רכב
מהפכה בכבישים בתל אביב: זה הניסוי החדש שיוצא לדרך
ניסוי תחבורתי ראשון מסוגו בישראל: קדימות לרוכבי אופניים בצמתים. הניסוי נערך בתל אביב ויימשך כחודש ימים. העבודות לביצוע ההסדר בוצעו בלילות שבין 3.6.25 ל-5.6.25 בצמתים קינג ג'ורג'-זמנהוף וקינג ג'ורג'-שלמה המלך בתל אביב
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בשיתוף עיריית תל אביב-יפו ובאמצעות חברת נתיבי איילון, מקדם ניסוי תחבורתי ראשון מסוגו בישראל לבחינת יישום הסדר "תא אופן" ברחבי הארץ, למען הגברת בטיחות רוכבי האופניים והקורקינטים בכבישים.
ההסדר נועד להעניק לרוכבים קדימות בכניסה לצמתים, במטרה לצמצם קרבה מסוכנת בינם לבין כלי רכב ממונעים ולמנוע מעבר של רוכבים למדרכות - בעיקר בעת פניות ימינה או שמאלה. הניסוי נערך בתל אביב ויימשך כחודש ימים. העבודות לביצוע ההסדר בוצעו בלילות שבין 3.6.25 ל-5.6.25 בצמתים קינג ג'ורג'-זמנהוף וקינג ג'ורג'-שלמה המלך בתל אביב.
במסגרת הניסוי, שיתבצע ברחוב קינג ג'ורג' בצמתים קינג ג'ורג'-זמנהוף וקינג ג'ורג'-שלמה המלך, יוקצה תא אופן - שטח ייעודי המסומן בירוק עם סמל אופניים - להמתנת רוכבי אופניים וקורקינטים לפני צומת מרומזר. באור אדום ברמזור ייכנסו הרוכבים לתא אופן, זה לצד זה, בהתאם לכיוון נסיעתם. לעומת זאת, נהגי המכוניות ורוכבי האופנועים יעצרו מאחורי קו עצירה המסומן בלבן, ובעת אור ירוק יוכלו רוכבי האופניים להיכנס ראשונים אל הצומת ולהמשיך בנסיעתם.
הסדרי תא אופן אינם ייחודיים לישראל, אלא מיושמים בהצלחה בערים רבות באירופה, ארצות הברית וקנדה. במהלך הניסוי בתל אביב ייבחנו תגובות רוכבי האופניים להסדר החדש, ותוצאותיו יסייעו בקבלת החלטות בנוגע ליישום של תא אופן ברחבי הארץ.
מטעם חברת נתיבי איילון נמסר: "אנחנו גאים להוביל יחד עם משרד התחבורה ועיריית תל אביב ניסוי חדשני שמטרתו לשפר את בטיחות רוכבי האופניים והקורקינטים. תא אופן הוא מודל מצליח בערים רבות בעולם, והניסוי מאפשר לנו לבחון את התאמתו לישראל. קידום תשתיות רכיבה בטוחות הוא תנאי הכרחי לעידוד השימוש באופניים כחלופה נוחה, זמינה וידידותית לרכב הפרטי - צעד חשוב להפחתת העומסים בכבישים ולשיפור איכות החיים במרחב העירוני".
עוד ב-
סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו בתחומי התחבורה והבטיחות בדרכים, מיטל להבי: "תא -אופן המוכר בעולם כ-BIKE BOX הוא פרקטיקה נהוגה בערים שמעודדות את תרבות הרכיבה ברחובותיהם. מדובר במקטע שמאפשר עצירה מוסדרת של דו גלגלי לפני צומת בקו הראשון, ולרוכבים לחצות את הצומת בבטחה לפני הנהגים. זו יוזמה חשובה שלצערי לקח עשור שלם כדי להוציאה לפועל כפיילוט, ואני מקווה שכשתוכח יעילות התא-אופן - נוכל ליישם אותו כחלק אינהרנטי מתכנון הרחובות בעיר".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(6):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
5.להתחיל לזרוק את כלי התחבורה הציבורית לפח… 06/2025/09הגב לתגובה זו0 0גואל נפשסגור
-
4.שמכוניות יפסיקו לנסוע בטיילתאמיר 06/2025/09הגב לתגובה זו0 0מיטל להבי החמודה במקום להצטער על 10 שנים שבוזבזו כל יום מתבצע נסיון דריסה היחיד בעולם שמכוניות נוסעות על טיילת והולכי הרגל כמעט נדרסים עי רכבים וקורקינטים תפסיקו עם הבלוףסגור
-
חכמי חלםצפריר 06/2025/10הגב לתגובה זו0 0שקודם יעברו תאוריה הם עוברים באדום חוצים מעברי חצייה במהירות מסכנים נהגי מכוניות מסכנים אופנועים גם בשביל אופניים הם דוהרים במהירות עצומה אין חוקים נגדם אף אחד לא מיישם את החוק פשוט ג'ונגל תחבורתי בושה שכך מתנהלים לפחות 8 איש ביום מגיעים לאיכלוב מקורקינט רכובים שניים על קורקינט ללא קסדות ללא ידע בסיסי מי מאשר כזה דבר עולם הפוךסגור
-
3.החלודה מכה שנית\רק הדברת עומק נגד השמוק! (ל"ת)אבו-עגיילה 06/2025/08הגב לתגובה זו1 0סגור
-
2.לכו קיבינימאטירון 06/2025/08הגב לתגובה זו2 0אתם, עם מיטל להבי וניסויי האופניים שלכם על חשבון הנהגים.סגור
-
1.אוייי איזו עירייה עלובה. (ל"ת)יהודה קפלן 06/2025/08הגב לתגובה זו1 0סגור



