קריירה ולימודים

בן גביר מתחיל לעבוד: דורש עוד 6 מיליארד למשטרה

הצוותים של הליכוד והציונות הדתית החלו במו"מ קואליציוני. בן גביר, ששוהה בחופשה באילת ויצטרף מחר, דורש את התיק לביטחון פנים ומבקש 6 מיליארד שקלים לתקציב המשטרה. גם שינוי הנהלים בפתיחה באש עשויים להשתנות. ומה הדרישות של סמוטריץ'?
מערכת ice |  7
איתמר בן גביר (צילום דוברות המשטרה, פלאש 90, shutterstock)
אחרי חודשים רבים של ציפיות ומתח רב, בחירות 2022 הגיעו לסיומן בשבוע החולף כאשר המנצחים הגדולים שלהן הם ללא ספק גוש הימין. הליכוד היא אמנם המפלגה הגדולה ביותר ותקבל את רוב התיקים, אך גם למנצחת הגדולה באמת של הבחירות - הציונות הדתית, שתהיה המפלגה השנייה בגודלה בקואליציה המסתמנת, ישנן דרישות.
המפלגה ככל הנראה תפוצל לשניים - עוצמה יהודית בראשות ח"כ איתמר בן גביר והציונות הדתית בראשות ח"כ בצלאל סמוטריץ'. היום (ראשון) יחלו הצוותים של הליכוד והציונות הדתית לדון במשא ומתן הקואליציוני וברשימת הדרישות. איתמר בן גביר ועוצמה יהודית יחלו את השיחות ביום שני, לאחר שבן גביר ישוב מחופשה באילת.
על פי ההערכות, המפתח יהיה שר לכל 2.5 עד 3 מנדטים. לציונות הדתית, בראשה עומד סמוטריץ', שבעה חברי כנסת. לעוצמה יהודית שישה כאלה. החבר הנוסף ברשימה הוא אבי מעוז, נציג נעם. סמוטריץ' מכוון או לתיק האוצר או לתיק הביטחון. בן גביר לעומת זאת ילחם על תיק ביטחון הפנים.
על פי דיווח ב-YNET, בן גביר ידרוש תוספת של 6 מיליארד שקלים לתקציב המשרד - שתיועד בין היתר להעלאת שכר השוטרים עד דרגת רפ"ק בכ-3,000 עד 4,000 שקלים, להוספת תחנות משטרה ולפיתוח טכנולוגיות.
על פי הדיווח, בן גביר גם ירצה סמכויות רחבות ולא רק "למנות ניצבים ומפכ"ל". בסביבתו אמרו שידרוש לשנות את הוראות הפתיחה באש במשטרה נגד מיידי בקבוקי תבערה: "עד עכשיו חיכו שהמחבל יזרוק את הבקבוק ואז ירו. זה הולך להשתנות".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    בן גביר
    מזי 11/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נקווה לטוב צריכים לתת לו הזדמנות ובהצלחה
    סגור
  • 5.
    לא לשכוח מי החליש את המשטרה במשך שנים... נתניהו
    גל 11/2022/06
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בכבודו ובעצמו, עוד לפני שהגיע לראשות הממשלה ב 2009.
    סגור
  • 4.
    לא לשכוח
    איתמר 11/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את מיידי האבנים
    סגור
  • 3.
    כל הכבוד!!! הגיע הזמן!!!
    עוצמה יהודית 11/2022/06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא עוד חיילים ושוטרים שמפחדים להגיב בגלל ממשלת שמאל גרועה! והערבים חוגגים! הגיע הזמן שהם יבינו מי פה בעל הבית!!!
    סגור
  • שטויות
    חיים 11/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בגלל ממשלת שמאל ?!!!איפה היה ביבי 12 שנה ? כל הנגב, חיפה, יפו, עכו, רמלה לוד וישובי עמק חפר. בכולם הפשע השתולל וביבי שתק כמו דג. רק העביר מזוודות כסף לחמס, לא מינה מפכ"ל וא העביר תקציב . אז מי הפחדן העלוב שמעביר כל הזמן אחריות כשלונות לאחרים ואם יש השגים לוח את הקרדיט לעצמו ?!!!הא ?!!!!!
    סגור
  • 2.
    משטרת לוא דיא פינס
    דנה 11/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ארגון פשע מנסיון קבלתי מכות רצח משכן ובנוסף ניסה לדרדר אותנו מחדר מדרגות ואני ובעלי בגיל השלישי הם מחפים עליהם ולא עשו לו דבר המצב מדרדר במדינה מזוודות של ביגוד וכסף לתושבים משטרת ישראל אין כלום רחוב קטן ללא מוצא בהרצליה אינו שקט לא ביום ולא בלילה הזוי שמשטרת ישראל מחפה על הנעשה מסריח מאוד
    סגור
  • 1.
    לא מבין
    כל הכבוד 11/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה תמיד התמונות ששים לימניים הם לא משהו ושל השמאל עם המון גאווה .
    סגור