רכב
ניצחון האפליקציות: זה מה שלמדו משתמשי התחבורה הציבורית בישראל
נתוני Moovit-Pango חושפים: הישראלים חזרו לשגרה מלאה בכל הקשור לשימוש בתחבורה הציבורית ובאפליקציות התיקוף: "הציבור מעדיף פתרונות חכמים"
התחבורה הציבורית בישראל כמעט והושבתה לחלוטין מאז פרוץ מלחמת ישראל-איראן', אבל מאז הפסקת האש, הישראלים חוזרים לשגרה כאילו דבר לא קרה. מנתוני Moovit-Pango עולה כי חלה ירידה דרמטית בהיקף הנסיעות, שהגיעה לשפל ב-15 ביוני, עם פחות מ-5% מהיקף הנסיעות טרום המלחמה.
עם חזרת המשק לפעולה הדרגתית והכרזת הפסקת האש, נרשמה התאוששות מרשימה: כבר ב- 25 ביוני (רביעי), יום הפסקת האש, בוצעו כ-62% יותר תיקופים ביחס לתקופה שקדמה למלחמה, וב-26 ביוני כבר נרשמה התאוששות לכ-80% מהיקפי התיקוף. מדובר בנתונים הקרובים לרמות טרום המלחמה, תוך התחשבות בירידה העונתית הטבעית של 10-15% בנסיעות בתקופת הקיץ והחופש הגדול.
במהלך ימי הלחימה והפסקת האש, בלט במיוחד השימוש הגובר באפליקציות תיקוף. בעוד שמנויים מסוג "חופשי-חודשי" הפכו במקרים רבים ללא משתלמים בשל מיעוט נסיעות, אפליקציות התשלום לפי שימוש הציעו חלופה גמישה, ללא צורך התחייבות לתשלום מראש או התעסקות בזיכויים בגין נסיעות שלא מומשו.
כך למשל, נוסעים שביצעו פחות משלוש נסיעות במהלך תקופת הלחימה זכאים לזיכוי על מנוי "חופשי-חודשי". לעומתם, נוסעים שהשתמשו במנוי מעל שלוש פעמים, גם אם לא ניצלו את יתרת החודש בשל המצב הביטחוני, אינם זכאים להחזר, ובפועל נגרם להם הפסד כספי. פער זה ממחיש את יתרונותיה של שיטת התשלום לפי שימוש, במיוחד בתקופות של אי-ודאות ותנודתיות.
עוד ב-
אייל זיו, מנהל פעילות Moovit-Pango: "הציבור הוכיח התאוששות מהירה, דבר שבא לידי ביטוי בהיקף השימוש בתחבורה הציבורית, שחזר לרמות הצפויות טרום המלחמה. ניתן גם לראות שבזמני חוסר ודאות, הציבור מעדיף פתרונות תשלום חכמים ומבוססי טכנולוגיה, כשהבחירה באפליקציות התיקוף מוכיחה את עצמה, גם בשגרה ובעיקר בחירום".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



