שיווק ופרסום

סיילספורס חושפת: זה מה שהכי ישתלם לכם לקנות בבלאק פריידי

חברת Salesforce מציגה תחזיות להמשך חודש הקניות: השבוע בין בלאק פריידי לסייבר מאנדיי צפוי להוות למעלה מ-25% מכלל הרכישות לחגים השנה, ואלו הקטגוריות בהם תמצאו את ההנחות הגבוהות ביותר
מערכת ice |  1
בלאק פריידי (צילום freepik)
סיילספורס, המובילה העולמית ב-CRM, מפרסמת גם השנה את התחזיות לקראת חודשי הקניות (נובמבר-דצמבר) ב-2023. הדו"ח מבוסס על סקר שנערך בקרב למעלה ממיליארד צרכנים בקרב 64 מדינות. הדו"ח חושף התחלה איטית לעונת הקניות, שכן נראה כי הצרכנים מחכים להנחות העמוקות של שבוע הסייבר (הימים בין בלאק פריידי לבין סייבר מאנדיי).
לאחר שלוש שנים של עלייה באינפלציה, הצרכנים חזרו לקנות (אם כי בזהירות) על ידי פשרות, השוואת מחירים וחיפוש אחר העסקאות הטובות ביותר. על פי הדו"ח, בעוד ש"הפריים דייס" של אמזון באוקטובר הפכו להתחלה הסמלית של עונת הקניות, ניתן לראות כי הקניות עלו במהלך השבועיים הראשונים של נובמבר. בעולם, התנועה אונליין (+17%), הצפיות במוצרים (+17%) והמכירות (+19%) עלו במספרים דו-ספרתיים במהלך השבועיים הראשונים של נובמבר בהשוואה לתקופה המקבילה באוקטובר אשתקד.

כמו כן, הדו"ח בחן את תוצאות המכירות בתקופה שבין ה-1 לאוקטובר ועד ה-14 לנובמבר, ומצא כי התנועה אונליין גדלה לקראת שבוע הסייבר, ועלתה ב-5% בעולם וב-5% בארה"ב שנה אחר שנה, כאשר צרכנים החלו בחיפושיהם אחר מתנות לחגים כבר בתחילת הסתיו. יחד עם זאת, נמצא כי הצרכנים גלשו באתרים, אך חיכו עם הרכישה. צפיות במוצרים גדלו ב-6% בעולם וב-5% בארה"ב, בעוד שהמכירות העולמיות ירדו או רק עלו מעט.
עוד עולה מהדו"ח כי בינה מלאכותית ממשיכה להשפיע על הרכישה שכן 16% מההזמנות ברחבי העולם הושפעו מבינה מלאכותית מאז תחילת אוקטובר על ידי פונקציות כמו המלצות למוצרים מבוססות בינה מלאכותית, מבצעים ממוקדים ותיאורי מוצרים. כמו כן, מותגים הופכים את השירות ליותר אוטומטי - מהדו"ח עולה כי לקראת עומס הפניות שצפוי בשירות לקוחות, השימוש בצ'אטבוט גדל ב-35% שנה אחר שנה בעולם, מה שמאפשר למותגים לספק תשובות יעילות יותר לשאלות בסיסיות תוך כדי השקעה רבה יותר ביצירת חוויות מותאמות אישית לקונים שלהם.
הדו"ח מצא כי קונים בוחרים בשיטות תשלום חלופיות בקופה, כמו Buy Now Pay Later) BNPL) ופתרונות כמו Klarna ו-Afterpay צמחו ב-5% ברחבי העולם, בעוד ערוצי ארנק סלולרי כמו Apple Pay צמחו בשיעור אדיר של 65% ברחבי העולם.
על פי הדו"ח, הקטגוריות בהן אפשר למצוא את ההנחות הכי עמוקות עד כה, היו ריהוט לבית, הלבשה כללית, וטיפוח. כמו כן, במאמץ לפתות קונים, קמעונאים מתמקדים בקידום שיווקי דרך ערוצים דיגיטליים והודעות שיווק בדוא"ל, אשר גדלו ב-8% בעולם לעומת שנה שעברה.
סיילספורס מצפה ל-3 טרנדים עיקריים בשבוע הכי קריטי של חודש הקניות (בין בלאק פריידי לסייבר מאנדיי):
1. התחלה איטית של קניות לחגים, תניע שבוע סייבר בנפח גבוה: בדומה לשנת 2022, שבוע הסייבר צפוי להוות למעלה מ-25% מכלל הרכישות לחגים השנה. בעוד שהקניות לחגים התפזרו באופן שווה יותר על פני נובמבר בשנים 2020 ו-2021, השנה, הצרכנים יותר מודעים למחירים ומחכים לראות אילו מבצעים יגיעו לקראת חג ההודיה, בלאק פריידי וסייבר מאנדיי.
2. בינה מלאכותית תניע את הקונים ללחוץ על ה"קנה": גודל ההזמנות המושפעות מבינה מלאכותית יצמח ככל הנראה ל-18% במהלך שבוע הסייבר, נתון המייצג מכירות אונליין גלובליות של כ-53 מיליארד דולר.
3. שיעורי ההנחות צפויים להיות אטרקטיביים: בזמן שהצרכנים מחכים למבצעים הגדולים והטובים ביותר של העונה, ההנחות העולמיות צפויות להגיע ל-29% ברחבי העולם. אלו עומדות בקנה אחד עם רמות ההנחות שלפני הקורונה.
ההנחות הגבוהות ביותר, ברחבי העולם, במהלך שבוע הסייבר צפויות ב:
• טיפוח ואיפור (34%)
• הלבשה כללית (32%)
• לבוש אקטיבי (30%)
ההנחות הגבוהות ביותר בבלאק פריידי צפויות להימצא ב:
• בריאות ויופי (29%)
• לבוש אקטיבי (29%)
• הלבשה כללית (23%)
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לקנות ישראלי
    יונה 11/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעיקר בגדים
    סגור