רכב

מחירי ביטוח הרכב מזנקים: באיזו עיר הגנבים חוגגים?

מחירי ביטוחי הרכב סגרו עלייה של 15% בשנה, הסיבה העיקרית - עלייה משמעותית בגניבות רכבים, מתחילת השנה מחירי פוליסות ביטוחי הרכב עלו ב-11% ובהשוואה לחודש הקודם, המחירים התייקרו ב1.2%
מערכת ice | 
גניבות רכבים (צילום freepik)
Wobi, סוכנות הביטוח הדיגיטלית המפעילה פלטפורמה להשוואה ורכישה של מוצרי ביטוח, עורכת מידי חודש את מדד מחירי ביטוחי הרכב (מקיף +חובה). המדד כולל ניתוח ביג דאטה חודשי של כל הפוליסות המבוטחות דרך Wobi, ובודק את תנודות המחירים בהן.
נתוני מדד יולי מראים כי מחירי ביטוח הרכב ממשיכים לעלות, בהתאם למגמה שהחלה בתחילת השנה. במהלך החודש האחרון רשמו מחירי ביטוח המקיף + החובה עלייה נוספת של כ-1.2% בממוצע. מדובר בהתייקרות של 11% בממוצע מתחילת השנה, ובמחירים הגבוהים בממוצע ב-15% בהשוואה ליולי אשתקד. בתוך כך, מרכיב ביטוח המקיף עלה ב-19% ומרכיב ביטוח החובה עלה ב-7% בממוצע.

המחסור העצום בחלקי חילוף בשל משבר הסחורות העולמי, לא רק הביא לייקור מחירי חלקי חילוף והשפיע על עלויות תיקוני הרכבים, אלא גם הביא כך נראה לעלייה בגניבות הרכבים ברחבי הארץ. ניתן ללמוד זאת מניתוח נתוני משטרת ישראל, המראה כי השנה ישנו גידול משמעותי בכמות פתיחת התיקים בגין גניבות, לעומת שנה קודמת. העלייה משמעותית בכמות גניבות רכבים בשנה האחרונה, נצפתה בעיקר בערים ת"א, פ"ת, נתניה, חולון, ר"ג ואשדוד.
לצד העובדה כי המחיר הממוצע לביטוח הרכב התייקר, מנתוני המדד ניתן לזהות כי קיימת שונות גדולה מאוד במחירים בין דגמי הרכבים שונים, ונוסף על כך, בין חברות הביטוח השונות - מה שמדגיש את ההכרח שבביצוע השוואת מחירים בין החברות בטרם מחדשים את הביטוח. להלן דוגמאות של שינויי מחירי ביטוח שנראו החודש לפי דגמי רכב:  ביטוח רכב למאזדה 3 התייקר החודש ב-3.8%, פורד פוקוס ב-6.9%, טויוטה קורולה ב-6.6%, סקודה אוקטביה ב-5.5%, וסיאט איביזה ב-5.4%.
על אף שישנם דגמים שהראו החודש ירידת מחיר מסוימת, בראייה שנתית מחירי הביטוח שלהם התייקרו באופן משמעותי. זאת בעיקר בדגמי המיני והקרוסאובר, למשל: ביטוח לדגם יונדאי I-10 התייקר השנה ב-17.6%, קיה פיקנטו ב-16.7%, מאזדה 2 ב-14.8%, ניסן קשקאי ב-13.4%, סוזוקי קרוסאובר התייקר השנה ב-13.6%, טויוטה קורולה, המשפחתית שחוותה את ההתייקרות הגבוהה ביותרעם עלייה של כ-11%, ביטוח לסקודה אוקטוביה עלה ב-9.6% ולשברולט ספארק ב-9.5%.
נדב שרייבמן, מנהל מחקר ואנליזה ב-Wobi: "אנו מעריכים כי בדומה למה שחווינו בשנה האחרונה, מחירי ביטוח הרכב יוסיפו להאמיר. בתקופה של עליות מחירים, ההבנה כי דגמי רכב שונים מתומחרים אחרת בכל חברת ביטוח, משמשת כלי חיסכון נוסף בסל הכלים לניהול כלכלי נכון. על ידי בדיקה והשוואת מחירים לפני רכישת ביטוח רכב, ניתן להוזיל במאות שקלים את הוצאות הרכב למשפחה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה