רכב

בשורה או חלום? הממשלה אישרה את קו המטרו המרכזי

צעד משמעותי נוסף לפרויקט המטרו: הממשלה אישרה הבוקר את קו M1 (גזע מרכזי). האם זה יפתור את בעיית העומס בגוש דן?

מערכת ice | 
רכבת המטרו (צילום יח"צ)
המקטע המרכזי של קו המטרו הראשון (M1) אושר היום (ראשון) בוועדת השרים לענייני פנים. קו זה יהווה את הבסיס והקישור עם קווי המטרו האחרים. אישור זה מצטרף לשתי תכניות נוספות של פרויקט המטרו שאושרו לאחרונה בוועדת השרים. 
המקטע שאושר היום עובר במרכז גוש דן, בסמוך לציר איילון, מצומת גלילות בצפון ועד לצומת חולון בדרום, וישפר את הנגישות למרכזי התעסוקה וכן מרכזי חינוך ותרבות בהם אוניברסיטת תל אביב, מוזיאון ארץ ישראל וסמינר הקיבוצים.
בחודש מאי, אישרה ועדת התשתיות הלאומיות (ות"ל) את בקשת משרד התחבורה לפצל את תכנית המטרו (תתל/101/ב), כך שבשלב הראשון יקודם המקטע מצומת חולון ועד גלילות.
העבודה על המטרו מקודמת בכל המישורים, ומשרד התחבורה נערך להשלמת הליכי התכנון בוועדה לתשתיות לאומיות גם לקווים M2 והמקטע הצפוני בקו M1. זאת, במטרה להביא את כלל התוכניות בפרויקט המטרו בהקדם האפשרי לאישור הממשלה.
פרויקט המטרו הינו הפרויקט התשתיתי הגדול ביותר שבוצע בישראל מאז הקמתה. המיזם כולל רשת של שלושה קווי מטרו, באורך כולל של 150 קילומטרים של מסילות תת קרקעיות, 109 תחנות ב-24 רשויות מקומיות ברחבי גוש דן. קווים אלה צפויים לשרת כ-2 מיליון נוסעים ביום. 
על פי התכנית, הקו המטרו הראשון (M1) באורך של כ-85 קילומטרים, ינוע בציר צפון - דרום, וישרת את הערים רעננה, הרצליה, רמת השרון, כפר סבא, הוד השרון, תל אביב, בת ים, חולון, ראשון לציון, נס ציונה, רחובות, באר יעקב, רמלה ולוד, וכן אזורי פיתוח עתידיים בהם תע"ש השרון, צומת גלילות, חולון וצריפין. 

קו המטרו השני (M2) יהיה באורך 25 קילומטרים וינוע בציר מזרח-מערב. הקו ישרת את הערים פתח תקוה, רמת גן, בני ברק, גבעתיים ותל אביב, וכן אזורי פיתוח עתידיים, בהם אזור סירקין.
קו המטרו השלישי (3M) שיהיה באורך 32 קילומטרים, יהוה קו חצי טבעתי שיחבר בין כל הקווים. הקו ישרת את הערים בת ים, חולון, אזור, אור יהודה, גבעת שמואל, קרית אונו, פתח תקוה, תל אביב, רמת השרון והרצליה, וכן אזורי פיתוח עתידיים בהם גליל ים ומערב רמת השרון,  תל השומר ואור יהודה.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ מרב מיכאלי: "הרכבת כבר יצאה מהתחנה! גאה להיות שרת התחבורה שמאיצה את פרויקט התשתית התחבורתי הגדול ביותר במדינת ישראל- פרויקט המטרו. היום כבר כולנו מבינות ומבינים שכדי לחלץ את מדינת ישראל מהפקק ולצמצם את תאונות הדרכים, אנו חייבות וחייבים לנסוע ביחד ובתחבורה ציבורית ובכך משרד התחבורה בראשותי משקיע מיומי הראשון בתפקיד. אני קוראת מפה ליו״ר האופוזיציה- שים את האינטרס הלאומי בראש ותאפשר להעלות את חוק המטרו להצבעה כדי שכלל אזרחיות ואזרחי ישראל יזכו בעתיד לתחבורה הציבורית שהם כל כך זקוקות וזקוקים לה"
מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק: "משרד התחבורה ממשיך לקדם במרץ את המטרו, מערכת הסעת ההמונים בגוש דן בהיבטי התכנון. במקביל, מקים המשרד את רשות המטרו, שתנהל את הפרויקט התחבורתי הגדול בתולדות המדינה, והמכרז לניהול ותכנון מפורט של שלושת הקווים פורסם לאחרונה על ידי חברת נת"ע".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה