רכב

מהפכה בכבישים בתל אביב: זה הניסוי החדש שיוצא לדרך

ניסוי תחבורתי ראשון מסוגו בישראל: קדימות לרוכבי אופניים בצמתים. הניסוי נערך בתל אביב ויימשך כחודש ימים. העבודות לביצוע ההסדר בוצעו בלילות שבין 3.6.25 ל-5.6.25 בצמתים קינג ג'ורג'-זמנהוף וקינג ג'ורג'-שלמה המלך בתל אביב
מערכת ice |  6
צילום פלאש 90/ מרים אלסטר
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בשיתוף עיריית תל אביב-יפו ובאמצעות חברת נתיבי איילון, מקדם ניסוי תחבורתי ראשון מסוגו בישראל לבחינת יישום הסדר "תא אופן" ברחבי הארץ, למען הגברת בטיחות רוכבי האופניים והקורקינטים בכבישים.
ההסדר נועד להעניק לרוכבים קדימות בכניסה לצמתים, במטרה לצמצם קרבה מסוכנת בינם לבין כלי רכב ממונעים ולמנוע מעבר של רוכבים למדרכות - בעיקר בעת פניות ימינה או שמאלה. הניסוי נערך בתל אביב ויימשך כחודש ימים. העבודות לביצוע ההסדר בוצעו בלילות שבין 3.6.25 ל-5.6.25 בצמתים קינג ג'ורג'-זמנהוף וקינג ג'ורג'-שלמה המלך בתל אביב.

במסגרת הניסוי, שיתבצע ברחוב קינג ג'ורג' בצמתים קינג ג'ורג'-זמנהוף וקינג ג'ורג'-שלמה המלך, יוקצה תא אופן - שטח ייעודי המסומן בירוק עם סמל אופניים - להמתנת רוכבי אופניים וקורקינטים לפני צומת מרומזר. באור אדום ברמזור ייכנסו הרוכבים לתא אופן, זה לצד זה, בהתאם לכיוון נסיעתם. לעומת זאת, נהגי המכוניות ורוכבי האופנועים יעצרו מאחורי קו עצירה המסומן בלבן, ובעת אור ירוק יוכלו רוכבי האופניים להיכנס ראשונים אל הצומת ולהמשיך בנסיעתם.
הסדרי תא אופן אינם ייחודיים לישראל, אלא מיושמים בהצלחה בערים רבות באירופה, ארצות הברית וקנדה. במהלך הניסוי בתל אביב ייבחנו תגובות רוכבי האופניים להסדר החדש, ותוצאותיו יסייעו בקבלת החלטות בנוגע ליישום של תא אופן ברחבי הארץ.
מטעם חברת נתיבי איילון נמסר: "אנחנו גאים להוביל יחד עם משרד התחבורה ועיריית תל אביב ניסוי חדשני שמטרתו לשפר את בטיחות רוכבי האופניים והקורקינטים. תא אופן הוא מודל מצליח בערים רבות בעולם, והניסוי מאפשר לנו לבחון את התאמתו לישראל. קידום תשתיות רכיבה בטוחות הוא תנאי הכרחי לעידוד השימוש באופניים כחלופה נוחה, זמינה וידידותית לרכב הפרטי - צעד חשוב להפחתת העומסים בכבישים ולשיפור איכות החיים במרחב העירוני".
סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו בתחומי התחבורה והבטיחות בדרכים, מיטל להבי: "תא -אופן המוכר בעולם כ-BIKE BOX הוא פרקטיקה נהוגה בערים שמעודדות את תרבות הרכיבה ברחובותיהם. מדובר במקטע שמאפשר עצירה מוסדרת של דו גלגלי לפני צומת בקו הראשון, ולרוכבים לחצות את הצומת בבטחה לפני הנהגים. זו יוזמה חשובה שלצערי לקח עשור שלם כדי להוציאה לפועל כפיילוט, ואני מקווה שכשתוכח יעילות התא-אופן - נוכל ליישם אותו כחלק אינהרנטי מתכנון הרחובות בעיר".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    להתחיל לזרוק את כלי התחבורה הציבורית לפח
    06/2025/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גואל נפש
    סגור
  • 4.
    שמכוניות יפסיקו לנסוע בטיילת
    אמיר 06/2025/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מיטל להבי החמודה במקום להצטער על 10 שנים שבוזבזו כל יום מתבצע נסיון דריסה היחיד בעולם שמכוניות נוסעות על טיילת והולכי הרגל כמעט נדרסים עי רכבים וקורקינטים תפסיקו עם הבלוף
    סגור
  • חכמי חלם
    צפריר 06/2025/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שקודם יעברו תאוריה הם עוברים באדום חוצים מעברי חצייה במהירות מסכנים נהגי מכוניות מסכנים אופנועים גם בשביל אופניים הם דוהרים במהירות עצומה אין חוקים נגדם אף אחד לא מיישם את החוק פשוט ג'ונגל תחבורתי בושה שכך מתנהלים לפחות 8 איש ביום מגיעים לאיכלוב מקורקינט רכובים שניים על קורקינט ללא קסדות ללא ידע בסיסי מי מאשר כזה דבר עולם הפוך
    סגור
  • 3.
    החלודה מכה שנית\רק הדברת עומק נגד השמוק! (ל"ת)
    אבו-עגיילה 06/2025/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    לכו קיבינימאט
    ירון 06/2025/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אתם, עם מיטל להבי וניסויי האופניים שלכם על חשבון הנהגים.
    סגור
  • 1.
    אוייי איזו עירייה עלובה. (ל"ת)
    יהודה קפלן 06/2025/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור