רכב

פרויקט הענק של אלקטריאון נחשף: הכביש שיטעין בעצמו רכבים חשמליים

אלקטריאון הישראלית מדווחת כי התקבל אצלה אישור לפיו הסכם הקונסורציום בדבר הקמתו של פרויקט הכביש עם הטעינה האלחוטית בעיר רוא'ה שבצרפת, נחתם על ידי כל החברות השותפות בפרויקט. כמה תכניס החברה מהפרויקט?
מערכת ice | 
טויוטה בוחרת אלקטריאון (צילום יחצ)
בהמשך לדיווח החברה מיום ה-18 באפריל 2024, אלקטריאון הישראלית מדווחת כי אתמול (שלישי, 16 ביולי 2024) התקבל אצלה אישור לפיו הסכם הקונסורציום בדבר הקמתו של פרויקט הכביש עם הטעינה האלחוטית בעיר רוא'ה שבצרפת, נחתם על ידי כל החברות השותפות בפרויקט.
מטעמה של אלקטריאון, חתמה על ההסכם החברה הבת הצרפתית Electreon Wireless France SAS ("החברה הבת"), שנמצאת בבעלות מלאה של אלקטריאון, ובכך הצטרפה לשותפות נוספות של החברה בפרויקט, ובהן מועצת המוטרופולין של רוא'ה ("מועצת העיר"), והחברות Eurovia Houte Normandie ("יורוביה"), Viafrance Normandie ("Viafrance") וחברת Etablissements Fourment (Citeos Rouen) ("Citeos"), שכולן קשורות בחברה הצרפתית VINCI, היא חברת התשתיות הגדולה באירופה, עמה אלקטריאון מבצעת פרוייקטים נוספים ברחבי אירופה.
פרויקט זה מתווסף לזכייתה של החברה בפרויקט Charge As You Drive בצרפת, עליו דיווחה החברה בעבר, אשר נמצא בימים אלה בשלבי הקמה. בפרויקט צפויות חברות הקונסורציום להדגים את יכולות מערכת הטעינה האלחוטית הדינאמית והסטטית של אלקטריאון אשר תותקן על אוטובוס, וזאת באמצעות התקנת מערכת טעינה דינאמית במקטע כביש דינמי בשילוב טעינה סטטית בתחנת עצירה אחת.
שותפות הפרויקט ידגימו, באמצעות "חישמול" של מקטע דינאמי קצר, וטעינה סטטית שגרתית של האוטובוס בתחנת איסוף הנוסעים, כי ניתן לקיים שגרה תפעולית מלאה של אוטובוס חשמלי המסיע נוסעים לכל אורך שעות היום, על מסלול באורך של כ-6 קילומטרים סביב מרכז העיר רוא'ה. כמו כן, שותפות הפרויקט ינצלו את ההזדמנות על מנת לערוך בדיקות למערכת, וזאת על מנת לאפשר שימוש נרחב במערכת בצרפת בהמשך.
היקפו הכספי של הפרויקט נאמד בכ-547 אלף יורו, מתוכו תהא החברה הבת זכאית לתשלום בסך של 255 אלף יורו, המהווים נכון למועד הדיווח סך של כ-1,011,000 שקל, וזאת בעבור השימוש במערכת, שכירת האוטובוס מאלקטריאון למשך תקופת הפרויקט, ואספקה של שירותי תחזוקה ותפעול.
בהתאם להסכם, ביצוען של ההכנות להתקנת המערכת צפוי להתחיל מיד עם החתימה על ההסכם, כאשר ההתקנה צפוייה להתבצע לקראת סוף שנת 2024. הכל בכפוף ללוחות זמנים מפורטים ומדויקים שייקבעו בין הצדדים לאחר החתימה על ההסכם.
אורן עזר מנכ"ל אלקטריאון: ״אנו מברכים על הפרוייקט בצרפת עם שותפינו האסטרטגיים מ-VINCI. זהו פרוייקט נוסף אשר מדגים את אחד מהיתרונות המובהקים של המערכת של אלקטריאון - היכולת לתת אנרגיה לרכב לכל אורך שעות היום, בלי מאמץ מכיוונו של הנהג ובלי עצירות לטעינה, דבר המאפשר לתת מענה מלא לדרישות האנרגיה של ציי רכב תפעוליים".
"כל זה נעשה באמצעות שילוב חכם של מערכת הטעינה הדינאמית והסטטית שפיתחה החברה, בעלויות מינימאליות למפעיל הצי.  זהו הפרויקט השני שלנו בצרפת ואנו שמחים לראות כי הצעדים בהם נוקטת החברה כדי לבסס את הפעילות שלה בצרפת נושאים פרי, ומצפים לבאות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה