רכב

לראשונה בעולם: מרוץ מכוניות אוטונומיות יערך באבו דאבי

ASPIRE משיקה את "ליגת המירוצים האוטונומית של אבו דאבי". למעלה מ-10,000 צופים יהיו עדים למרוץ הרכבים ללא נהגים במסלול Yas Marina. ארבעה רכבים אוטונומיים יתחרו ביניהם במרוץ הראשון מסוגו בעולם. המתמודדים הם המתכנתים: 8 צוותים מרחבי העולם מתחרים על פרסים בשווי של 2.25 מיליון דולר
מערכת ice | 
מכוניות מירוץ (צילום mibro / Pixabay)
בשבת ה-27 באפריל, אבו דאבי תארח אירוע פורץ דרך עם 10,000 צופים אשר יהיו עדים לחנוכת ASPIRE ליגת המירוצים האוטונומית של אבו דאבי A2RL במסלול המרוצים המוכר Yas Marina. תחרות המרוץ האוטונומי, החדשה לגמרי, מהווה אבן דרך משמעותית בהיסטוריית הספורט המוטורי שנחשב לליגה הגדולה ביותר בעולם.
שמונה צוותים יתחרו במרוץ: Code19 Racing (אחת מהגופים העצמאים הראשונים של מרוץ אוטונומי בארה"ב), Constructor University (מגרמניה ומשוויץ), Fly Eagle (מייצגים את המוסד לטכנולוגיה של בייג'ינג מסין ואת אוניברסיטת Khalifa מאיחוד האמירויות), HUMDA Lab (חברה בקבוצת Széchenyi István University מהונגריה), KINETIZ (שיתוף פעולה בין האוניברסיטה הטכנולוגית Nanyang מסינגפור לבין Kintsugi מאיחוד האמירויות), PoliMOVE (מייצגים את Politecnico di Milano מאיטליה), UNIMORE (גם כן מאיטליה - University of Modena and Reggio Emilia), והאוניברסיטה הטכנית של מינכן - TUM (מגרמניה), אשר יתחרו כולם על פרסים בשווי כולל של 2.25 מיליון דולר.

(צילום: יח"צ)
צוותי המתכנתים והמהנדסים אשר לוקחים חלק במרוץ יקבלו גישה בלעדית לרכבי Dallara Super Formula SF23, אשר התאפשרה הודות לשותפות עם Japan Race Promotions. הרכבים הללו יהיו אוטונומיים עם קוד אוטונומי למרוץ אשר פותח ושולב על ידי Technology Innovation Institute (TII). המשתנה היחיד טמון בדרך בה כל צוות ינצל את כישורי התכנות שלו, כמו גם את הניסיון באלגוריתמי בינה מלאכותית ובפיתוח של תוכנת למידה חישובית באמצעותם הם ילמדו את הרכבים שלהם כיצד לנהוג. הרכבים הללו, המוכרים כיום כרכבי הקרטינג (open-wheel) המהירים ביותר בעולם אחרי פורמולה 1, מסוגלים להגיע למהירות של 300 קמ"ש.
לראשונה בהיסטוריה, פורמט המרוץ יכלול ארבעה רכבים אוטונומיים אשר ייסעו בו זמנית על מסלול המרוצים - דבר שמעולם לא נוסה בעבר. התחרות כוללת סדרה של מרוצים מוקדמים, ובתחרות הסופית ישתתפו הרכבים שהפגינו את הביצועים הטובים ביותר במבחן ההקפות ובמבחן המהירות וימשיכו לאתגר העקיפה האחרון בו ייקבע המנצח הסופי. בנוסף, יתקיים מרוץ בין רכב בינה מלאכותית לבין רכב הנהוג על ידי נהג אנושי, כאשר Technology Innovation Institute ‏(TII) יתמודד באתגר המחשמל של מרוץ בין רכב אוטונומי לנהג פורמולה F1 - דניל קוויאט. TII ינסה להגיע לזמן הקפה קרוב ככל האפשר לזה של הנהג ויפגין גם את יכולתו של הרכב האוטונומי לנהוג ללא סיוע GPS.
 
פייסל אל באנאי, מזכ"ל Advanced Technology Research Council - ‏הגוף אליו משתייך ASPIRE, ויועץ לנשיא איחוד האמירויות בנוגע למחקר אסטרטגי וטכנולוגיה מתקדמת, אמר: "כשאנו פורצים את גבולות הטכנולוגיה בתנאים קיצוניים, אנו מגלים חזיתות חדשות במדע. פרדיגמת מרוץ זו, חדשה לגמרי, עושה שימוש בפסגת כישורי התכנות, אלגוריתמי בינה מלאכותית ופיתוח תוכנה - המהווים את הכישורים להם נזדקק בעתיד. מינוף היכולות הללו סולל את הדרך בחזית המחקר והפיתוח, יניע את אבו דאבי קדימה ויהפוך אותה למוקד גלובלי חשוב של חדשנות".
ADNOC הצטרפה למיזם כספונסרית השם והיא מעניקה תמיכה חיונית המדגישה את ההתלהבות הרחבה מטכנולוגיה מתקדמת של מרוצים אוטונומיים. הוד מעלתו ד"ר סולטן אל ג’אבר, שר התעשייה והטכנולוגיה המתקדמת, וכן מנהל ומנכ"ל ADNOC, הוסיף: "כשאנו הולכים בדרכה של איחוד האמירויות אל עתיד מתועש, אנו ממשיכים לקיים את התחייבויותינו להפקת ערך למדינה ולהתפתחות טכנולוגית. A2RL היא תמצית המסירות שלנו לשילוב של טכנולוגיה מתקדמת הכוללת בינה מלאכותית, נהיגה תחרותית וצמיחה כלכלית על פני כל המגזרים. במשך עשרות שנים ADNOC השקיעה בטכנולוגיה ובחדשנות העדכנית - החל בחדר הבקרה ועד לחדר הישיבות - במטרה לספק אנרגיה מודרנית שתניע את חיינו.
 
מארגן A2RL ומנכ"ל ASPIRE סטפן טימפנו אמר: "A2RL הוא יותר מסתם מירוץ - זו פלטפורמה לבדיקה ולאופטימיזציה של טכנולוגיות רכבים אוטונומיים אשר תשפר את רמת הבטיחות והאמינות בכבישים. בתמיכת השותפים המקומיים והבינלאומיים אנו מקרבים עוד יותר את עתיד הניידות". המרוץ, הראשון מסוגו, משך אליו מגוון ספונסרים אשר כל אחד מהם תורם את המומחיות והמשאבים שברשותו במטרה להבטיח את הצלחת הפיתוח של רכבים אוטונומיים מתקדמים. לשותפים מובילים כגון Du, ‏DMT, ‏AWS, ו-Mubadala, תפקיד חשוב בעיצוב הכיוון בו האירוע יתקדם, כאשר שותפי מדיה כגון Motorsports, Inc. ‏Arabia, ‏FastCompany Middle East, ו-What’s On, מעצימים את הנראות של A2RL.
שותפים טכניים, כולל Dallara, ‏Danisi Engineering, ‏Meccanica 42, ‏Kistler, Seyond, ‏Eventagrate, ‏Live in Five‏, Focal Point VR וכן Vislink, תרמו את הידע שברשותם כדי למנף את החדשנות באירוע וכן את סטנדרט הביצועים.
אזור בלעדי למעריצים מבטיח חוויה ייחודית עבור משפחות, חובבי ספורט מוטורי וחובבי טכנולוגיה. האורחים ייהנו מפעילויות מותאמות עבורם ויוכלו לשקוע בטכנולוגיה ובמשחקים מתקדמים, כולל אזור מלהיב של מציאות מדומה ומוזיאון הבינה המלאכותית - Raceum. החל מהשעה 16:00 (GST) ב-27 באפריל, סטודנטים צעירים מתחרות A2RL STEM יציגו את כישורי התכנות שלהם באמצעות רכבי מרוץ אוטונומיים בקנה מידה של 1:8, כאשר 18 בתי ספר יתחרו ביניהם ויוסיפו נופך מרגש לאירוע. הערב יסתיים בשעה 23:00 (GST) בפעילות הכוללת טקס הכרזה על המנצחים, זיקוקים, מצגת רחפנים והופעה של די ג’יי אנדרה סועיד שתיערך לאחר מכן.
חובבי הז’אנר שלא יוכלו להשתתף באירוע יוכלו לחוות את ריגושי יום המרוץ דרך ערוצים חיים רבים, כולל ערוצי היוטיוב ו-Twitch הרשמיים של A2RL, ‏motorsport.tv והאפליקציה של A2RL. גורמים המעוניינים בכך מוזמנים לבקר באתר A2RL ולהתעדכן בערוצי המדיה החברתית בלוח הזמנים של התכנית ובפרטים אודות צפייה במרוץ באזור מגוריהם. אירוע הפתיחה הרשמי של A2RL הוא חלק משבוע הניידות של אבו דאבי, אשר מתקיים בין התאריכים ה-24 באפריל ל-1 במאי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה