רכב

טסלה בדרך לכבוש את הודו: מפעל הענק בשווי 3 מיליארד דולר

טסלה בדרך לכבוש את הודו: לאחר שהצהירה על כוונותיה להשקיע בהודו ולהקים מפעל בשטחה. כעת, עולה שטסלה מתקדמת בתוכניות שלה והיא בוחנת מספר אזורים ברחבי המדינה על מנת להקים באחד מהם מפעל בהיקף השקעה של 3 מיליארד דולר
עידו מור |  1
אילון מאסק (צילום Zigres /Shutterstock, פייסבוק/ אילון מאסק)
הקשר שבין יצרנית המכוניות החשמליות טסלה וממשלת הודו והעומד בראשה, נרנדרה מודי, מתהדק. כחלק מהתוכנית של מודי לחיזוק הייצור המקומי ומעמדה הכלכלי של הודו, השניים, נפגש במהלך חודש יוני האחרון, על מנת לבחון הזדמנויות להשקעה בהודו. כעת, דיווח חדש חושף שמאסק, החליט לשתף פעולה עם מודי ולהתקדם בתהליך.
לפי דיווח של הפייננשל טיימס, טסלה בוחנת מספר מוקדים ברחבי המדינה לצורך הקמת מפעל בשטחי הודו. התקציב שהוקצה להקמת המפעל הינו 3 מיליארד דולר ובכירים בחברה ציינו שכעת, החברה מיקדה את התהליך והיא בוחנת שלושה אזורים מרכזיים בהודו בהם כבר פועלים שמות נוספים בשוק הרכבים.
 
שלושת האזורים שבהם החברה מתמקדת הינם: מהאראשטרה (שבה שוכנת גם עיר הבירה של הודו מומבאי), גוג'ראט (אשר גובלת עם פקיסטאן), וטמיל נאדו (שנמצאת בדרום הודו).
 
מקומות בהודו לצורך תחקור מקומות בהודו החודש להקמת מפעל רכב חשמלי בהשקעה של עד 3 מיליארד דולר, לפי דיווח של הפייננשל טיימס, כחיזוק לתוכניות של ראש הממשלה נרנדרה מודי לחזק את הייצור המקומי.
הפגישה בין מודי למאסק שהתרחשה בארה"ב במהלך חודש יוני האחרון, איננה הראשונה בניהם. השניים נפגשו גם בשנת 2015, כשבמהלך אותו ביקור מודי גם זכה לסיור באחד ממפעלי טסלה בארה"ב. 
 
בעת כניסתו של מודי לתפקיד ראש ממשלת הודו, בשנת 2014, אחת ההכרזות הראשונות שלו הייתה שהוא רוצה עד שנת 2025, להפוך את כלכלת הודו לכזו שמגלגלת 5 טריליון דולר בשנה. מאז, הוא עומל רבות על מנת להגיע ליעד שהציב ובעקבות שורה של הצלחות, הודו נמצאת בדרך למצב את עצמה כשחקנית מרכזית בכלכלה העולמית.

טסלה בהודו, צילום באדיבות: freepik, shutterstock.
טסלה, נמצאת כעת באחת התקופות הגרועות בתולדותיה, כשלצד ירידה של עשרות אחוזים בשווי המנייה שלה, החברה רשמה הפסד נוסף כשרק לאחרונה, המתחרה הגדולה שלה ענקית המכוניות הסינית BYD, דיווחה על זינוק של יותר מ-80% ברווחים ובכך היא עקפה את טסלה וזכתה בתואר החברה המובילה בעולם מבחינת מכירה של רכבים חשמליים. כעת נותר לראות האם המהלך הנוכחי יסייע לטסלה, לעלות בשנית על הגל או רק יחמיר את מצבה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טסלה לא באחת התקופות הגרועות בתולדותיה
    נעם 04/2024/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טסלה עברה תקופות קשות והיתה על סף פשיטת רגל לא פעם (2008, 2018). זה לא המצב היום. יש לה כמויות מזומנים והיא רווחית. BYD דווקא איבדה את הבכורה וטסלה עקפה אותה ברבעון הראשון השנה.
    סגור