רכב

הרכב הפופולרי בדרך חזרה לישראל? זו ההחלטה שהתקבלה

לאחר שבחודש נובמבר 2023 הפסיקה טורקיה את ייצאו רכבי הקורולה לישראל, פתחה יפן את האפשרות לייצור רכבי קורולה סדאן באחד ממפעליה ביפן ולייבא אותו לישראל, מדובר ברכב הפופולרי ביותר בישראל שמכר יותר מ-315,000 יחידות מאז 1992
דסק תחבורה | 
טויוטה (צילום TOYOTA)
לאחר שנשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן הטיל אמברגו על ייצוא הרכבים לישראל חודש לאחר תחילת מלחמת חרבות ברזל, פתחה יפן את האפשרות לייצור קורולה סדאן בתקן קנדי באחד ממפעליה ביפן ולייבא אותו לישראל. מהלך זה אמנם ידרוש לוגיסטיקה מיוחדת אך יאפשר את ייבוא הרכב שנחשב לאהוב במיוחד בקרב הקהל הישראלי. מאז 1992 יובאו לישראל יותר מ-315 אלף יחידות.
כזכור, בחודש נובמבר 2023  דווח כי  טורקיה מפסיקה את שיווקי הרכב למדינת ישראל כאשר גם רנו הצטרפה . עניין זה מהווה נדבך נוסף במשבר המתמשך שהחל לפני כשנתיים, כאשר שלוש יצרניות רכב מובילות - טויוטה, יונדאי ורנו - הפעילו מפעלים משגשגים בטורקיה וייצאו אלפי מכוניות לישראל. כיום המצב השתנה דרמטית: יונדאי הפסיקה לחלוטין את הייצוא לישראל, רנו השביתה את המשלוחים, ומתוך היצע דגמי טויוטה נותר רק ה-CHR זמין להזמנה, זאת הודות למלאי גדול שיובא מראש.
נתוני ארגון יצרני הרכב הטורקי מדגישים את עומק המשבר: בתשעת החודשים הראשונים של השנה, רנו לבדה ייצאה כ-160,000 מכוניות ממפעליה בטורקיה, אך אף אחת מהן לא הגיעה לישראל בחודשים האחרונים. מצב זה יוצר פער משמעותי בשוק הרכב הישראלי, במיוחד במגזר המכוניות הקומפקטיות והכלכליות, שבו הדגמים הטורקיים היו שחקן משמעותי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה