רכב

מכוניות מעופפות ונהיגה אוטונומית: השקעת הענק של יונדאי בארה"ב

ענקית הרכב הקוריאנית הודיעה על השקעת עתק של מיליארדי דולרים בארה"ב לפיתוח טכנולוגיות רכב עתידיות, ביניהן רכבים אוטונומיים ומכוניות מעופפות

יאיר מור | 
השקעת הענק של יונדאי בארה"ב (צילום unsplash, pexels, freepik)
קבוצת יונדאי תשקיע בשלוש וחצי השנים הקרובות 5 מיליארד דולר ב"שיתוף פעולה עם חברות אמריקיות (לפיתוח) טכנולוגיה מתקדמת", כך הודיעה החברה היום (ראשון) כחלק מביקור נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, בקוריאה. לדברי החברה, ההשקעה תתמקד בתחומי הרובוטיקה, כלי הרכב המעופפים, הנהיגה האוטונומית והבינה המלאכותית.
ההשקעה הזו, שכאמור תיפרש עד שנת 2025, מצטרפת להשקעה בסך 5.5 מיליארד דולר להקמת מפעל מכוניות חשמליות וסוללות בג'ורג'יה, עליה הודיעה החברה ביום שישי. סה"כ, צפויה החברה להשקיע בארה"ב עד 2025 יותר מ-10 מיליארד דולר – הרבה מעבר לסכום של 7.4 מיליארד דולר שעליו הכריזה בשנה שעברה.
קבוצת יונדאי, הכוללת גם את המותגים קיה וג'נסיס, היא יצרנית הרכב השלישית בגודלה בעולם במספר הרכבים הנמכרים בשנה, וה-6 במונחי שווי שוק (יונדאי כ-30.6 מיליארד דולר, קיה כ-26.4 מיליארד דולר, יחד כ-57 מיליארד דולר, אחרי מרצדס ששוויה עומד על מעל 70 מיליארד ולפני ב.מ.וו ששוויה עומד על 53.5 מיליארד). ביום רביעי היא הודיעה על השקעת עתק של 21 טריליון וון, שהם כ-16 מיליארד דולר, עד סוף העשור הנוכחי (2030) בתחום המכוניות החשמליות במולדתה.
במסיבת העיתונאים המשותפת אמר הנשיא ביידן כי "הודות ליונדאי, אנו לוקחים חלק במגזר הרכב החדש הזה ומאיצים בדרך לארה"ב חשמלית לחלוטין בעתיד".
יואיסון צ'ונג, יו"ר יונדאי-קיה, אמר כי "אני בטוח שהמפעל החדש הזה בג'ורג'יה יסייע לנו להפוך למובילה בתעשיית הרכב האמריקאית בנוגע לבניית רכבים חשמליים איכותיים לצרכנים שלנו בארה"ב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה