רכב

שוק הרכב בישראל נושם לרווחה: הקלה חדשה נכנסת לתוקף

בשורה חשובה לתעשיית הרכב: הארכה של חודשיים במועדי רישום חובה. החלטה ממשלתית צפויה תעניק ליבואני כלי רכב בישראל דחייה נוספת של שני חודשים ברישום כפוי של מלאי הרכבים - צעד שנועד להקל על הענף בתקופת המלחמה
מערכת ice |  5
מוסך-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
תעשיית הרכב בישראל עומדת לקבל הקלה משמעותית מהממשלה, כך עולה מפרסום הבוקר (רביעי) של גלובס. ההחלטה הצפויה תעניק ליבואני כלי הרכב בארץ דחייה של חודשיים נוספים במועד הסופי לרישום כפוי של רכבים הנמצאים במלאי שלהם.
על פי הפרסום הצעד מגיע כתגובה ישירה לאתגרים התפעוליים והכלכליים שמטילה המלחמה הנוכחת על הענף, ומהווה המשך לפרקטיקה שיושמה כבר בעבר במצבי חירום דומים. התקנות הקיימות כיום מחייבות רישום כפוי של כל רכב שחלפה שנה מאז ייצורו, מה שגורם ל"אובדן יד" ולירידה משמעותית בערכו המסחרי.

עתה עשרות אלפי רכבים, רובם חשמליים, ממתינים כעת באזורי האחסון של נמלי מפרץ חיפה, במרחק של מאות מטרים בלבד מאזורים שנפגעו מטילים בימים האחרונים. ישנם חששות בטיחותיים רציניים מפני אפשרות של פגיעה ישירה בסוללות הרכבים החשמליים, שעלולה לגרום לתגובת שרשרת הרסנית. למרות הסיכונים, אין כרגע הנחיות פינוי מיידי, והענף מתמודד עם מחסור חריף בנהגי מוביליות עקב הגיוסים הנרחבים.
בכלל, שוק הרכב הישראלי שרוי בסטגנציה כמעט ארבעה חודשים, כאשר אפילו הנחות משמעותיות אינן מצליחות לפתות את הצרכנים. היבואנים מגלים תופעה חדשה: "חסינות הנחות" – הציבור פשוט אינו מעוניין ברכב חשמלי כרגע, למרות המבצעים המפתים לכאורה.
על פי הפרסום בכלכליסט, מגוון סיבות הובילו למצב הנוכחי: היעדר בידול בין המותגים, עלייה בעלויות הרישוי, תשתית טעינה לא מספקת, וחשש מירידת ערך דרמטית – כולל החשש שהטכנולוגיה ה"חדשנית" של היום תהפוך למיושנת תוך שנה. בתגובה, היבואנים מנסים לחזור ללוח התכנון ולהבין לעומק את צרכי הלקוחות במקום להסתמך על הנחות בלבד, עם מהלכים כמו טרייד-אין במחיר מחירון, הרחבת אחריות על סוללות, ושיפור בתשתיות טעינה.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מחירים
    יוסף אלפסה 06/2025/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכנס לבצע קניית רכב מקבל הצעת מחיר ואחרי שבועיים יוצאים במבצעי הורדת מחירים.ועל זה מורידים מחירים...ולמה לרמות את הציבור!!
    סגור
  • 4.
    הטבה רק ליבואנים להם דואגת רגב
    אלון 06/2025/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה למשל לא מאריכים את מועד הטסט לציבור
    סגור
  • 3.
    למה חודשיים?
    ... 06/2025/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תספרו כל יום שלא ניתן לעבוד ואת הימים האלו תקלו עליהם לא מעבר. יבואני הרכב מגזימים עם מחירים נתקעים עם מלאי מטורף של רכבים, ואז כאשר אין להם ברירה עושים "מבצעים" כדי לקנות לקוחות. גם אחרי שהם רושמים את הרכב על עצמם עם 0 קילומטר עדיין הם מוכרים ברווח ולא הפסד, פשוט רווח קטן יותר
    סגור
  • 2.
    מתי יפחיתו את מס הקנייה על הרכבים ??
    יקיר 06/2025/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מדינה שעושקת ללא סיבה את אזרחיה. אזרחים מקבלים טילים מקום המדינה , מהצפון לעזה , עיראק , חוצים ואיראן . לא מגיע קצת הקלה במס קנייה לרכב ,? לעשות סוף למונפול משפחות היבואנים.
    סגור
  • 1.
    קומבינת כיפקופ הרכב
    אלכס 06/2025/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה המדינה יכולה לכופף. לובי יבואני הרכב. מי משלם קונה במחיר מלא ? אז חוקים כן. לכופפף. למה לא.
    סגור