קריירה ולימודים

מערכת החינוך לא תיפתח ב-1 בספטמבר? "בואו נשאל את נסראללה"

ברקע העובדה כי תושבים רבים מיישובי הצפון עדיין מפונים, ועדת החינוך של הכנסת התכנסה במטרה לדון בנושא פתיחת מערכת החינוך ב-1 בספטמבר עבור תושבי הצפון, למרות ההסלמה בגזרה. "יש תחושה שהזנחנו את הצפון, הוועדה קוראת להביא תכנית לפתיחת שנת הלימודים"
מערכת ice | 
שגרת לימודים במלחמה (צילום שאטרסטוק)
כעשרות אלפים מתושבי הצפון מפונים מביתם כבר מהשבועות הראשונים למלחמה, והתאריך שבו ישובו לביתם עדיין נותר בעלטה. מי שסובל במיוחד מהמצב הוא התלמידים, אשר מפוזרים בבתי ספר שונים בארץ וצוברים פערים חינוכיים משמעותיים. בתגובה למצב הרעוע ובראייה לשנת הלימודים הבאה, נציג משרד החינוך אמר כי משרדו נערך "גם לתרחיש בעצימות גבוהה ויתר שיחייב פינוי נרחב".
יו"ר ועדת החינוך חבר הכנסת יוסף טיב אמר: "יש תחושה שהזנחנו את הצפון. הוועדה קוראת לממשלה להביא תכנית לפתיחת שנת הלימודים, שתתייחס לתלמידים ולמורים – גם אלה שלא פונו". נציג הצפון במועצת התלמידים התריע כי נוצרו "פערים לימודיים ענקיים", אשר תלמידים לא יוכלו להשלים אותם.
מפקח מחוז צפון במשרד החינוך, אמיר מיכאל, סיפר לוועדה: "העסק יכול להיות מורכב יותר. מנסים להיערך לכך שהמצב הנוכחי יימשך ולבנות בתי ספר עורפיים לתושבים הלא מפונים כי מזהים מגמה של חזרת תושבים לצפון". גם חברת הכנסת יוליה מלינובסקי התייחסה לנושא, ואמרה בסרקסטיות: "בואו נשאל את ממשלת נסראללה האם לפתוח את מערכת החינוך כי הם מנהלים אותנו". ח"כ רון כץ טען כי "מדינת ישראל הפקירה את הצפון", והמעט שתוכל לעשות הוא לפתוח את שנת הלימודים כסדרה ב-1 בספטמבר. יו"ר הוועדה הבטיח שיקיים דיון המשך ביום ראשון הקרוב.
נזכיר כי אמש (שני), הממשלה אישרה תקציב בסך 6.5 מיליארד שקל שמיועד עבור שיקום יישובי הצפון, כאשר מחציתם יושקעו בטווח הזמן המידי, וזאת ברקע ההתחממות בגזרה זו.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה