רכב

הצעד של משרד התחבורה: רישיון רכב במקום רישום בליסינג

בעקבות מקרי מכירת רכבים להשכרה כפי שמשכירים בליסינג, במשרד התחבורה קיבלו החלטה שערכם של הרכבים האחרונים, עם הערך הגבוה ביותר, יוגדרו ברישיון תחת הקטגוריה "החכר" ולא "השכרה" כי שהיה עד כה

מערכת ice |  6
נהיגה (צילום freepik)
משרד התחבורה מתכונן לקראת שינוי של שיטת רישום מקוריותן של מכוניות ליסינג ברישיונות רכב. משרד התחבורה עשה את הצעד הזה כדי למנוע מקרי הטעיה שבהם מכוניות להשכרה נרכשו ללקוחות כמכוניות ליסינג, כך נודע לאתר "כלכליסט".
מטרת השינוי היא שמכוניות ליסינג לא יירשמו עוד ברישיונות רכב כ"השכרה/החכר", דבר העשוי לבלבל את הצרכנים, אלא רק כ"החכר" בלבד.
על פי חוק, כשחברה רוכשת רכב שמיועד להשכרה, אז מחובתה להודיע על כל ליבואן הרכב, אשר רושם אותו ברישיון הרכב כ"השכרה". לעומת זאת, כשרכב ליסינג נרשם ברישיון, הוא נרשם כ"השכרה/החכר". החובה לרשום רכבי ליסינג באופן זה היא טכנית לחלוטין, מה שיצר לא מעט בלבול בקרב צרכנים וגם הקל על המוכרים להטעות את הלקוחות. בעיקרון, מכוניות ליסינג נרשמו בישראל כ"החכר" ברישיון ומכוניות השכרה נרשמו "כהשכרה", דבר שיצר הבדלה ברורה בין שני סוגי הרכישה.

ממשרד התחבורה מוסר כי הוא "רואה בחומרה רבה כל הטעיה צרכנית ופועל בכלים העומדים לרשותו נגד חברות המפירות לכאורה את הדין ואת הוראות הרישיון שניתן להן. בכוונת משרד התחבורה לקדם שינוי של שיטת הרישום של כלי רכב המשמשים להשכרה כך שרכב המשמש להחכר בלבד ירשם כ'החכר' במטרה למנוע הישנות מקרים דומים".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    שטיות
    ישראלי 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתור אחד שהיה לו רכב מושכר מחברה גדולה יצא לי כמה פעמים לקבל רכב שרשום ליסינג ברשיון ובפועל הוא משמש להשכרה. אין מעקב אמיתי ולא יכול להיות מעקב על זה. כי בדרך משנים ניתוב מליסינג להשכרה.
    סגור
  • 5.
    חלם במשרד התחבורה
    יוסי 10/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עד לפני 5 שנים כך זה היה ... רכב השכרה היה רשום השכרה וליסינג היה רשום החכר . מישהו במשרד התחבורה החליט שיש לרשום השכרה / החכר .
    סגור
  • 4.
    רכב ליסינג שווה פחות !!
    שלומי 10/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רכבי השכרה זולים יותר בגלל ריבוי הנהגים . אבל בתכלס רכבי ליסינג שבורים יותר בגלל חוסר אכפתיות של העובדים שמקבלים אותם . בשניהם לא הייתי נוגע !! גם אם זה עולה קצת פחות מפרטי
    סגור
  • 3.
    למה נזכרו רק עכשיו ? (ל"ת)
    ציון 10/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    באמת תודה שהתעוררתם. (ל"ת)
    מוטי בר-נס 10/2022/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    גם זה בלבול
    עמירם 10/2022/04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אם ירשמו ליסינג לא יהיה בלבול. כאשר אומרים ליסינג ורושמים החכר, יש בלבול.
    סגור