רכב

לראשונה אחרי שנתיים וחצי: מחירי ביטוח הרכב בישראל בהתרסקות

מחירי פוליסות ביטוח הרכב ירדו בחודש אפריל ב- 1% למול החודש קודם. ירידת המחירים האחרונה נרשמה באוקטובר 21 והיא עמדה על 0.5%. מאז אוקטובר 21 (אז נרשמה הירידה האחרונה) עלו מחירי הפוליסות ב-64%, מתחילת שנת 2024, עלו המחירים ב - 5% סך הכל. איזה מותג רכב הכי ירד במחיר?
מערכת ice | 
טרייד-אין (צילום shutterstock)
מבדיקה שנערכה במחלקת המחקר והאנליזה ב-Wobi, עולה כי מחירי פוליסות ביטוח הרכב ירדו בחודש אפריל ב- 1% לעומת חודש מרץ. ירידת המחירים האחרונה שנרשמה הייתה באוקטובר 2021 (לפני שנתיים וחצי) בתקופת משבר הקורונה, אז ירדו המחרים ב 0.5%. מאז אוקטובר 21, עלו מחירי הפוליסות ב 64%. מאז תחילת שנת 2024, עלו המחירים ב 5%.
היקף גניבות הרכב ממשיך לעלות
בנושא גניבות הרכב, ברבעון הראשונה של שנת 2024 כמות הגניבות הינה יותר מ-50% ביחס לרבעון האחרון של 2023. כזכור, בחודש אוקטובר בעקבות הלחימה, לראשונה מזה יותר משנה נבלמה המגמה אך כבר מאמצע חודש נובמבר מספר הגנבות חזר לטפס ולעלות.
 
הפערים בין חברות הביטוח ממשיכים להעמיק
הפערים בין חברות הביטוח עדיין גדולים, כאשר הפער בין ההצעה הראשונה (הזולה ביותר) להצעה השנייה עומד על כ-700 שקל והפער בין ההצעה הראשונה (הזולה ביותר) להצעה האחרונה (היקרה ביותר) עומד על כ-4,900 שקל. פער המחירים בין ביטוח מקיף לצד ג' עומד על 1,900 שקלים בממוצע, ירידה קלה ביחס לחודש הקודם אז הפער עמד על 2,000 שקלים.
נדב שרייבמן, מנהל מחלקת מחקר ואנליזה ב-Wobi: "מחירי פוליסת ביטוח הרכב יורדים לראשונה מזה כשנתיים וחצי, אך בשלב זה קשה להעריך אם מדובר במגמה. לאור הפערים המעמקים בין החברות בדגמים השונים והפרופילים שונים, אנו ממליצים להימנע מחידוש אוטומטי לביטוח הרכב ולהשוות בין הצעות ממספר
חברות. עם הכלים הדיגיטליים שקיימים כיום ניתן לבצע בדיקה מהירה ונוחה ולחסוך עד אלפי שקלים. המלצתי היא להקדיש את תשומת הלב, לבחון את הפערים בין הכיסויים, בין תנאי המיגון וכמובן בין עלות הביטוח של כל חברה"
קיימות שונות משמעותית במחירי הביטוח ביחס לסוג הרכב או הדגם- כך לדוגמא מחיר הביטוח לטויוטה קורולה עלה מאפריל 2023 ב-28.1% ומחודש הקודם עלה ב-3%. לעומת, מחיר הביטוח של ניסאן קשאי אשר עלה מאפריל 2023 רק ב-13.1% ונרשמה ירידה מחודש מרץ 2024 של 6.4%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה