קריירה ולימודים

מבוי הסתום במו"מ עם פולין: משלחות הנוער בסתיו, בוטלו

משרד החינוך הודיעה כי על רקע חוסר הסכמות מול ממשלת פולין - סבב המסעות לפולין שהיה מתוכנן לצאת בסתיו הקרוב יבוטל גם הוא: "ערוכים לחידוש המשא ומתן, בלבד שתתגלה הבנה לצרכים הישראליים"
מערכת ice | 
מחנה ההשמדה אושוויץ (צילום פלאש 90)

משרד החינוך ומשרד החוץ הודיעו היום (ראשון), כי על רקע המבוי הסתום אליהן נקלעו השיחות עם פולין, המשלחות שהיו צפויות לצאת במועד הסתיו הקרוב, חודשי ספטמבר- נובמבר 2022, יוקפאו. 

במשרדים מציינים, כי משלחת של משרד החוץ, החינוך ושירות הביטחון הכללי יצאה לוורשה וקיימה במשך יומיים רצופים משא ומתן בדבר הסוגיות המרכזיות אשר עומדות על הפרק ובראשן תכני המסע ואבטחת המשלחות. הדיונים בנושאים אלה המשיכו באופן אינטנסיבי גם לאחר שובה של המשלחת ארצה. "לדבריהם "על אף המאמצים הרבים והאינטנסיביים" של המשרדים להגיע עם נציגי ממשלת פולין להסכמות, הדבר לא צלח.


עוד הוסיפו כי הם " ערוכים לחדש בכל עת את המשא ומתן כדי שיימצא פיתרון מתאים ומוסכם, ובלבד שתתגלה הבנה לצרכים הישראליים בסוגיות המוזכרות".

משרד החינוך פרסם הודעה מסודרת גם לבתי הספר בנושא זה, ואף הוסיף, כי הוא יפעיל גם בשנה הבאה (תשפ"ג) את המסעות החלופיים לפולין, "שואה ותקומה ממשבר לצמיחה", המתקיימים בישראל. המסע יאפשר לבתי הספר לקחת בו חלק, ולקבל סבסוד מלא.

כזכור, בחודש יוני האחרון הודיע משרד החינוך כי לאחר שנתיים של מגיפת הקורונה, לא יוקפאו המסעות לפולין שהיו אמורות לצאת לפועל בקיץ הנוכחי בעקבות חוסר הסכמות בין המדינות בנושאי אבטחה שונים. 

בהמשך אמר שר החוץ דעז, ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד כי המסעות בוטלו בעקבות דרישות של הממשל הפולני להתערב בתוכנם, תוך שהם מבקשים להחיל את החוק המקומי האוסר להציג את הפולנים כמי שהיו מעורבים במעשי הנאצים, "הפולנים רצו להגיד מה מותר ומה אסור להגיד לילדים ישראלים שנוסעים לפולין, לא נסכים לזה", ציין. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה