רכב

תו נכה לרכב כמעט לכולם? ההצעה שתחסל את מקומות החנייה

לפי הצעת החוק שאושרה בוועדת השרים לחקיקה, גם נכים קטועי רגל ועיוורים יקבלו תג נכה לצמיתות, אבל בארגוני הנכים חוששים שקבוצות כוח אחרות יפעילו כוח בהמשך ויראו שקל להשיג תו נכה
מערכת ice | 
חניית נכים (צילום freepik)
הצעת החוק חדשה של ח"כ ינון אזולאי מש"ס עשויה לגרום לכך שכמות נושאי תג נכה לצמיתות תגדל באופן משמעותי ותשפיע דרמטית על היצע החניות בישראל. הנכים שממילא סובלים בשנים האחרונות בזינוק חד במתן התגים הללו לרמה של כל אזרח שישי בישראל, לפי הצעת החוק שאושרה בוועדת השרים לחקיקה, גם נכים קטועי רגל ועיוורים יקבלו תג נכה לצמיתות, לפי דה מרקר.
אין ספק שסיבות כאלה מצדיקות נשיאת תג נכה, אבל בארגוני הנכים מביעים התנגדות לאופי השינוי, כאשר הם חוששים שבהמשך לכל מיני קבוצות שונות יאושרו גם כן תווים ויהפכו את החיפוש של החנייה גם לנכים, לקשה ביותר.

אלכס פרידמן, יו"ר עמותת "נכה לא חצי בן אדם", ויובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל, טענו: "אם ההגדרה לקבלת תג נכה תהיה בחקיקה, קבוצות חקיקה יפעלו וילחצו לשנות אותה, וכך כמות תווי החניה תגדל ותפגע בזמינות לחניות נכים, המבחן לקבלת תו יהיה פוליטי ולא מקצועי".
השניים הוסיפו: "נושא הקריטריונים לקבלת תג נכה חייב להיות במקום מקצועי אחד, בו יהיו נהלים והגדרות רפואיות מקצועיות בניהול משרד התחבורה. חייבים להבין שאם יאושר לכולם לקבל חניות נכים באופן גורף - המצב יהיה שלכולם ובעיקר לבעלי מוגבלויות קשות לא יהיו חניות נכים זמינות". גם שרת התחבורה לא תומכת.
ח"כ אזולאי הסביר בהצעת החוק: "מבירור שערכה נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה, נמצא כי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לא קבע אמות מידה למתן תגי נכה לצמיתות, וכי בקשות לקבלת תג נכה לצמיתות נבחנות על ידי רופאים שונים של אגף הרישוי במשרד, כאשר כל רופא מחליט, ללא אמות מידה אחידות, בהתאם לשיקול דעתו הרפואי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה