רכב
שוק הרכב "נחלש"? דו"ח קרסו מוטורס חושף מציאות אחרת לגמרי
למרות גל פרסומים על שוק רכב “מדשדש” והנחות אגרסיביות, הדו״ח החדש של קרסו מוטורס מציג זינוק במכירות, ברווחיות ובביקושים, ומוכיח כי יבוא הרכב בישראל נשאר אחד התחומים החזקים והיציבים במשק
על רקע גל שמועות והערכות שלפיהן שוק הרכב הישראלי מתקשה ומפנה מלאים בהנחות אגרסיביות, קרסו מוטורס מציגה דו"ח שמספר סיפור אחר לחלוטין: המשך צמיחה חזקה, רווחיות משופרת וביקושים גבוהים לכל אורך השנה. הנתונים המלאים שפורסמה הבוקר מציבים את החברה בצמרת הענף, ומאותתים כי חרף התחושה הציבורית – יבוא הרכב בישראל ממשיך להיות מנוע צמיחה מרשים.
בתשעת החודשים הראשונים של 2025 זינקו הכנסות הקבוצה בכ־35% והגיעו ל־6.3 מיליארד שקל. הרווח הנקי טיפס בכ־50% והסתכם ב־300 מיליון שקל – תוצאה שמציבה את הקבוצה ברווחיות גבוהה יותר אף מזו של שנת השיא 2024. בסיכום הרבעון השלישי, ההכנסות עלו ל־2.1 מיליארד שקל, קפיצה של 22%, והרווח הנקי הגיע ל־78 מיליון שקל.
לדברי מנכ"ל קרסו מוטורס, איציק וייץ, "קרסו מוטורס מציגה רבעון שלישי חזק עם המשך צמיחה משמעותית בכלל מגזרי הפעילות של הקבוצה", וציין את תרומת המותג "פריסבי" ליצירת מעטפת פתרונות רחבה ללקוחות. וייץ הדגיש את הגידול החד במכירות הרכב החדש, את התחזקות פעילות הליסינג (פריסבי ליסינג), וכן את המשך ההתרחבות בתחומי המימון והשירותים.
אחד הנתונים הבולטים בדו"ח הוא זינוק של כמעט 50% במספר כלי הרכב החדשים שמכרה החברה ברבעון: 12,748 רכבים, לעומת 8,490 בתקופה המקבילה. כ־2,400 מתוכם נובעים מאיחוד פעילות מטרו מוטור – רכישה שהשלימה קרסו השנה ומהווה חלק ממהלך אסטרטגי להרחבת עולם המוביליטי של הקבוצה. באותה תקופה עלו גם הכנסות מגזר הרכב (27.2%), הליסינג (7.7%), המימון (21%) ומגזרי השירות (25.5%).
מאזן החברה מציג אף הוא תמונה מעודדת: ההון העצמי גדל ל־2.2 מיליארד שקל, והמקדמות מלקוחות זינקו ל־380 מיליון שקל – עדות לביקושים גבוהים ולמספר משמעותי של רכבים שכבר נמכרו אך טרם נמסרו, וצפויים להיכלל ברבעון הרביעי.
אחד האלמנטים המחזקים את מעמד החברה הוא גיוס אג"ח מוצלח שבוצע ביולי 2025, בהיקף של כ־495 מיליון שקל, לאחר ביקושים חריגים מצד המוסדיים. גם חברות הדירוג העניקו רוח גבית: מעלות אישררה את דירוג הקבוצה עם תחזית יציבה וציינה את מגוון מקורות ההכנסה והעמדה המובילה בענפי הליסינג וייבוא הרכב.
דו"ח קרסו מוטורס לא רק מציג ביצועים מרשימים – הוא גם מאיר באור אחר את הענף כולו. בשבועות האחרונים התפרסם שיבואני הרכב בישראל מתקשים בזכות מלאים גדולים, נאלצים למכור בהנחות, ואף פועלים לעיתים "בהפסד" כדי להזיז מלאי. אך הנתונים של קרסו מציירים תמונה הפוכה: שוק הרכב הישראלי ממשיך לצמוח, ולפחות אצל שחקניות מובילות – הביקוש לא רק שלא יורד, אלא ממשיך לעלות.
קרסו עצמה מסכמת שלושה רבעונים עם התרחבות בעשרות אחוזים, רווחיות גבוהה ושורה של מהלכים אסטרטגיים שמבססים אותה כאחד היבואנים הדומיננטיים בישראל. במבט קדימה, החברה צופה המשך חיזוק המותגים, הבאת דגמים חדשים ויצירת סינרגיה בין כלל הפעילויות – מהמכירה החדשה ועד למימון וליסינג.
עוד ב-
קרסו מוטורס הינה מקבוצות הרכב הגדולות והוותיקות בישראל הפועלת תחת המותג פריסבי. הפעילויות המרכזיות של הקבוצה מתמקדות בייבוא ושיווק כלי רכב מתוצרת רנו, ניסאן, אינפיניטי, דאצ'יה, צ׳רי, Xpeng ועוד, לרבות מערך טרייד אין, בעיקר כחלק מהליך מכירת כלי רכב חדשים, וכן פעילות הליסינג והשכרת רכב לצד עסקים נוספים בתחום הרכב והדו גלגלי, והמימון.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



