשור להסדרת מעמדם של הפרילנסרים בישראל. על הפרק: איום מחתימה על הסכמים קיבוציים עתידיים, ואפילו נסיגה מהקיימים.
נזכיר: בהסתדרות בראשון ארנון בר דוד, החליטו להרים את הכפפה ולחבר את העצמאיים שיהיו גם הם תחת המעטפת של ההסתדרות ובעצם הסדרת מעמדם של הפרילנסרים בישראל. לשם כך הוקמה חטיבת פרילנסרים בפורום העצמאיים והפרילנסרים מבית ההסתדרות, שיוכלו לקבל את הכוח של ההסתדרות: ייעוץ משפטי, לובי בכנסת והטבות לימודים מסובסדות.

בעקבות פעילות פורום העצמאים והפרילנסרים מבית ההסתדרות, נשיא התאחדות המלאכה והתעשיה מביע התנגדות חריפה ורומז להסתדרות שהיא פולשת לטריטוריה לא שלה: "התאחדות המלאכה והתעשיה בישראל אמונה על ייצוג העצמאים והעסקים הקטנים במדינה, ומייצגת נאמנה את האינטרסים שלהם מזה שנים, הן ברמת המיקרו והן ברמת המאקרו. הקמת פורום העצמאים של ההסתדרות מהווה פלישה חד צדדית וגסה לאזורי הייצוג של ההתאחדות, אשר מעמידה בסכנה את האג׳נדה של העצמאים ומהווה ניגוד אינטרסים - לא ייתכן שגוף שמייצג עובדים ייצג כעת גם את העצמאים", נמסר בשם התאחדות המלאכה והתעשייה בישראל.
נזכיר: המהלך של ההסתדרות החל כבר בשבוע שעבר עם פתיחת "האיגוד המקצועי הראשון בעולם", וההכרזה החגיגית: ההסתדרות פותחת את שעריה לכלל הפרילנסרים בישראל. על פי ההסתדרות, המהלך בקידומו של היו"ר ארנון בר דוד, הגיע במטרה "לקדם את הזכויות והמעמד של הפרילנסר הישראלי. בישראל מצויים כ-350,000 פרילנסרים הפועלים בישראל, המהווים קרוב ל 10% משוק העבודה הישראלי. ציבור גדול של עובדים עצמאיים המשלמים את כל חובותיהם אך לא זכאים לתנאים סוציאליים כמו דמי מחלה, אבטלה, ימי אבל, הכרה בהוצאות ועוד.  עד היום התמודדו לבד, אך מעתה יש להם בית מאגד משותף ומי שעומד מאחוריהם. חברי הארגון זוכים לסל הטבות רחב ומקיף הכולל סיוע משפטי פרטני, סיוע מול רשויות המס, זירה עסקית ומועדוני צרכנות. הארגון מלווה על ידי צוות כנסת וממשלה מנוסה לקידום מעמדם".
יוסי אלקובי, נשיא התאחדות המלאכה והתעשיה יצא בחריפות נגד המהלך: "ההסתדרות פוגעת במבנה הקיים של ארגוני העובדים ויוצרת ניגוד עניינים בין העצמאי לבין עובדיו. אם ההסתדרות תמשיך לפלוש לאזורי הייצוג של ההתאחדות - לא נחתום על ההסכמים הקיבוציים, וניסוג מאלו הקיימים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ההסכם עם תומכי הלמידה רע מאוד
    Efi 06/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההסתדרות מוכרת את הסייעים . בעקבות ההסכם שלא נחתם מחזיקים אותנו כבני ערובה . ארנון לך הבייתה צא לפנסיה עשיתה את שלך
    סגור
  • 1.
    מעניין
    דניאל 06/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    20 שנה עצמאי מעולם לא שמעתי על התאחדות המלאכה והתעשייה בישראל... מי אלה בכלל??? מה עשו בשביל הפרילנסרים ?? מתי ?? וואלה כל הכבוד להסדתדרות
    סגור