קריירה ולימודים

בזכות הבינה המלאכותית: האתר שכולם נעזרים בו משתדרג

הקשר בין הבינה המלאכותית למשתמש מן השורה הולך ומתהדק, וכעת האתר שמיליוני ישראלים נעזרים בו מציע כלי חדש ומיידי לצורך המשתמשים 
מערכת ice | 
בינה מלאכותית (צילום shutterstock)
אתר 'כל זכות' משיק בימים אלו שירות חדש לצורך הנגשת הזכויות - צ'אט מבוסס בינה מלאכותית (AI), שמטרתו להקל על משתמשי האתר בקבלת המידע שיסייע להם במיצוי זכויותיהם.
הצ'אט, שמקודם במסגרת מיזם הנגשת הזכויות הממשלתי, מאפשר למשתמש לכתוב שאלה ולקבל מענה מידי, זאת במקום לאתר את המידע באופן עצמאי. היתרון של הצ'אט על פני מנועי בינה מלאכותית קיימים, הוא שכל המידע עליו הוא מתבסס הוא מידע המופיע באתר כל זכות. זאת, בתוספת פיתוח מיוחד של מודל איחזור מידע במימון רשות החדשנות הלאומית, הופך אותו לכלי בינה מלאכותית עם אמינות גבוהה במיוחד.
המידע המסופק על ידי הצ'אט עדכני, נבדק בזמן אמת, מבוסס על דפי 'כל זכות' בלבד ומנווט את המשתמשים, המבקשים להרחיב את ידיעותיהם למידע עדכני נוסף. בהתאם לכך, התשובות שמתקבלות מבוססות רק על סמך תוכן אמיתי ומבוסס.
מיזם 'כל זכות' פועל בסיוע ובמימון משרד המשפטים, בהובלת היחידה הממשלתית לחופש המידע במשרד המשפטים, וכן בסיוע מערך הדיגיטל הלאומי. המיזם מסייע מדי שנה למיליוני ישראלים למצוא מידע שמסייע להם למצות את זכויותיהם, בחינם, בקלות וללא מטרת רווח.
נכון לשנת 2024, נרשמו כ-31.5 מיליון כניסות לאתר בעברית, 1.75 מיליון כניסות לאתר בערבית וכן מיליון כניסות לאתר ברוסית. תחומי התוכן הנצפים ביותר הם: תעסוקה וזכויות עובדים, מיסים, אנשים עם מוגבלויות וכן פנסיה וחסכון ארוך טווח. כ-88% מהמשתמשים דיווחו כי האתר מסייע להם למצוא מידע משמעותי במידה רבה.
מנכ"ל משרד המשפטים, איתמר דוננפלד, אמר: "השקת שירות צ'אט מבוסס AI הוא צעד נוסף וחשוב בקידום בשירות הניתן לאזרח במסגרת מיזם הנגשת הזכויות הממשלתי, אותו מוביל משרד המשפטים יחד עם מערך הדיגיטל הלאומי. המשרד ימשיך לעמול לעמוד בקדמת החידושים הטכנולוגים, למען האזרח".
מנכ״לית מערך הדיגיטל הלאומי, שירה לב עמי, אמרה: ״הטמעת יכולות AI באתר ׳כל זכות׳ מרחיבה את יכולות הנגשת הזכויות לתושבים ומעצימה את האמון בין הממשלה לאזרח. המהלך הנוכחי מבטא את מחויבות המדינה להעמקת השימוש בטכנולוגיה מתקדמת לטובת חיזוק הזכות למידע וצמצום פערים חברתיים״.
מנכ"לית 'כל זכות', ורדית דמרי-מדר, ציינה: "אנחנו שמחים להציע לציבור כלי אמין ופשוט לשימוש, שמספק תשובות לשאלות על זכויות מתוך אתר 'כל זכות'. אנו מקווים כי הצ׳אט יקל על משתמשים ומשתמשות לאתר ולהבין מידע רלוונטי ובכך יקל על תהליכי מיצוי זכויות״.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה