רכב

הכירו את הסטארט-אפ הישראלי שכובש את עולם הרכבים האוטונומיים

פורטליקס החברה הישראלית שהבטיחה לעשות שינוי בעולם הרכב, מקיימת את הבטחתה: אושר הסטנדרט העולמי לשפת בדיקות בטיחות של מערכות אוטונומיות לכלי רכב, המבוסס על השפה הייחודית שפיתחה פורטליקס הישראלית
מערכת ice | 
רכבים אוטונומיים (צילום vecteezy)
פורטליקס, החברה הישראלית שהבטיחה לעשות שינוי בעולם הרכב, מקיימת את הבטחתה: אושר הסטנדרט העולמי לשפת בדיקות בטיחות של מערכות אוטונומיות לכלי רכב, המבוסס על השפה הייחודית שפיתחה פורטליקס הישראלית, לתיאור תרחישים של רכב אוטונומי, שפת M-SDL. 
הסטנדרט החדש מאפשר ליצרני רכב, ספקים, רגולטורים וחברות ביטוח להשתמש בשפה משותפת ובמתודולוגיה אחת לצורך הערכה והבטחת הבטיחות של מערכות נהיגה אוטומטיות לאורך כל שרשרת האספקה וההסמכה.
הסטנדרט החדשני פותח על ידי ASAM – האיגוד לתקינה של מערכות אוטומציה ומדידה. ASAM הוא קונסורציום גרמני מוביל בעולם לתקינה וסטנדרטים, בו חברים כ-400 ארגונים מתעשיית הרכב הגלובלית, בהם כל יצרני הרכב הגדולים, ספקי Tier-1, ספקי שירותי הנדסה ומכוני מחקר. 
מטרתו של הסטנדרט החדש היא לתמוך בהגדרת בדיקות ותרחישים עבור תהליך הפיתוח המלא של רכבים אוטונומיים, ובמורכבות המלאה של תרחישי העולם האמיתי, בהם תנועת רכבים מורכבת בתוך העיר. תרחישי השימוש נעים על הקשת שבין סימולציות תוכנה טהורות, דרך מודלים היברידיים לבדיקות המשלבים סימולציות תוכנה ועולם אמיתיSIL) , HIL, VIL), ועד למסלולי בדיקות ונהיגה בכבישים בפועל. 
הסטנדרט מבוסס כאמור על שפת M-SDL שפיתחה פורטליקס - השפה הפתוחה הראשונה שנותנת מענה לחסרונות הקיימים בפורמטים, שפות, שיטות ומדדים ששימשו עד היום לצורך וריפיקציה ואימות של בטיחות רכבים אוטונומיים ומערכות סיוע לנהג, וכמו כן עונה לצורך של התעשיה ב'מדידת בטיחות'. 
"מיום הקמתה של פורטליקס, לקחנו על עצמנו משימה גדולה: ליצור סטנדרט גלובלי שיתמוך בשינוי הגדול שעוברת תעשיית הרכב במאה ה-21", אמר גיל אמיד, מייסד שותף וסמנכ"ל רגולציה בפורטליקס.
"מומחי הווריפיקציה, הוולידציה והשפה שלנו חברו לראשי ארגון ASAM ולטובי המומחים בתעשייה כדי לגרום לזה לקרות. אנו מחויבים לקדם את אימוץ הסטנדרט ולגייס לצורך כך את כל נסיוננו, המשאבים והכלים שלנו. ההכרה הבינלאומית שקיבלה שפת M-SDL  בהסבתה ל OpenSCENARIO 2.0  והפריסה הרחבה שאנו צופים כי תהיה לה בזכות הסטנדרט היא אבן דרך משמעותית מאוד בחיי החברה", הוסיף אמיד.
 
גיל אמיד ניהל מטעם ASAM את פרויקט ניסוח הסטנדרט החדש לאחר שהיה מעורב גם בניסוח מסמכי הקונספט של הסטנדרט. יחד איתו תרמו לתהליך רבים מפורטליקס, ובמיוחד יואב הולנדר, מייסד ו-CTO החברה ו"אבי השפה", ושרון רוזנברג,   Solution Architect & Chief Methodologistבפורטליקס. 
המשימה של פורטליקס היא לאפשר מדידת בטיחות של רכבים האוטונומיים ומערכות סיוע לנהג (ADAS), באמצעות מעבר מהתמקדות בכמות הקילומטרים שנסע הרכב הנבדק להתמקדות ב'איכות הכיסוי' - כיסוי של מאות מיליוני תרחישים הנדרשים על מנת להגיע לבטיחות. 
פורטליקס הוקמה על ידי יואב הולנדר, זיו בנימיני, צוות מומחים בעלי שם ונסיון מוכח שמאחוריהם הנפקה ומכירה מוצלחת של הסטארט-אפ הישראלי Verisity וחלוצים בתחום הוריפיקציה של מערכות מורכבות בתעשיית השבבים  וגיל אמיד, לשעבר סגן נשיא באינטל. גישת -Coverage Driven Verification אשר פיתחו נמצאת כיום בשימוש נרחב בתעשיית השבבים. יזמי פורטליקס התאימו ושיכללו גישה זו לעולם הווריפיקציה ובדיקות הבטיחות מערכות נהיגה אוטומטיות ואוטונומיות.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה