קריירה ולימודים

עידן חדש בעבודה: הבוס מצלצל? תתעלמו

חוק חדש באוסטרליה מעניק לעובדים את הזכות להתנתק מהעבודה מחוץ לשעות העבודה, ללא חשש מסנקציות מצד המעסיק; החוק מונע ממעסיקים לפגוע בעובדים שלא יגיבו להודעות או לשיחות לאחר שעות העבודה הרשמיות
שרון בירקמן | 
גיוס עובדים (צילום freepik)
לאחר שנים של התמודדות עם הודעות בלתי פוסקות ושיחות טלפון מפתיעות מהבוס, העובדים האוסטרלים יכולים עכשיו לנשום לרווחה: חוק חדש שנכנס לתוקף היום מעניק להם את הזכות להתנתק מהעבודה מחוץ לשעות העבודה הרשמיות.
החוק החדש, שנקרא גם "הזכות להתנתק", מעניק לעובדים את האופציה להתעלם מכל ניסיון של הבוס ליצור איתם קשר לאחר שעות העבודה. בין אם זה בהודעת וואטסאפ או בשיחת טלפון. כשיום העבודה נגמר, העובד האוסטרלי יודע שהוא עוזב את העבודה מאחוריו עד היום למחרת. המטרה? לשמור על איזון בין עבודה לחיים פרטיים.

החוק עדיין מאפשר למעסיקים לנסות ליצור קשר במקרים דחופים. עובדים בתפקידים שדורשים מענה מיידי עשויים למצוא את עצמם במצבים שהם חייבים להגיב. החוק קובע כי ההחלטה האם חוסר תגובה של עובד היה סביר תתבצע על ידי הוועדה לבוררות בעבודה של אוסטרליה (FWC), שתשקלל את תפקיד העובד, הנסיבות האישיות ואופי יצירת הקשר. הוועדה יכולה להטיל קנסות של עד 19,000 דולר אוסטרלי על עובדים או עד 94,000 דולר אוסטרלי על חברות במקרה של הפרת החוק.
איגודים מקצועיים באוסטרליה בירכו על החוק החדש. לדבריהם, החוק יועיל לעובדים ויוביל לשיפור האיזון בין חיי העבודה לחיים האישיים. קבוצות מעסיקים, לעומת זאת, הביעו חשש שהחוק ייצור בלבול ויקשה על גמישות בעבודה. 
החוק החדש באוסטרליה מצטרף לרשימה הולכת וגדלה של מדינות המתחייבות להגן על הזמן הפנוי של העובדים. חוקים דומים נחקקו כבר במדינות כמו צרפת וגרמניה, גם שם הוכרה "הזכות להתנתק" במקרים של עבודה מחוץ לשעות העבודה הרשמיות. בשנת 2018, נקנסה חברת Rentokil Initial הצרפתית בשישים אלף אירו על כך שדרשה מעובד לשמור על הטלפון פתוח בכל שעות היממה למקרה חירום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה