רכב

מהפכה ברכבת ישראל: זה המהלך שיחסוך את הפקקים בערים האלה

בהובלת השרה מירי רגב: משרד התחבורה ורכבת ישראל השלימו את הקמת ההפרדה המפלסית בחצרות יסף בהשקעה של כ-50 מיליון שקלים. השרה רגב: "סגירת המפגש תשפר את השירות הרכבתי, תתרום לדיוק הרכבות ותשפר את בטיחותם של כל משתמשי הדרך"
דסק תחבורה | 
רכבת ישראל (צילום דוברות רכבת ישראל)
משרד התחבורה ורכבת ישראל חנכו הפרדה מפלסית בחצרות יסף, אשר מבטלת את מפגש הכביש מסילה אשר היה קיים על מסילת קריות הכוללת את נהריה, צפונית למושב בוסתן הגליל.  
ביטול מפגש הכביש מסילה בחצרות יסף, כמו גם שאר המפגשים בקו החוף וברחבי הארץ, ישפר משמעותית את בטיחות נוסעי הרכבת ושאר משתמשי הדרך, יתרום להפחתת גודש התנועה בכבישים הסמוכים, וישפר את השירות הרכבתי והדיוק בקו החוף, וכתוצאה מכך בכל רחבי הארץ.  

העבודות שבוצעו על ידי רכבת ישראל בעלות של כ-50 מיליון שקלים כללו בניית גשר קורות באורך של כ-50 מטרים מעל מסילות הרכבת, קירות קרקע משוריינים, שיקום נופי, כבישים, והסדרת מדרכות ושבילי אופניים לרווחת משתמשי הדרך. מעבר למורכבותן של העבודות, שכן מתבצעות מעל מסילה פעילה, הן המשיכו להתבצע גם במהלך מלחמת התקומה ובזמן מבצע "עם כלביא" בהתאם להנחיות פיקוד העורף, עם אספקת ציוד הגנה אישי לכל עובד ומיגוניות שהוצבו בשטח.
בשני העשורים האחרונים נסגרו מעל ל-70 מפגשי כביש ודרך מסילה, כחלק מהתוכנית האסטרטגית לביטול מפגשי כביש מסילה המובלת על ידי משרד התחבורה ורכבת ישראל. כחלק מכך בוטלו בשנתיים האחרונות מפגשי כביש מסילה רבים בעתלית, ניצנים, כרמיאל, בסיס שער העמקים (ג'למה), אביחיל, קריית מוצקין, חוות רונית, כפר חב"ד, מעיין צבי, שפיים ועוד. בשנתיים הקרובות מתוכננים להתבטל מפגשים נוספים, אשר ביטולם יאפשר האצת מהירות הנסיעה ברכבת וייעול של השירות הרכבתי.
ברכבת ישראל מזכירים כי עדיין קיימים ברחבי הארץ מפגשי כביש מסילה בהם מותקנים אמצעי האזהרה והמניעה המתקדמים ביותר מבחינה טכנולוגית, ומחדדים כי למרות המאמצים הרבים המושקעים בבטיחות של מפגשים אלה, אין תחליף לשיקול דעת של משתמשי הדרך, וכי יש לנקוט זהירות בקרבת מסילות רכבת ולציית לחוקי התעבורה. 
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "סגירת מפגש חצרות יסף היא עוד צעד משמעותי במדיניות שמובילה את משרד התחבורה לשים את הבטיחות של הציבור בראש סדר העדיפויות. ביטול מפגשי כביש-מסילה מאפשר לנו לצמצם סיכונים, לייעל את השירות הרכבתי ולהבטיח תנועה רציפה ובטוחה יותר לכל משתמשי הדרך. נמשיך לקדם תשתיות תחבורה מתקדמות, בטוחות ומחוברות מצפון ועד דרום."
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "בהובלת השרה רגב, משרד התחבורה ממשיך לקדם את התוכנית הלאומית לביטול מפגשי כביש-מסילה, שנועדה בראש ובראשונה לשמור על חיי אדם ולשפר את חוויית הנסיעה של כלל משתמשי הדרך. סגירת המפגש בחצרות יסף היא דוגמה נוספת להשקעה רציפה בתשתיות בטוחות, יעילות ומתקדמות, שמחברות בין אזרחי ישראל ומקלות על חייהם ביום יום".
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני: "סגירת מפגש הכביש-מסילה הינה אבן דרך משמעותית שתבטיח את בטיחותם של כלל משתמשי הדרך. אנו ממשיכים להסתכל קדימה ולדאוג לבטיחות הנוסעים לא רק במסילות הקיימות, אלא גם במסילות העתידיות שנבנות כיום כחלק מתוכנית הפיתוח שלנו."  
מנכ"ל רכבת ישראל בפועל, אבי אלמליח: "מעבר לבטיחותם של נוסעינו שעומדת בראש מעייננו, רכבת ישראל דואגת לבטיחותם של כלל משתמשי הדרך. סגירת מפגשי הכביש-מסילה מסייעים לנו להבטיח נסיעה בטוחה יותר, ומסייעת בתפעול רכבתי יעיל יותר, ולשיפור משמעותי של השירות לנוסעים."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה