קריירה ולימודים

הישג ענק למשרתי המילואים: "נחושים לעמוד ביעד לאומי זה"

אוניברסיטת תל אביב מכריזה כי סטודנטים במילואים אשר נאלצו להיעדר בשנת הלימודים הנוכחית, גרפו הישגים אקדמיים מרשימים במיוחד. על פי הנתונים, ממוצע הציונים של חיילות וחיילי המילואים היה דומה לממוצע הכללי ואף גבוה ממנו, זאת בשל הסיוע הנרחב שהעניקו מוסדות להשכלה גבוה לאותה קבוצת סטודנטים

מערכת ice | 
אוניברסיטה-אילוסטרציה (צילום vecteezy)
אוניברסיטת תל אביב מכריזה על נתונים מעודדים במסגרת מבחני סמסטר א' בקרב הסטודנטים והסטודנטיות אשר נאלצו לשרת למעלה מ-28 ימים בשנת הלימודים הנוכחית.  על פי הממצאים העולים מניתוח הנתונים החדש, עולה כי חיילי וחיילות המילואים גרפו הישגים אקדמיים מרשימים במיוחד, הן בלימודים לתואר ראשון במוסדות להשכלה גבוה והן באוניברסיטת תל אביב. 
על ממצאי הניתוח, ניתן להבחין כי בזכות סל התמיכה האקדמי והכלכלי המקיף והפרטני שהאוניברסיטה והפקולטות שלה העניקו לסטודנטים ששירתו מעל 28 ימים, יכלו משרתי המילואים לגשר על הפערים ובמקרים מסוימים אף להשיג ציונים גבוהים יותר מהממוצע הכללי. 
הבדיקה נערכה בפקולטות להנדסה ולמדעים מדויקים, בהן לומדים כ- 7,000 סטודנטים, מתוכם כ-2,300 שירתו במילואים מאז אוקטובר 2023 (שיעור המשרתים בפקולטות אלו באוניברסיטת תל אביב הוא מהגבוהים בישראל).
במהלך הבדיקה, ראשי הפקולטות השוו את הציונים בקורסים מדגמיים בסמסטר א' של חיילות וחיילי מילואים ששירתו מעל 28 ימים או יותר, במהלך הסמסטר ותקופת הבחינות, לאלו של שאר הסטודנטים וגילו כי במרבית המקרים הציונים דומים, עם יתרון קל דווקא לחיילות וחיילי המילואים – מדובר בקורסי חובה שבהם לומדים מאות רבות של סטודנטים.
בפקולטה למדעים מדויקים בחנו את הממוצע הכללי של תלמידי הפקולטה בסמסטר א', ומהבדיקה עולה שההישגים של חיילות וחיילי המילואים היו מרשימים ביותר; בעוד שהממוצע הכללי היה 70.5, הממוצע של משרתי המילואים מעל 28 ימים עמד על 74.9. 
גם בפקולטה להנדסה רשמו משרתי המילואים הישגים מרשימים במיוחד. על פי הנתונים, ניתן להבחין כי בקורס התכנות, המיועד לשנה א' בכל מגמות הפקולטה, הציון הסופי הממוצע של משרתי המילואים עמד על 80.4, כאשר הממוצע של שאר התלמידים בקורס היה 70.0.  
במסגרת מתווה ההקלות שאישרה האוניברסיטה, סטודנטים ששירתו מעל 28 ימים היו זכאים, בין השאר, לחונכות אישית וליווי פרטני של חברי הסגל, עזרה בשעורי בית, גמישות בהגשת תרגילים ומטלות, "מרתון" לקראת הבחינה, תוספת זמן של 25% בבחינות, פטורים מקורסי בחירה ועוד.
מלבד זאת,  האוניברסיטה הכריזה כי לא קיימת חובת הנוכחות בשיעורים וכל הקורסים הוקלטו עבור משרתי המילואים, זאת במטרה כי אלו יוכלו לגשר על הפערים.  לצד זאת, האוניברסיטה העניקה סיוע כלכלי למשרתי המילואים בשנת הלימודים הנוכחית. 
פרופ' מרק שטייף, רקטור אוניברסיטת תל אביב, התייחס לנתונים המעודדים וציין: "מרגע פתיחת שנת הלימודים הכרזנו שבכוותנו לעשות ככל הניתן כדי שמשרתי המילואים ישלימו את השנה בהצלחה, ואנחנו נחושים לעמוד ביעד לאומי זה. מדובר באתגר מורכב שדורש מאתנו כל הזמן לעשות התאמות בהתאם לצרכים ולהתמשכות המלחמה וכמובן מבלי לפגוע באיכות האקדמית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה