רכב
נזק של 15 מיליארד שקל למשק: איזה עיריות לא אוכפות?
לפי נתוני עמותת אור ירוק, עיריית תל אביב היא שיאנית קנסות נת"צ בשנה החולפת עם 185,930 דוחות. עיריות רבות וביניהן בת ים, חיפה, חולון, ראשון לציון, נתניה ועוד טוענות: לא יכולים לאכוף כי לא מותקנות מצלמות. יניב יעקב מנכ"ל העמותה: "הם לא יכולים לשבת על הגדר ולהטיל אחריות"
כחלק מהשאיפה של הממשלה לצמצם את הפקקים, הוקמו נתיבי תחבורה ציבורית שהיו אמורים לעודד את האוכלוסייה במרכזי הערים הסואנים לנטוש את הרכבים הפרטיים ולעבור לתחבורה ציבורית אך שינוי זה ממעט לקרות.
בהודעה ששחררה הבוקר (ראשון) עמותת "אור ירוק" נטען כי רק עיריות בודדות בישראל מבצעות אכיפה על נתיבי התחבורה הציבורית בנוסף לזו של משטרת ישראל. תל אביב נמצאת בראשן עם 185,930 קנסות שניתנו בשנת 2023 החולפת והכניסו לקופתה 133 מיליון שח כאשר גם עיריות ירושלים, הרצליה ורמת גן ביצעו אכיפה. כולן הצליחו בראש ובראשונה להזרים את התנועה, להפחית את עומסי התנועה ולהעניק עדיפות לאוטובוסים על פני הרכב הפרטי .
לעומתן, עיריות כמו בת ים, חולון, חיפה, ראשון לציון, נתניה, נס ציונה, אשדוד ורבות אחרות טענו כי נושא הנסיעה בנתיב תחבורה לא נאכף כיוון שלא הותקנו מצלמו בנתיבים שיסייעו במאבק בנושא. עו"ד יניב יעקב מנכ"ל העמותה טען כי האחריות על מיגור הפקקים מוטלת גם על ראשי הערים: "הם לא יכולים לשבת על הגדר ולהטיל את האחריות רק על המשטרה".
עוד ב-
עוד הוסיף כי "יש לעודד אכיפה עירונית כמכפיל כוח לאכיפה המשטרתית. בכך נוכל לקצר ולהפחית את עומסי התנועה, נצמצם את זיהום האוויר ונגביר את הבטיחות בדרכים של כולנו". הנזק הכלכלי כיום בגלל הפקקים הוא כ-15 מיליארד שקלים בשנה לכן השקעה בשיפור התחבורה הציבורית היא קודם כל השקעה כלכלית שתחזיר את עצמה מהר מאוד.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(7):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
5.בירושלים הרצליה ורמת גן אין פקקים!!אור ירוק בתחת שלי 05/2024/16הגב לתגובה זו0 0"בהודעה ששחררה הבוקר (ראשון) עמותת "אור ירוק" נטען כי רק עיריות בודדות בישראל מבצעות אכיפה על נתיבי התחבורה הציבורית בנוסף לזו של משטרת ישראל. תל אביב נמצאת בראשן עם 185,930 קנסות שניתנו בשנת 2023 החולפת והכניסו לקופתה 133 מיליון שח כאשר גם עיריות ירושלים, הרצליה ורמת גן ביצעו אכיפה. כולן הצליחו בראש ובראשונה להזרים את התנועה, להפחית את עומסי התנועה ולהעניק עדיפות לאוטובוסים על פני הרכב הפרטי ." באמא שלכם??סגור
-
4.נת"צים זה ארה"ב ואירופהגידגיד 05/2024/13הגב לתגובה זו0 0בארץ זה בזבוז. ערסים מיד נוסעים בהם עם תירוצים של כיתה ג. כל הכסף צריך ללכת רק לרכבות, שהערסים יתקעו עם המרצדסים על הכבישסגור
-
3.אין תחבורה ציבורית יעילה אז לאן הציבור יעבור???תוהה 05/2024/13הגב לתגובה זו1 1כאשר תהיה תחב"צ יעילה אז לא תצטרכו לאכוף כלום, הציבור ייסע בלי עידודכם בתחב"צ.... כמו בלונדון, פריז או ניו יורק... אבל כאשר במדינה. זאת כל פרוייקט לוקח 30 שנה ורק חלקית אז יקח עוד 30 שנה עד שיהיה כאן מטרו יעילואז הציבור יעבור אליו....סגור
-
איך תהיה תחצ יעילה אם היא עומדת בפקקים?מתכנן תחבורה 05/2024/14הגב לתגובה זו0 0לפני שיש מטרו. פעולה פשוטה של נתיב בלעדי לאוטובוסים יכולה לקצר משמעותית את זמני הנסיעה. לפתור את בעיות הרכב הפרטי אי אפשר. ניסו בכל העולם ולא הצליחו.סגור
-
2.באילו ערים (בנוסף לת"א) מותר לנסוע עם אופנוע בנת"צ? (ל"ת)אופנוע 05/2024/12הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.רוב הקנסות לא קשורות להפחתת פקקיםרונן 05/2024/12הגב לתגובה זו4 0זה כסף נטו לעריה על חשבון אנשים שלא מכירים את תל אביב ולא יודעים איך לנסוע ברחובות שלא מסומנים טוב . אישית מכיר 2 כאלה מהחודש האחרון. אף לא מתכוון במכוון לנסוע בזה פשוט הסימון הוא מוכוון דוחות . זה הרעיון למי שלא הבין עדין.סגור
-
ברור שהעירייה רוצה לחלוב את האזרחאריאל 05/2024/12הגב לתגובה זו2 0אבל האזרח לא צריך להקל על העירייה ולשלם מייד, לערער, להציף את בתי המשפט. לעמוד על הזכויות שלנו.סגור