קריירה ולימודים

מכה קשה לעובדים בישראל: כסף כמה תפסידו בתלוש השכר שלכם?

בשורה קשה לעובדים השכירים: בעקבות חוק הקפאה והפחתה של דמי הבראה לשם תקצוב הטבות למשרתי המילואים שנחקק בחודש מרץ האחרון, המעסיקים יפחיתו חודש דמי הבראה מעובדיו. על מי חל החוק?  | כל הפרטים

מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום freepik, shutterstock)
בשורה קשה לעובדים השכירים: בעקבות חוק הקפאה והפחתה של דמי הבראה שנחקק בחודש מרץ האחרון, הנועד עבור תקצוב הטבות למשרתי מילואים, ייאלצו העובדים להיפרד מחלק נכבד של דמי ההבראה שלהם.
החוק, שנועד לסייע כלכלית למצבם של משרתי המילואים, מחייב את המעסיקים להפחית חודש דמי הבראה מעובדיו. דמי ההבראה שיופחתו מהעובדים יועברו לטובת חיילי המילואים עבור הטבות שונות. בהתאם לחוק, המעסיקים ייאלצו להעביר את כל הסכום שנגרע מהעובד לטובת תרומה למשרתי המילואים. 
חוק הקפאה והפחתה של דמי הבראה לשם תקצוב הטבות לחיילי המילואים, אשר הוסכם על ידי ההסתדרות, משפיע על עובדים רבים במשק הכללי. החוק חלה על עובדים במגזר הפרטי, (מלבד עובדים במשק בית), עובדי מדינה, עובדי השלטון המקומי, עובדי המועצות הדתיות, עובדי האוניברסיטאות הציבוריות, עובדי מכון ויצמן, עובדי הסתדרות הדסה, עובדי המוסד לביטוח לאומי ועובדי שירות התעסוקה.
לצד העובדה כי חיילים בשירות קבע תורמים יום דמי הבראה לחיילי המילואים, גם נשיא המדינה, שופטים, שרים, חברי כנסת, ראשי ערים, רבנים ראשיים ועוד. חשוב לציין, החוק לא חל על החוק לא חל על מעסיקים פרטיים של עובדי סיעוד, עובדי משק בית ועובדים אשר מועסקים במרחב הביתי שלא במסגרת עסק או משלח יד. על פי החוק, ממשכורתם של עובדים במשרה חלקית, יופחת חלק יחסי מיום ההבראה, זאת בהתאם לאופי המשרה. 
על פי ההודעה הרשמית שפרסם משרד העבודה, ישנם מקרים שבהם יופחת רק מחצית מערך יום הבראה מעובד ששכרו לא עולה על 6,000 שקל בממוצע בחודש, והוא זכאי לחמישה ימי הבראה בלבד בשנת 2024. על פי אתר "כל זכות", שווי יום הבראה בשנת 2024 הוקפא, והוא יהיה זהה לשנת 2023, כלומר: 418 שקל במגזר הפרטי ו-471.4 שקל במגזר הציבורי.
עוד נכתב באתר "כל זכות", עובדים שזכאים ל-5 ימי הבראה בשנה (עובדים בשנתם הראשונה) ושכרם הממוצע ב-3 חודשי העבודה האחרונים שלפני אפריל 2024 אינו עולה על 6,000 שקל, ‏ לעובדים אלה יופחת סכום השווה לחצי יום הבראה (209 שקל במגזר הפרטי ו-235.70 שקל במגזר הציבורי).
אם עבדו בחלק מהשנה הסכום שיופחת הוא חצי יום הבראה כפול תקופת עבודתם. מעסיק שמממן נופש בפועל לעובדיו במקום תשלום דמי הבראה, יפחית משכרו של העובד סכם השווה לשווי הנופש חלקי מספר ימי ההבראה שהעובד זכאי להם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה