קריירה ולימודים

ביטוח לאומי בלב סערה: "לשנות את התקנות לאלתר"

המעסיקים נגד תקנות ביטוח לאומי לשיפוי על שכר אנשי המילואים: ״מדובר בצעד חלקי שמשאיר את מעסיקי המילואים בהפסדים ניכרים. המדינה צריכה לדאוג לשיפוי מלא״
מערכת ice | 
המוסד לביטוח לאומי (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
בנשיאות המעסיקים והעסקים, שמעסיקים את מספר העובדים הגדול ביותר במגזר הפרטי בישראל, מתנגדים לתקנות הביטוח הלאומי, שעוסקות בשיפוי מעסיקים על הוצאות שכר אנשי המילואים. בנשיאות אומרים שהתקנות לא מחזירות להם את מלוא הוצאות השכר שלהם על אנשי  המילואים.
יו"ר נשיאות המעסיקים, ד״ר רון תומר, תקף את התקנות ואמר: ״מדובר בצעד חלקי שמשאיר את מעסיקי המילואים בהפסדים ניכרים. המדינה צריכה לדאוג לשיפוי מלא, אולם כרגע מדובר בפועל במס מילואים נוסף. התקנות יחזירו 50% מהוצאות המעסיקים והיתר ייפול עלינו המעסיקים".
 
עוד טען: "מבדיקת אגף הכלכלה של ההתאחדות, ה-2.45 מליארד שקל שהוקצו על ידי הממשלה למעסיקים לכיסוי התשלום על ההוצאות הסוציאליות של אנשי המילואים הוא תקציב חסר, שלא מכסה אפילו 20 אחוז ממה שאמורים לשלם למעסיקים על פי התקנות, אלא רק 12 אחוז במקרה הטוב. גם ה-20 אחוז שאמורים כביכול לשלם למעסיקים על פי התקנות, הם רק חלק מעלות הזכויות הסוציאליות בפועל למעביד, שעומדות על 27-36 אחוז מהשכר".
לסיום טען: "לאור האבסורד, שבו קובעים תקנות שלא מחזירות את מלוא התשלום של המעסיקים, אנו דורשים ממשלת ישראל לשנות את התקנות לאלתר כך שיכסו באופן מלא את הוצאות השכר של אנשי המילואים ולא יוסיפו נטל כלכלי על המגזר הפרטי שמתקשה גם ככה להתמודד עם חודשי הלחימה הארוכים. התנערות הממשלה מהענקת שיפוי מלא למעסיקים מהווה להם נזק כלכלי עצום״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה