רכב
רכבת ישראל חושפת את הסיבה למחדל הענק: כך נגרם הנזק
רכבת ישראל חושפת את הסיבה לתקלה הדרמטית שהשביתה את הקווים: פלטות מטען לא קשורות פגעו בתשתית החשמל בשני מוקדים שונים לאורך קילומטרים. בעקבות ממצאי ועדת הבדיקה הפנימית הוחלט על הקמת ועדה חיצונית בראשות בכירים לשעבר, שתבחן את כלל הכשלים – מהטעינה באשדוד ועד הנזק בתל אביב וכפר ויתקין
בעקבות הנזק החמור שנגרם לתשתיות החשמל של רכבת ישראל במספר מקטעים במסילה, החלה הרכבת בבדיקת הסיבות לתקלה. בהמשך לממצאי הדו"ח הראשוני של ועדת הבדיקה הפנימית ברכבת ישראל, הודיע דירקטוריון החברה על מינוי ועדת בדיקה חיצונית, מקצועית ובלתי תלויה, שתבצע בדיקה רחבה ויסודית של נסיבות הכשל. בראש הוועדה יעמוד יהודה בראון, לשעבר מנכ"ל נת"ע.
לפי הדו"ח הפנימי, התקלה נגרמה עקב רכבת משא שהובילה מטען של פלטות שלא נקשרו כראוי. כנף של אחת הפלטות נפתחה במהלך הנסיעה ופגעה פעמיים בתשתית החשמל העילי – תחילה במסילת תל אביב דרום ובהמשך בכפר ויתקין – תוך גרימת נזק לאורך קילומטרים.
ממצאי הבדיקה מעלים כשלים חמורים בציות לנהלי טעינה של מטען חדש ולא שגרתי. לאור כך, הוחלט כאמור על הקמת ועדת חקירה חיצונית שתבחן את הגורמים הישירים והעקיפים לאירוע – הן בתחום ההובלה והן בתחום תשתיות החשמל.
פרסמנו לראשונה הערב במהדורה המרכזית: רצף התקלות שהוביל לתקלה הקשה - הממצאים הראשוניים של ועדת החקירה הפנימית שמינתה רכבת ישראל לבחינת מחדל קריעת הפסים. pic.twitter.com/Xv05rND65G
— Ofek Tzach אופק צח (@OfekTzach) August 18, 2025
הוועדה תכלול גם את עו"ד שרית דנה, לשעבר המשנה ליועמ"ש, ואת אינג' אפי כליפא, מומחה להנדסת חשמל. הוועדה תבחן גם את ההשלכות על מערך השירות, ניהול הסיכונים והתפעול ותמליץ לדירקטוריון על צעדים לתיקון ולשיפור.
עוד ב-
עוד לפני סיום הבדיקה, הנחה מנכ"ל הרכבת בפועל, אבי אלמליח, על עצירה מיידית של הסעת מטענים בפורמט החדש – עד להוראה אחרת.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.שילוב של שחיתות וטמטוםגדי 08/2025/19הגב לתגובה זו0 0חשבתם שאין לזה קשר ל-7 באוקטובר? חישבו שוב!!סגור



