רכב

נהגי אובר חוששים: "הפכנו לחברת שליחויות סמים"

נהגי אובר שעובדים גם העברת שליחויות חוששים כי בתוך החבילות שאסור להם לפתוח, הם מעבירים חומרים אסורים. "זה מפחיד כשהשולח יכול לעקוב אחריך"
מערכת ice | 
אובר (צילום ויקיפדיה)
על פי דיווחים בעולם, חלק מהנהגים של חברת הנסיעות השיתופיות "אובר" (Uber) מודאגים שהם הפכו למובילי סמים ללא ידיעתם, והם מספקים סמים דרך Uber Connect, שירות השליחויות של החברה.
שישה נהגים מארה"ב ואוסטרליה אמרו ל-NBC News שהם מודאגים מכך שלקוחות משתמשים בהם כ"פרדות סמים". נהג אחד אמר שהוא לקח חבילה לתחנת משטרה לאחר שניתנה לו שקית ניילון כמעט ריקה.

"כל מה שיכולתי לראות בפנים היה שקיק קטן שיש בו שתי צורות מגובשות", אמר הנהג. "מיד הנחתי שזה סוג של סם נרקוטי". הנהג לקח את החבילה החשודה למשטרה, לפי NBC, אך אמר שהוא עצבני וחושש מכיוון שהלקוח יכול לעקוב אחריו באפליקציית אובר.
"הסתובבתי ולא ידעתי מה לעשות, כי האדם הזה יכול לראות שסטיתי מהמסלול, ואם הוא מכיר את האזור - שהוא לא מאוד רחוק מהבית שלו - הוא יכול לראות שאני יושב מחוץ לתחנת המשטרה," הוא אמר.
אובר אוסרת על לקוחות להשתמש בשירות כדי לספק או להעביר חפצים וסחורות לא חוקיים כגון אלכוהול, תרופות או סמים. לפי אתר האינטרנט של החברה. עם זאת, החבילות נדרשות גם להיות אטומות היטב ונאסר על הנהגים לפתוח או להסתכל בתוך חבילות.
 
בהצהרה ל-NBC News, דובר אובר אמר: "כאשר אנו מקבלים דיווח מסוג זה, צוות הבטיחות הגלובלי שלנו חוקר ועשוי לנקוט פעולות החל מביטול ההפעלה של החשבון הרלוונטי ועד לדיווח על הנושא לרשויות אכיפת החוק".
"השימוש לרעה בפלטפורמות שילוח ותחבורה כדי לספק סמים אסורים הוא נושא כלל תעשייתי, ואנו נמשיך בשיתוף פעולה עם רשויות אכיפת החוק כדי לטפל בו", הוסיף הדובר.
נזכיר כי אובר עמדה בפני חקירות בטיחות מאז השקתה לעולם. ביולי האחרון דווח כי יותר מ-500 נשים הצטרפו לתביעה נגד אובר וטוענות כי הנהגים שתקפו אותן ממשיכים להסיע אנשים ונשים דרך מיזם התחבורה השיתופית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה