שיווק ופרסום

התקשורת החרדית ממודרת? נחשפו תקציבי לשכת הפרסום הממשלתית

שיעור הוצאות הפרסום של לשכת הפרסום הממשלתית עבור התקשורת החרדית עומדת על אחוזים בודדים בלבד, כל על פי דו"ח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת. חבר הכנסת יונתן משריקי על הדו"ח: "עיון בנתונים מגלה כי אכן ישנם מגזרים שלא מקבלים תשומת לב ראויה, וכי חלוקת עוגת הפרסום בין כלל כלי התקשורת אינה תמיד סבירה"
מערכת ice | 
מוריה שלום (צילום מתוך פייסבוק)
מרכז המחקר והמידע בכנסת, בדו"ח היום (ראשון) לבקשת חבר הכנסת יונתן משריקי, שחושף את חלוקת העוגה של תקציבי הפרסום הממשלתיים, ובמיוחד על חלוקת התקציבים לתקשורת במגזר החרדי והדתי. על פי הדו"ח עולה כי שיעור הוצאות הפרסום בעבור החברה החרדית מתוך כלל הוצאות הפרסום במדיה עלה אמנם מטווח של 3-4% בשנים 2019-2018 לטווח של בין 4% ל5% בלבד בשנים 2021-2022.
כך, בשנת 2022, עמד תקציב הפרסום של לפ"מ על סכום עתק של 245.3 מיליון שקל, מתוכו רק 9.5 מיליון שקל לתקציב הפרסום לחברה החרדית. עד כמה הסכום נמוך? קשת 12 קיבלה לבדה 33.5 מיליון שקל בשנת 2022 לבדה, רשת - 19.7 מיליון שקל, התאגיד 3.7 מיליון שקל וערוץ 14 - 1.1 מיליון שקל.

בתקשורת החרדית: אתר כיכר השבת במקום הראשון עם 1.3 מיליון שקל, כאשר אתר בחדרי חרדים לא רחוק עם 983,158 שקל. רדיו קול ברמה במקום השלישי עם 957 אלף שקל, והעיתון יתד נאמן קיבל בשנת 2022 878 אלף שקל. רדיו קול חי סוגר את החמישייה עם 814 אלף שקל.

מתוך דו"ח מרכז המחקר והמידע של הכנסת. הוצאות הפרסום של לפ"מ בתקשורת החרדית לשנת 2022
חה"כ משריקי התייחס לדו״ח הממ״מ שיזם ואמר: "בשל החשש שמקבלי ההחלטות אינם בקיאים דיים במגזרים הייחודיים בישראל, הכוללים עולים חדשים, ערבים וחרדים ביקשתי מהממ״מ דו״ח מקיף. עיון בנתונים מגלה כי אכן ישנם מגזרים שלא מקבלים תשומת לב ראויה, וכי חלוקת עוגת הפרסום בין כלל כלי התקשורת אינה תמיד סבירה. 
חוסר סבירות זה בא לידי ביטוי ביתר שאת בתקופת הקורונה שנמשכה על פני שנתיים, בה כבר התריע מבקר המדינה כי ההסברה לציבור ובפרט לציבור הערבי והחרדי הייתה לוקה בחסר.
לא ייתכן שאחוז הפרסום לכלי תקשורת חרדים הינו 4% בשעה ששיעורם באוכלוסייה עומד על 12.5%.זכות הציבור לדעת על פי אלו קריטריונים מקצה לפ"מ את התקציבים המיועדים לפרסום ממשלתי בין כלל כלי התקשורת, המגזריים והכלליים.
על לפ"מ לבחון הקמת ועדה מייעצת שתורכב מאנשי מדיה המומחים לניתוח כלל כלי התקשורת המגזריים, לצורך ייעוץ מקצועי ללפ"מ".
מלשכת העיתונות הממשלתית נמסר בתגובה: "לפ"מ מנהלת עבור לקוחותיה מאות קמפיינים; לכל קמפיין מטרות, קהלים ותקצוב שונים, הנגזרים מהנחיות לקוח. חלקם מיועדים לקהל מגזרי וחלקם לא. 
עוגת הפרסום והרגלי הצריכה הינם שונים, כנגזרת מכך תמהיל תקציב הפרסום מותאם להרגלי הצריכה של כל מגזר.
שיקולי לפ"מ בתמהיל המדיה, מתבססים על מחקרי צריכת מדיה, ובחלק מהם נעשה מחקר אפקטיביות לצורך תיקוף.
כמו כן, עם כניסת מנכ״ל משרד רה״מ לתפקידו ובתיאום עם מנכ״לית לפ״מ, הוחלט על הקמת ועדה שתבחן את תמהיל החלוקה באופן מקצועי, שתתבצע בהתאם לגודלם היחסי של המגזרים, בשקלול עלות המדיה וגודל החשיפה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה