רכב

המתחרה של טסלה יוצאת לקרב: מוזילה משמעותית את המחירים

יצרנית הרכבים החשמליים הסינית ניאו מורידה מחירים ועוצרת את החלפת הסוללה בחינם על רקע ירידה במכירות וההפסדים הגדלים. הורדת מחיר משמעותית של 4,200 דולר בכל הדגמים. המניה עולה במסחר בעקבות הודעת החברה
אסף קופפר | 
טסלה (צילום shutterstock)
בתפנית מפתיעה, ניאו (NIO), המתחרה הבולטת בסין לטסלה בתחום הרכב החשמלי (EV), הודיעה על הוזלה משמעותית במחירי המכוניות שלה ב-30,000 יואן, שווה ערך ל-4,200 דולר. המהלך, שהגיע במפתיע תוך כדי מלחמת מחירים גוברת בין יצרני רכבי EV בשוק הרכב הגדול בעולם, פורסם היום.
רק לפני מספר חודשים, מנכ"ל ניאו, וויליאם לי, הצהיר כי החברה, עם הרווח הגולמי הדליל שלה, לא יכולה להרשות לעצמה להצטרף למלחמת המחירים המתמשכת. עם זאת, נראה שהתחרות הגוברת מצד טסלה, שבמקרים מסוימים הובילה לכך שמכוניותיה המיוצרות בשנחאי היו יותר זולות ב-50% מהמקבילות האמריקאיות והאירופיות שלהן, לא הותירה לניאו ברירה אחרת.

נכון לעכשיו, הפחתת המחירים האגרסיבית של טסלה הובילה לעלייה במכירות שלה בסין, כאשר דגם Y שלה מהווה 10% מכלל הרכבים החשמליים המסופקים במדינה במהלך ארבעת החודשים הראשונים של השנה. יתרה מכך, למעלה מ-40 מותגי רכב הלכו בעקבות טסלה, והעמיקו את ההשפעה על התעשייה. כעת, עם המהלך האחרון שלה, גם ניאו מצטרפת למערכה ומורידה מחירים כדי להישאר במשחק.
בנוסף להורדת המחירים, הודיעה ניאו שהיא מפסיקה את שירותי החלפת הסוללות החינמיים שלה עבור קונים חדשים. יוזמה זו הייתה נקודת מכירה מרכזית עבור ניאו מאז הקמתה. נכון להיום, החברה בנתה כמעט 1,500 עמדות להחלפת סוללות. עם זאת, הועלו שאלות לגבי כדאיותן הכלכלית של תחנות אלו, שכן הן נחשבות לגורם בהפסד הנקי של החברה, שהגיע ל-4.7 מיליארד יואן ברבעון הראשון של 2023.
בעוד מותגי EV ממשיכים להוריד מחירים במאבק על נתח שוק, העתיד נותר לא ברור עבור ניאו, חברה שהתמקדה באופן מסורתי בפלח שוק הפרימיום. על רקע ירידה במכירות וההפסדים ההולכים וגדלים, עדיין נותר לראות את היעילות של הצעדים האחרונים הללו. מניית החברה (NIO) עולה ביום שני בכמעט 5%, למרות צניחה של כמעט 20% במניאות מוקדם יותר השנה.
הסיפור הזה מדגיש את הטרנספורמציות המתמשכות בתעשיית ה-EV, כאשר מותגים נאבקים על דומיננטיות בשוק שעובר מלחמת מחירים. האם המהלך הדרסטי הזה של ניאו ישתלם, או שמא מדובר בהימור שעלול לפגוע בחברה? רק הזמן יגיד. הישאר מעודכן לעדכונים נוספים ככל שהסיפור מתפתח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה