קריירה ולימודים

וורן באפט חושף את השיטה: כך תגדלו ילדים מיליונרים

המיליארדר שלאורך שנים שם דגש על חינוך ילדים להתנהלות פיננסית, מקבל עוד חיזוק לדרך שמוביל לאורך שנים, ובין היתר אף השקיע עבורה סכום נכבד בצוואתו
מערכת ice |  10
וורן באפט (צילום טוויטר/ וורן באפט, pixabay)
המיליארדר וורן באפט, שנכון לכתיבת שורות אלה מחזיק בהון מוערך של 97 מיליארד דולרים וממקום שישי ברשימת עשירי העולם של פורבס, מוכר בנכונות שלו לחלוק טיפים לטובת צמצום פערים בקרב ילדי העולם, וזאת בעקבות סיפור חייו שלא התחיל עם כפית זהב בפה. כעת מחקר חדש תומך בשיטת החינוך הפיננסי שלו שקורא לגדל ילדים עם תודעה פיננסית כבר מגיל 3.
לפני שהפך למנכ"ל ברקשייר האת'ווי, המשקיע האגדי הקים קומץ של עסקים קטנים - החל מגיל שש, כאשר רכש שישייה של קולה ב-25 סנט ומכר כל פחית תמורת ניקל. הוא גם מכר מגזינים ומסטיקים מדלת לדלת.
"אבא שלי היה ההשראה הכי גדולה שלי", אמר באפט בראיון ל-CNBC עוד ב-2013. "מה שלמדתי ממנו בגיל צעיר היה לקבל את ההרגלים הנכונים בשלב מוקדם. חיסכון היה שיעור חשוב שלימד אותי".
כשנשאל מהי לדעתו הטעות הגדולה ביותר שהורים עושים כאשר מלמדים את ילדיהם על כסף, אמר המיליארדר: "לפעמים הורים מחכים עד שילדיהם יהיו בגיל העשרה לפני שהם מתחילים לדבר על ניהול כסף - כאשר הם יכולים להתחיל כשהילדים שלהם בגיל הגן".
לטענתו של באפט, חוקרים ציינו ש-80% מצמיחת המוח שלנו מתרחשת עד גיל 3. מחקר אחד מאוניברסיטת קיימברידג' מצא שילדים כבר מסוגלים לתפוס מושגי כסף בסיסיים בין הגילאים 3 עד 4. ועד גיל 7, בדרך כלל יתפתחו מושגים בסיסיים הקשורים להתנהגויות פיננסיות עתידיות.
"רוב ההורים כבר יודעים כמה חשוב ללמד את הילדים שלהם על כסף ואיך לנהל אותו נכון", הודה באפט. אבל יש הבדל בין לדעת לנקוט בפעולה.
על פי סקר משנת 2018 של טי רו פרייס, שאסף תשובות מ-1,014 הורים (מילדים בין הגילאים 8 עד 14) ויותר מ-1,000 מבוגרים צעירים (גילאי 18 עד 24), רק 4% מההורים אמרו שהם התחילו לדון נושאים פיננסיים עם ילדיהם לפני גיל 5.
30 אחוז מההורים החלו לחנך את ילדיהם על כסף בגיל 15 ומעלה, בעוד 14% אמרו שהם מעולם לא עשו זאת.
ב-2011, באפט אף עזר להשיק סדרת אנימציה לילדים בשם "מועדון המיליונרים הסודי", שהציג את עצמו כמנטור לקבוצת תלמידים. יש 26 פרקים בתוכנית, וכל אחד מתמודד עם שיעור פיננסי, כמו איך כרטיס אשראי עובד או למה חשוב לעקוב אחר היכן אתה שם את הכסף שלך.
"לימדתי את כל הילדים שלי את השיעורים שלימדו ב'מועדון המיליונרים הסודי'", אמר באפט ל-CNBC. "אלה שיעורים פשוטים שנועדו לעסקים ולחיים".
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    תוגבה
    דורון 09/2022/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אנשי הממון וממשלות העולם לא מעוננים שידעו אנשי העם כלום על כסף וככה יכלו לשלוט על מח האנשי העולם
    סגור
  • 7.
    לא טוב לישראל
    דניאל 09/2022/22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מספיק לחשוב שכסף זה הדרך לחיות. כל המדינה נראית כמו אתר לקבלנים מתעשרים. מדינה קטנה עם קשיים, במקום לחשוב על איך להתעשר עדיף לחשוב על איך נעזור לבני אדם, איך לפתח מקומות בטבע שיהיו יפים. איך להסתפק במועט כלכלי ובהרבה אהבה זה לזה, לחיות, לטבע, לנערות ולנחלים. אהבה זו אנרגיה חזקה ונפלאה יותר מכסף.
    סגור
  • 6.
    אדון באפט-מתי תלמד שכסף מלכלך את העולם
    בנג'ו 09/2022/21
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מתי תלמד שכל השחיתויות בעולם הן תוצר של כסף,מתי תמלד שכסף רק משחית הורס...לך ללמוד קצת.מסתבר גם שכסף לא הופך אותך לחכם במיוחד.
    סגור
  • 5.
    שמחה
    שמחה 09/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא מספיק ללמד. את הילדים במיוחד שרוב האנשים לא ממש יודעים על התנהלות כלכלית נכונה...
    סגור
  • 4.
    נכון בהרבה מדינות אבל לא כאן
    יואל 09/2022/20
    הגב לתגובה זו
    6 0
    השיעורים שאתה מעביר זה לילדים שבאים ממקומות שלא חסר כסף ..בוא תן שיעור לילד שההורים שלו מרווחים שכר מינימום ואין להם את הכמה שקלים לתת לילדים לקופת חיסכון הורים שבית קטן הופך עבורם כחלום
    סגור
  • 3.
    מטורף חולה כסף
    אורי 09/2022/20
    הגב לתגובה זו
    3 3
    עם כל הכבוד לגאונות הפיננסית שלו, המרדף האין סופי אחרי הכסף מעורר בחילה. האדם הזה כבר זקן תרח. אוהב כסף לא ישבע כסף.
    סגור
  • 2.
    ילדים טובים
    גיל תמיר 09/2022/20
    הגב לתגובה זו
    8 0
    הרבה יותר חשוב לגדל ילדים טובים.
    סגור
  • ובארץ - תחמנים (ל"ת)
    יורד 09/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    חחחח
    חוני 09/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה לחסוך ואין מה לחסוך? הכל הולך כמו מין מתאדה אפילו לא ממשיכים את החודש.
    סגור
  • חיחיחי
    דוד 09/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמת.
    סגור