קריירה ולימודים

פרס ישראל יבוטל? המדענים נגד קיש: "פגיעה חמורה ביותר"

בעקבות החלטתו של השר יואב קיש להימנע מהחלוקה הסדירה לפי תחומים, ראשי האקדמיה הלאומית למדעים זועמים. מצד אחד, הכוונה היא להעניק את פרס ישראל לכאלה שהרימו תרומה חשובה בעקבות ה-7 באוקטובר. מן העבר השני, ישלל המעמד היוקרתי מאנשי רוח ומדענים שהיו אמורים לזכות בו: "המהלך מנוגד למהותו של הפרס" 
מערכת ice |  2
יואב קיש (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
לאחר ששר החינוך יואב קיש החליט לבטל את החלוקה הסדירה של פרס ישראל השנה ולאפשר רק פרסים הקשורים למלחמה, ראשי האקדמיה הלאומית למדעים מאשימים היום (ראשון) את קיש "בפגיעה קשה במעמד המדע". קיש הודיע כי בעקבות המלחמה, "פרס ישראל יוענק השנה רק בקטגוריה תקומה: גבורה אזרחית וערבות הדדית". 
הפרס השנה יוענק ל"שישה כלות וחתנים שבמעשיהם גילו אחווה ורעות הדדית מעוררת השראה, הפגינו גבורת רוח יוצאת דופן, הפיחו תקווה עצומה בעם ישראל ותרמו תרומה משמעותית לתקומה מהשבר הנורא שפקד אותנו ב-7 באוקטובר 2023". הענקת הפרס ביתר התחומים תבוטל. 
 
פרס ישראל ניתן בדרך כלל בתחומים מדעי היהדות, הרוח, החברה, החיים ומדעים מדויקים, יצירה ויוצרים ומפעל חיים. ראשי האקדמיה הלאומית למדעים, כולל נשיא האקדמיה פרופ' דוד הראל, "מביעים התנגודת נחרצת לביטול הפרסים קוראים לשר החינוך לחזור בו". לטענתם, "מיום היוסדו, היה פרס ישראל בסיס להוקרת המדינה למדע ולתרבות".
 
"מעולם, גם בימים הקשים ביותר, לא בוטלה הענקת הפרס בתחומים המדעיים. ביטולו של הפרס בתחומי החקר המדעיים, היצירה ומפעל החיים כפי שהחלטת עכשיו, מנוגד למהותו של הפרס ולעצם קיומו, ומהווה פגיעה חמורה ביותר במעמדו של המדע במדינת ישראל ובתשתית הרוחנית עליה היא בנויה. מדינת ישראל מושתתת לא רק על הרעיון של כוח וחיל, אלא, ובעיקר, על רוח, כמאמר הנביא זכריה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יואב קיש
    המורה להסטוריה 02/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא העיפרון הכי מחודד בקלמר. כבר לא מופתע מהדברים , שמיוחסים לו.
    סגור
  • 1.
    לא סביר שביטול הפרס יפגע במדע בישראל. (ל"ת)
    צופה מהצד 02/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור