רכב

מהפכה בתחבורה הציבורית בישראל: זו העיר שמעניקה נסיעות בחינם

עבודות הקו הסגול של הרכבת הקלה בגוש דן מגיעות לשיאן, והמקטע האחרון שהיה פתוח לתנועת רכבים ותחבורה ציבורית ייסגר בין קינג ג'ורג' ליונה הנביא ביום שישי הקרוב. בתוך כך, עיריית תל אביב מתגברת  קווי מיניבוס סדירים ותפעיל שאטל עירוני חינמי - "המלך ג'ורג' אקספרס", שיעבור כל כמה דקות ללא עלות
מערכת ice | 
תחבורה ציבורית (צילום shutterstock)
עבודות הקו הסגול של הרכבת הקלה בגוש דן מגיעות לשיאן, והמקטע האחרון שהיה פתוח לתנועת רכבים ותחבורה ציבורית באזור אלנבי, שנחסם כמעט כולו לתנועה, ייסגר בין קינג ג'ורג' ליונה הנביא ביום שישי הקרוב. מקטע זה אפשר עד כה מעבר של אוטובוסים ותחבורה פרטית לאורך קינג ג'ורג' לכיוון הים, כרמלית ויפו. 
הסגירה מחייבת הסטות משמעותיות של תחבורה ציבורית היוצרות גם "חורים" בשירות, ולכן העירייה מייצרת פתרונות חלופיים הכוללים תגבור של קווי מיניבוס סדירים ושאטל עירוני חינמי - "המלך ג'ורג' אקספרס" - שיפעל במסלול מעגלי מאבן גבירול-גן העיר, לאורך כל רחוב המלך ג׳ורג, עד לכיכר מגן דוד ובחזרה, כל כמה דקות וללא עלות.
חדשות טובות נוספות הן שעתידו של רחוב המלך ג'ורג' ורוד, כי במקטע הדרומי שלו יקודמו במרץ עוד השנה עבודות להרחבת המדרכות וליצירת מרחב ציבורי מזמין על חשבון נתיבי התחבורה הציבורית שמבוטלים.
הקו הסגול של הרכבת הקלה יחבר בין מזרח המטרופולין - אור יהודה, יהוד-מונוסון, קריית אונו, המרכז הרפואי שיבא ואוניברסיטת בר אילן, ללב תל -אביב-יפו, דרך רמת גן וגבעתיים.
קו זה יצטלב עם הקו הירוק בתחנות הר ציון וארלוזורוב מערב, וייפגש עם הקו האדום בתחנות אלנבי וארלוזורוב בתל-אביב-יפו. בנוסף, לקו הסגול, מתוכנן חיבור עם רכבת ישראל בתחנות סבידור מרכז, ההגנה, התחנה המרכזית, מסוף האוטובוסים ארלוזורוב בתל -אביב-יפו וכן עם מסוף האוטובוסים במחלף אלוף שדה ברמת גן.
החל מהשבוע הבא יופעל שאטל  "קינג ג'ורג' אקספרס" - שירות הסעה חינמי, אשר ישלים את שירות התחבורה הציבורית ויפעל במסלול מעגלי, מאבן גבירול/גן העיר ולאורך כל רחוב המלך ג׳ורג׳.
שעות פעילות: בימים א'-ה': 6:00 עד 22:00, ביום ו': 7:00 עד 16:00. השירות יפעל בתדירות גבוהה ובשלב זה ללא עלות. ניתן לעלות/לרדת מהשאטל בתחנות האוטובוס לאורך המסלול. מידע מפורט יופיע באפליקציות לתחבורה ציבורית עם השקת השירות. מצ"ב מפת מסלול השאטל. בנוסף, תדירות הקווים 14 ו-23 של חברת דן תתוגבר,  על מנת לשפר את השירות באזור הרחובות המלך ג'ורג' ושינקין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה