קריירה ולימודים

מענק חדש עד 14,000 שקל: הצעה למחפשי העבודה בישראל

משרד הבינוי והשיכון, הקרן לפיתוח ועידוד ענף הבנייה בישראל, התאחדות בוני הארץ, הסתדרות עובדי הבניין והתאחדות קבלני השיפוצים, יוצאים במיזם משותף בהיקף של מיליון שקל להכשרת עובדים ישראלים לענף הבנייה. התכנית תציע מענק עד  14,000 שקל, לחצי השנה הראשונה של עבודה בענף
מערכת ice |  2
דירות חדשות (צילום פלאש 90/ נתי שוחט, shutterstock)
השבוע פורסם מיזם הכשרות מקצועיות בתחום ענף הבניין, בדגש על תחום העבודות הרטובות, השיפוצים ומקצועות נוספים משרד הבינוי והשיכון, בשיתוף עם הקרן לפיתוח ועידוד ענף הבנייה בישראל מייסודן של התאחדות בוני הארץ והסתדרות הכללית, השיקו השבוע מיזם הכשרות חדש, במטרה לייצר מענים נוספים לענף הנדל"ן, להכנסת כוח עבודה ישראלי לענף, שיוכל להשתלב בתחום תוך פרק זמן קצר.
במקביל, משרד הבינוי השיכון פועל בחודשים האחרונים במספר רב של ערוצים על מנת לשמור על הרציפות התפקודית בענף הבנייה, בתוך כך קודמו החלטות ממשלה להגדלת מכסת העובדים הזרים, הושק מסלול פרטי להבאה של 20,000 עובדים זרים, אושרו פריסות תשלומים במכרזי מדינה ותקציבים רבים מופנים לטובת הסרת חסמים וקידום פרויקטים ברחבי הארץ. השקת מיזם ההכשרות, מהווה נקודת מפנה בהבנה כי כח אדם מקומי צפוי לתת מענה מהיר ויעיל לתחומי השיפוצים ותחומים נוספים.

מטרת המיזם הגדלת המקצועיות  בענף הבניין ומתן דגש על תחום העבודות הרטובות כגון ריצוף, טיח, טפסנות, ברזלנות, ומקצועות נוספים בהם קיים מחסור מהותי בעובדים, ועבורם נדרשות הכשרות  מקצועיות יעילות ואיכותיות. במסגרת המיזם המשותף, הוקמה ועדת היגוי שתקבע כללים לגבי אופן ביצוע ההכשרה, תכני ההכשרה ואוכלוסיות היעד, ולבסוף תיבחן את השפעת המיזם על ענף הבנייה.
בנוסף, בסיום ההכשרות המיזם יציע סיוע בהשמה של בוגרי התוכנית. עקרונות התכנית המקצועית שהגישה הקרן לעידוד ופיתוח הבנייה גובשו יחד עם התאחדות בוני הארץ,  הסתדרות עובדי הבניין  והסתדרות קבלני השיפוצים. התכנית תכלול אוריינטציה לחברה הישראלית בשיתוף ארגון "פנימה".
מיזם ההכשרה בענף הבנייה יכלול: תכנית הכשרה מגוונת, בהתאם למקצועות השונים, ליווי מקצועי ואישי במהלך ההכשרה, סיוע בהשמת בוגרי התכנית, ליווי המעסיקים כך שיושגו אחוזי השמה גבוהים והעסקה של העובדים לאורך זמן
נדגיש כי בימים אלו משרד הבינוי והשיכון בשיתוף משרד האוצר וביטוח לאומי מקדמים בנוסף תכנית חדשה  למתן מענקים לישראלים שיחלו לעבוד בענף הנדל"ן, התכנית תציע מענק עד  14,000 שקל, לחצי השנה הראשונה של עבודה בענף (בכפוף לכללים שיאושרו).
יצחק גולדקנופף, שר הבינוי והשיכון: "ענף הבנייה והנדל"ן הוא בין מנועי הכלכלה החשובים ביותר של מדינת ישראל, לא פחות חשוב מההיי טק, ותחום בו ניתן לצמוח ולפתח קריירה משמעותית לפרט ובמקביל לתרום לכוח הציבורי. אני מברך על המיזם שיוצא לדרך, ככזה שיחזק את עצמאותה וכוחה של המדינה בתחום קריטי זה ויפתח בפני הציבור הרחב אופק תעסוקתי בעל איתנות ואפשרויות צמיחה".
יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: "המשרד רואה חשיבות גבוהה ביצירת תמהיל מגוון של עובדים לענף הנדל"ן כאשר מול עיננו ניצבת מטרה ברורה, שמירה על הרציפות התפקודית בענף. המיזם שפורסם השבוע מהווה צעד אקטיבי נוסף בשורת הפעולות בהם נוקט משרד הבינוי והשיכון לצורך כניסת ישראלים לתחום הנדל"ן. תכנית ההכשרות, מדייקת את המענה לצרכי הענף ומהווה מקפצה לכניסתם של עובדים ישראלים חדשים. תכנית זאת לצד תכנית המענקים המקודמת גם כן בימים אלו, הן אבן דרך משמעותית להכנסת כח עבודה חדש יעיל ואיכותי לתחום בכדי לייצר תשתית עמוקה שגם תשאיר את העובד בתחום. אני צופה כי כבר בקרוב נראה את ניצני תכניות אלו משפיעים הלכה למעשה על אתרי הבנייה".

דוד יהלומי, מנכ"ל הקרן לפיתוח ועידוד ענף הבנייה (צילום יח"צ)
דוד יהלומי, מנכ"ל הקרן לפיתוח ועידוד ענף הבנייה: "לצד הכשרות בחרום של אלפי עובדים ישראלים שהקרן מובילה בראשות נשיא הקרן ראול סרוגו ומ״מ הנשיא יצחק מויאל, אני מברך את משרד הבינוי והשיכון על המיזם המשותף הכה חשוב בימים אלה, יחד עם יו״ר התאחדות השיפוצים, ערן סיב וארגון פנימה."
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אני גם רוצה
    מיכל 06/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם נשים בפנים ?
    סגור
  • 1.
    תשלמו בהתאם לישראלים
    יונתן 06/2024/26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מה הקבלנים משלמים לישראלים..9000 שח..עובד סיני מקבל 35000 שח בחודש ...תשלמו לישראלים בהתאם..הרבה ירצו לעבוד בתחום הביניין ..רק תשלמו
    סגור