קריירה ולימודים

גל הפיטורים ממשיך: DELL טכנולוגיות תפטר אלפי עובדים

חברת ייצור המחשבים הפופולרית דל טכנולוגיות מודיע על התחלת פיטורים של מעל ל-6 אלף עובדים, לאחר שספגה הפסדים קשים ברבעון האחרון של 2022
מערכת ice | 
דל טכנולוגיות תפטר אלפי עובדים (צילום shutterstock, ויקיפדיה)
גל הפיטורים שהחל בחודשים האחרונים ממשיך לתת אותותיו ולא מראה סימני האטה. היום (ב') חברת טכנולוגיה נוספת שצמחה בתקופת שיא הקורונה, DELL טכנולוגיות מודיעה לעובדיה כי תפטר כ-6,650 עובדים - 5% מכוח האדם של החברה בכל העולם.
על פי בלומברג, הפיטורים מתבקשים בחברה בעקבות צניחה גדולה בהיקף הביקוש למחשבים האישיים, זאת לאחר שבתקופת המגפה התמונה הייתה שונה לחלוטין והביקוש עמד על שיא.
על פי נתוני IDC החברה צנחה ברבעון האחרון של 2022 ב-37% ביחס לרבעון המקביל ב-2021. מדובר בצניחה הגדולה ביותר שנרשמה ביחס למתחרות של החברה בשוק. מדובר בנתון עגום למדיי ביחס לעובדה שמעל למחצית מהכנסות החברת מגיעות ממכירה של מחשבים ניידים
בהודעה לעובדים, סמנכ"ל התפעול של החברה, ג'ף קלארק, כתב כי אמצעים שננקטו עד כה, כמו הפסקת הגיוסים ופעולות לחסכון בעלויות, כבר אינן יעילות, בעוד שהמצב בשוק ממשיך להשפיע על התוצאות של החברה. לצד זאת היא נעמדת אל מול חוסר ודאות באשר לעתיד. תקוות החברה היא לבצע התייעלות מחדש באמצעות הפיטורים, לצד פעולות נוספות.
דל כאמור אינה היחידה שבחרה לפטר את עובדיה בצל המשבר בשוק. גם המתחרה של דל, HP, הודיעה שתפטר כ-6 אלף עובדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה