קריירה ולימודים

סופר פארם עושה סוף לאפליה: העובד שלא התקבל לעבודה יפוצה

סופר פארם הבהירה: קבלן משנה פעל בניגוד לערכי הרשת כאשר לא קיבל לעבודה עובד טרנסג'נדר והוא יפוצה. במסגרת הסכמות מול נציבות שיוון הזדמנויות בעבודה במשרד הכלכלה והתעשייה, הבהירה סופר פארם כי בסניפי הרשת מועסקים עובדים ועובדות מכל גווני האוכלוסייה, מקהילת הלה"ט וטרנסג'נדרים. ערכי הרשת חודדו בקרב ספקי המשנה
מערכת ice |  1
סופר פארם (צילום רועי טפר)
במסגרת תביעה שהוגשה על ידי דורש עבודה שמיוצג על ידי נציבות שוויון הזדמנויות במשרד הכלכלה והתעשייה, נגד רשת סופר פארם, זכיינית מטעמה, ספק חיצוני וקבלן משנה מטעמו, באמצעותם הם סיפקו, בתחילת התפרצות מגפת הקורונה בישראל, שירותים לחנויות רשת סופר-פארם הושגו הסכמות:
מדובר בתביעה שהוגשה על ידי נציבות השוויון בשם דורש עבודה, טרנסג'נדר, שלא התקבל לעבודה אצל קבלן משנה של הספק החיצוני, כמודד חום בסניף של זכיינית הרשת. בתביעה נטען כי אי הקבלה לעבודה אצל הספק הוא על רקע נטייתו המינית. לאחר דין ודברים, ומבלי להודות בטענות התובע, הושגו הסכמות לפיצוי, מחוץ לכותלי בית הדין עם סופר-פארם והזכיינית, במסגרתן הודגש כי מדובר במקרה שקרה ללא ידיעתן, על ידי קבלן משנה (מדרגה שניה) שהלך לעולמו.

סופר-פארם הבהירה כי קבלן המשנה פעל בניגוד לערכי הרשת, וכי הזכיינים שמנהלים את סניפי הרשת מעסיקים עובדים מכל גווני האוכלוסייה, ובין היתר מקהילת הלהט״ב בכלל, וטרנסג׳נדרים בפרט. עוד הובהר כי הנושא חודד גם בקרב קבלני המשנה שנותנים שירותים לזכייני הרשת.
מטעם עו"ד אורית שרפי, נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה נמסר: "אני מברכת על חתימת הסכם הפשרה מול סופר - פארם וזכיינית הסניף וקוראת למעסיקים לשים לב כי מחובתם לוודא שלא מתקיימת אפליה בחצרותיהם, גם במקרים בהם הם מזמינים שירותים מקבלן חיצוני".  
עו"ד סיון אזולאי, המייצגת את התובע בהליך מנציבות השוויון נמסר: "מדובר בתביעה חשובה מאוד שכן האפליה שבבסיסה, אפליית טרנסג'נדרים בקבלה לעבודה, הינה חמורה, ואנחנו נמשיך לנהל את התביעה נגד קבלן המשנה והספק החיצוני".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא נכנס לסופר פארם. יש בתי מרקחתפרטיים- קהילתיים נהדרים (ל"ת)
    אזרח הגון 02/2024/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור