קריירה ולימודים

אוניברסיטת תל אביב, רשות החדשנות וענקית הבירה בשת"פ מפתיע

ענקית המשקאות AB InBev, יצרנית הבירה הגדול בעולם, TAU Ventures, קרן ההשקעות של אוניברסיטת תל־אביב, ורשות החדשנות השיקו את תוכנית ReCombinate המיועדת לסטארט-אפים ישראלים
מערכת ice | 
אוניברסיטת תל אביב (צילום shutterstock)
ענקית המשקאות AB InBev, יצרנית הבירה הגדול בעולם, TAU Ventures, קרן ההשקעות של אוניברסיטת תל־אביב, ורשות החדשנות השיקו את תוכנית ReCombinate המיועדת לסטארט-אפים ישראלים המפתחים פתרונות לאתגרים הנוכחיים והעתידיים של AB InBev אשר נדרש להן מענה טכנולוגי פורץ דרך בתחומים מגוונים לרבות חקלאות, שרשרת אספקה, רכש, תפעול מבשלות הבירה וניהול מים.
במסגרת התוכנית, עד שישה סטרט-אפים ייבחרו לצאת לפעילות מו"פ ו/או פיילוט משותפים עם AB InBev. הן פעילות המו"פ המשותף והן פעילות הפיילוט יהיו זכאיות למימון משמעותי מרשות החדשנות הישראלית ויזכו לליווי עסקי וטכנולוגי מטעם החברה.
לצד פיילוטים של פתרונות קיימים, התוכנית מכוונת ליצירת פתרונות חדשניים בהתאם לאתגרי החברה הבין-לאומית, תוך התמקדות בגישה טכנולוגית רב-שימושית אשר תאפשר לחברות ליישם את הטכנולוגיה הקיימת שלהן לשימושים חדשים. תוצאות פוטנציאליות כוללות רכש, מיזם משותף, הסכם מכירה משותף ורישוי הטכנולוגיה עם AB InBev.
Anheuser-Bus  InBev (AB InBev) היא קונגלומרט משקאות בין-לאומי ומבשלת הבירה הגדולה בעולם, הן בנפח והן בהכנסות, שבסיסו האירופאי נמצא בבלגיה. החברה מחזיקה ביותר מ-500 מותגי בירה ב-150 מדינות, כולל באדווייזר, סטלה ארטואה, בק'ס וקורונה.
תוכנית ReCombinate גובשה בשיתוף עם TAU Ventures, קרן ההון סיכון של אוניברסיטת תל־אביב. הקרן משקיעה בחברות סטארט-אפ בשלבים מוקדמים ומנהלת כיום כ-70 מיליון דולר בשתי קרנות. משקיעי הקרן הם גופים מובילים מיפן, ארה"ב ואירופה. הקרן משקיעה בחברות בשלבים מוקדמים במגוון תחומים עד מיליון דולר, ומאז הקמתה ב-2018, השקיעה ב-25 חברות. לצד פעילות ההשקעות השוטפת, TAU Ventures מנוסה בהפעלת מגוון תוכניות חדשנות ושותפויות עם גופים מגוונים בישראל בעולם, במטרה לחזק את האקו-סיסטם של הסטרט-אפים הישראלים ולייצר הזדמנויות לסטרט-אפים מבטיחים בתחילת הדרך. בין שותפי הקרן נמצאת סוכנות הביטחון הישראלית (שב"כ), קונצרן NEC היפני, Checkpoint, עזריאלי (קבוצת הנדל"ן הגדולה בישראל),  מרכז חדשנות דנמרק ועוד.
במסגרת שיתוף הפעולה, TAU Ventures תפעיל תוכנית תמיכה מעמיקה, כדי להניע ולטפח כל אחד מהסטרטאפים המשתתפים, כולל חיבור למומחי תעשייה הרלוונטיים לפעילותם, גישה לאקו-סיסטם הגלובלי של הקרן, ואירוח החברות המשתתפות במשרדי הקרן בתל־אביב. כמו כן, יזכו המשתתפים לסיוע מקצועי של שותפי התוכנית בהם לאומי-טק, KPMG ,Microsoft for Startups ומשרד עורכי הדין ברנע.
קית' דייוויס, Global VP Tech Innovation: התוכנית מביאה כמה מהבעיות העסקיות הקשות ביותר של AB InBev לתשומת ליבה של האקו-סיסטם הטכנולוגי הישראלי התוסס. מפגישות עם חברות רבות באירוע ההשקה שלנו, אני מאוד נרגש לסקור את הפוטנציאל היישומי, לבחור את מחזור הסטרטאפים לתוכנית ולהתחיל לפתח פתרונות ביחד".
נמרוד כהן, מייסד ושותף מנהל של TAU Ventures: "חלק מרכזי מהאג'נדה של TAU Ventures, כקרן המשקיעה בחברות בשלבים מוקדמים, הוא לעבוד צמוד עם התעשייה ולסייע לחברות לקבל ואלידציה בשלבים מוקדמים מאוד מהשוק ולפתח את המוצרים שלהם יחד עם הלקוחות. תוכנית ReCombinate היא חלק ממימוש החזון שלנו ומהווה הזדמנות יוצאת דופן לסטארטאפים ישראלים לעבוד עם אחת החברות הגדולות בעולם בתחומן".
ד"ר עמי אפלבום, המדען הראשי לחדשנות ויו"ר רשות החדשנות: "האפשרות של חברות סטארט-אפ ישראליות לבצע פיילוטים לטכנולוגיות החדשניות שלהם ולצבור ניסיון מעשי בשטח היא המפתח לאפשרויות מסחור של פתרונות חדישים לאתגרים השונים. שיתוף פעולה בין הגופים עתירי הניסיון בתחומם מעניק לחברות ישראליות הזדמנות חשובה להאיץ מציאת פתרונות טכנולוגיים ומסחורם לתעשיות משמעותיות כמו אגטק וניהול מים וכן לסייע באתגרים העומדים בפני הענפים של שרשרת אספקה, רכש ותפעול".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה