רכב

שיא בריבית בהלוואה לרכישת רכב יד שנייה

שוקלים לרכוש רכב יד שנייה וזקוקים למימון? דעו כי הריבית במימון רכב יד שנייה ממשיך לעלות ויעלה מעל ל-10% ריבית. נראה כי שוק המכוניות יד שנייה לקראת עצירה
מערכת ice | 
צילום vecteezy, פלאש 90/ נתי שוחט, pixabay
בשנים האחרונות, יבואניות הרכב וחברות הליסינג החלו להציע הלוואות בעזרה למימון רכישת הרכב. הדבר עזר לאדם הפשוט לרכוש רכב בקלות ובצורה שמרגישה לו קלה יותר בכיס. על פי ההערכות, סך ההלוואה לרוכשי כלי רכב מוערך ביותר מ-20 מיליארד שקל.

הגידול העצום בשוק ההלוואות מגיע בזכות זה שחברות הליסינג וסוכנויות למכירת רכבים מוכרות את ההלוואות בנקודות המכירה והופכות את קבלת ההלוואה לקלה, זמינה ומהירה הרבה יותר. כמו כן, התופעה מפורסמת היום הרבה יותר במדיה והחברות המשווקות משלבות את רכישת הרכב וההלוואה כחבילה אחת.
 
שוק ההלוואות לרכבים משומשים נמצא בעליה מתמדת. למשל, מימון ישיר הכניסה 144.9 מיליון שקל בהלוואות לרכישת רכב במחצית השנה הראשונה מתוך הכנסה כולל של 264 מיליון שקל. בנוסף, היקף ההלוואות שלהם זינק ב-48% במחצית השנה הראשונה לסך של 3.85 מיליארד שקל.
 
הלוואות לרכישת רכב יד שנייה נחשבות לבעלות סיכון רב יותר לעומת רכב חדש גם מכיוון שהבטוחה נמוכה יותר וכן כי היקף הונאות הביטוח בשוק הרכבים המשומשים גבוה הרבה יותר. מסיבה זו הריבית הנלקחת בהלוואות מסוג זה גבוהה יותר ועומדות מעל ל-8%. נראה כי בשנה הקרובה שהריבית ללווים תעבור את העשרה אחוזי ריבית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה