שיווק ופרסום

קאן 2023: מהלכי הפרסום שישנו את העולם

פסטיבל קאן מקבץ סביבו את מגוון וכמות המהלכים והרעיונות הגדולים בעולם. הנה כמה שממש יוכלו להפוך את העולם שלנו לטוב יותר 
אורן מאיר | 
אורן מאיר (צילום יחצ)
פסטיבל קאן הוא פסטיבל הקריאייטיב, שמקבץ סביבו את מגוון וכמות המהלכים והרעיונות הגדולים בעולם, אך יש כנראה רק דבר אחד יותר קשה מלחשוב על רעיונות גדולים, והוא לגרום להם לקרות. היו כל כך הרבה כאלה בקאן 2023, ובכל זאת, ניסיתי לקבץ את הנבחרים שלי, לא רק בגלל שהם עונים על צורך אמיתי, אלא מפני שהם אלו שיכולים להפוך את העולם שלנו לטוב יותר. 
בבריטניה מדי חודש מתרחשים כ-500 מקרי התאבדות! כדי לעורר את המודעות לנושא, ארגון CALM  למניעת התאבדויות יחד עם ערוץ הטלוויזיה ITV הקימו מיצב מטלטל באחד המיקומים המרכזיים והאייקוניים ביותר של לונדון המציג חמישים דיוקנאות של אנשים מחייכים ומאושרים ללא כל אזכור ורמז לנושא ההתאבדות. 
לאחר כשבוע ITV חשפה את האמת המצמררת מאחורי התמונות והתערוכה בתוכנית הבוקר הנצפית ביותר בגרמניה -This Morning, שאלו הן התמונות האחרונות בחייהם של אנשים אשר שמו קץ לחייהם. 
מעבר לכך שמטרת הקמפיין הייתה לעורר שיח ודיון, ב- calm רצו להוכיח שדיכאון ואובדנות לא בהכרח מגיעים עם סימני זיהוי מאפיינים, כפי שניתן היה לחשוב או לצפות ממי שנמצא במצוקה, ולכן לא פעם כששומעים על מקרה התאבדות, לצד תגובות של צער, זעזוע וכאב, מתעוררות תגובות מופתעות מהסביבה כגון 'איך יכול להיות?'  'לא ראו עליו בכלל?' 'הוא היה נראה כל כך מאושר?' ואת ההנחה הזאת הקמפיין נועד לנפץ. 
כחצי מיליון מבקרים ביקרו בתערוכה פיזית ויותר מ-7.5 מיליון נחשפו אליה בשידור חי בטלוויזיה, אך הבאזז התקשורתי לה זכתה הביא אותה לחשיפה של 1.6 מיליארד הופעות, ולמה שהפך להיות תוך 48 שעות לסרטון הנצפה ביותר בפלטפורמת רדיט עם 33%  עליה בשיח התקשורתי על הנושא.
לכל מי שעדיין לא החליט כמה מוסרית טכנולגיית ה-AI , חכו כמה שורות ותחליטו שוב. מסתבר שטרנסים רבים אינם יכולים להסתכל על התמונות הישנות שלהם. תמונות הילדות שמעוררות בכולנו תחושת נוסטלגיה וערגונות עבר, מעוררות בטרנסים את תחושת הדיספוריה המגדרית מחדש, מצב שבו הרגישו שהגוף שלהם לא מתיישב עם הזהות המגדרית האמיתית שלהם וכתוצאה מכך, התמונות הישנות נשארות ארוזות יחד עם כל זיכרונות הילדות שלהם עמוק במגירה. 
פרויקט SAVED MEMORIES הוא קהילה יצירתית עם אומני AI, אשר מזמין אנשים טרנסים לשחזר זיכרונות ילדות אבודים באמצעות בינה מלאכותית ולאפשר להם לסרוק את התמונות הישנות שלהם כדי להתאים אותן עם הזהות המגדרית הנוכחית. 
הפרויקט הושק בסרט בכורה סופר מרגש בן ארבע דקות עם משפעיני רשת טרנסים אשר מגוללים את סיפורם האישי, ונחשפים לתמונות הילדות שלהם לראשונה לאחר שהתמונות עברו עיבוד וטרנספורמציה לזהות המגדרית שלהם בתקופת ילדותם. www.save-memories.org
את המהלך הבא פשוט חייבים, אבל חייבים לאמץ בכל מדינה בעולם, כן, כן, גם בישראל, כדי להפוך את העולם שלנו לנקי יותר משחיתות. ברזיל מפסידה כ-40 מיליארד דולר בשנה בגלל הוצאות של פוליטיקאים מושחתים. למרות שלברזילאים יש את הזכות לגשת למידע אודות השימוש של פוליטיקאים בכספי ציבור, הנתונים מורכבים מאוד לניטור ולכן הפוליטיקאים יכולים לעשות ככל העולה על רוחם ובעיקר על כיסם.
לקראת הבחירות החשובות והמקוטבות ביותר בתולדות ברזיל, עם כמות הפייק ניוז הגדולה ביותר שידעה המדינה אי פעם וצווי סודיות למאה שנה של הנשיא בולסונארו, אשר נועדו להסתיר את ההוצאות שלו מפני הציבור הרחב, הגיע Congresso em Foco, פורטל חדשות דיגיטלי ברזילאי עצמאי ויצר את 'כרטיס השקיפות' אשר מחובר למסדי נתונים ממשלתיים פתוחים ושולח הודעות בזמן אמת ישירות לארנק הדיגיטלי של כל ברזילאי בכל פעם שפוליטיקאי מושך כסף. הכרטיס מחקה למעשה את הדרך המוכרת של אנשים לעקוב אחר הוצאות הכרטיס האישי שלהם באמצעות הארנק הנייד. מה שהופך כל ברזילאי עם טלפון לשומר הסף של כספי ציבור.
כך שאם פוליטיקאי מוציא למשל $23,000 על מטוס פרטי או 3000$ דולר על מלון או 1200$ על מסעדת יוקרה או כל הוצאה קטנה כגדולה על חשבון משלם המיסים, המשיכה שלו תגיע מיד כהודעת פוש ישירות לטלפון הנייד של כל ברזילאי עם ארנק דיגיטלי בזמן אמת.
עכשיו לאחר שהתחממתם, אפשר לסיים עם המהלך הגדול ביותר הקשור להתחממות הגלובלית, האי הדיגיטלי, והוא גם הזוכה הגדול של פסטיבל קאן עם טיטניום Grand Prix. 
טובאלו היא מדינה בשפלה באוקיינוס השקט העומדת בפני אתגר בלתי אפשרי. בקצב הנוכחי של עליית פני הים העולמית, המדינה כולה תהיה שקועה במימי האוקיינוס עד 2050.
החוק הבינלאומי מכתיב כיום שמדינות זקוקות ל"טריטוריה פיזית מוגדרת" כדי להתקיים, ולכן טובאלו ניצבת בפני סכנה מוחשית ומידית להפוך למדינה הראשונה בעולם שמאבדת את ריבונותה עקב שינויי אקלים. 
שר החוץ של טובאלו, סיימון קופה, אשר היה אמור לנאום ב-COP27, ועידת האו"ם לשינוי האקלים, על הקשיים והאתגרים בפניהם ניצבת טובאלו חשף תוכנית שאף אחד לא ציפה לה. להפוך את טובאלו לאומה הדיגיטלית הראשונה, ואף התווה תוכנית הכוללת העברה הדרגתית של שירותי הממשלה, התרבות וההיסטוריה של טובאלו לענן. כל זאת על מנת לאפשר לטובאלו להישאר מדינה מתפקדת גם לאחר שהאדמה הפיזית שלה תשקע עמוק במצולות. 
עם תקציב מדיה של 0 דולר, השקת הפרויקט הגיעה ל-2.1 מיליארד אנשים. הוא כוסה על ידי 359 פרסומים עולמיים, כולל הניו יורק טיימס והגרדיאן והאתר קיבל תנועה גלובלית מ-160 מדינות תוך מספר שעות!
ימים לאחר ההכרזה, הוקמה ב-COP27 קרן היסטורית לאובדן ונזקים למדינות טובאלו. ואם לא די בכך תשע מדינות הסכימו להכיר רשמית במדינה הדיגיטלית של טובאלו שהמשמעות  היא יצירת נתיב לריבונות, שיבטיח את הגבולות הימיים של טובאלו, זכויות ההצבעה הבינלאומיות ומקומה על הבמה העולמית לתמיד.
הגדולה של הרעיון היא לא רק בעצם יישומו אלא באופן בו הוצג, שר החוץ סיימון יכול היה לנאום באו"ם עוד נאום מיני רבים המציג את האסון הגדול בפניו ניצבת טובאלו, נאום שכנראה אף אחד לא היה ממש מתייחס אליו ושומע עליו, אך במקום לנאום באו"ם הוא נאם ישירות מטובאלו הדיגיטלית (לפני שנה נאם מתוך מי האוקיינוס העולים) ובמקום להציף תרתי משמע את הבעיה הוא דווקא בחר להציג באופן אירוני את ה'פיתרון' הפרובוקטיבי שלה. 
הכותב הוא בעלים ומנהל קריאייטיב ראשי של משרד פרסום אדיקט ישראל, שופט פרסום ומרצה למיתוג ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה