רכב

המס שמפחיד את הנהגים בישראל בדרך: אלו הסכומים שתשלמו

מס נסועה שיביא לגבייה של 15 אגורות לק"מ על רכבים חשמליים פורסם להערות הציבור על ידי משרד האוצר. ההצעה היא להכניס את החוק לפעילות ב-1 בינואר 2026, בעוד כשנתיים. כמה תרוויח המדינה?
מערכת ice | 
מכירת רכב (צילום freepik)
בשורה קשה לנהגים בישראל. משרד האוצר פרסם אמש (חמישי) להערות הציבור תזכיר לחוק מס נסועה שיביא לגבייה של 15 אגורות לק"מ על רכבים חשמליים. ההצעה היא להכניס את החוק לפעילות ב-1 בינואר 2026, בעוד כשנתיים.
מס שכזה, שווה על פי משרד האוצר למדינה סכומי עתק, כאשר בשנת 2026 היא צפויה לעמוד על 1.35 מיליארד שקל, ובשנת 2028 על 2.404 מיליארד שקל. ביום שבו מלאי הרכבים בישראל יהיה חשמלי כולו, יהווה המס הזה תחליף למיסי הבלו על בנזין והסולר, ששווה כ-20 מיליארד שקל בשנה על פי כלכליסט.
 
על פי הסבר החוק: "שיעור המס המוצע נמוך משיעור מס הבלו לק"מ הממוצע אותו משלמים רכבי בנזין או סולר, והוא משקף את היתרונות היחסיים של הרכב החשמלי ביחס לרכבים אלו בהיבטי זיהום האוויר, הפחתת פליטות גזי חממה ורעש".
איתן פרנס, מנכ"ל איגוד חברות אנרגיה ירוקה לישראל, טוען: "המס כפי שהוא מקודם רומס את ענף הרכב החשמלי, בדגש על הרכב בר-ההשגה. המס לא מבחין בין מי שיש לו מטען צמוד בבית הפרטי, לבין מי שצריך להסתמך על טעינה ציבורית, שהיא יקרה יותר ולכן מייצר חוסר צדק מובנה בגישה לרכב חשמלי. בשורה התחתונה הוא מייצר יתרון לבעלי בתים פרטיים. מדינות שמקדמות את הרכב החשמלי מתמקדות דווקא ברכב בר-ההשגה, העממי, בכדי להעביר כמה שיותר נסועה לחשמל ולצמצם פליטות גזי חממה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה